karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 شهریور 1397

به روز رسانی

03 اردیبهشت 1399

اغلب انسان های روی کره زمین به محلی که در آن متولد شده اند علاقه خاصی دارند. اما آدم یک جاهایی از زندگی، به امید ساختن فردایی متفاوت و یا خسته از وضعیت فعلی، به دنبال شهر جدیدی برای اقامت می گردد. این انگیزه آن قدر قوی است که بی خیال تمام دل تنگی ها و وابستگی ها می شود و تصمیم قطعی خود را می گیرد. حال یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهد، پیدا کردن بهترین کشور مقصد است. این روزها یکی از کشورهایی که به تازگی برای مهاجرت مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته، گرجستان است. ما هم در کارناوال برای راهنمایی مخاطبان، نگاهی می اندازیم به روش ها و راه های مهاجرت به گرجستان. 

مهاجرت به گرجستان

آشنایی با کشور گرجستان

گرجستان کشوری است پهناور که در منطقه اوراسیا واقع شده و از یک طرف به کشورهای آسیای غربی می رسد و از طرفی دیگر به کشورهای شرق اروپا وصل می شود. گرجستان که در منطقه قفقاز قرار دارد، با کشورهایی همچون روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان هم‌مرز است و با کشورهای اروپایی چون اوکراین، بلغارستان و رومانی از طریق دریای سیاه مرز آبی دارد. پایتخت کشور گرجستان شهر تفلیس است و باتومی نیز دیگر شهر معروف و پایتخت گردشگری این کشور محسوب می شود. از دیگر شهرهای قابل توجه و مهم گرجستان می توان به کوتائیسی، سوخومی، زوگدیدی و روستاوی اشاره کرد. وسعت این سرزمین تاریخی در حدود ۶۹,۷۰۰ کیومترمربع است و جمعیتی در حدود 3,720,400 نفر (طبق آمار سال 2016) را در خودش جای داده است. اغلب مردم این کشور، یعنی در حدود ۸۰ درصد جمعیت را مردمان گرجی تشکیل می دهند و دیگر نژادهای ساکن گرجستان، آذری ها، ارمنی ها و روس ها هستند.

زبان رسمی گرجی و دین رسمی گرجستان مسیحیت ارتدکس است که دین 83.4% از مردم کشور را شامل می شود. البته باید بدانید گرجستان پذیرای طیف متنوعی از پیروان ادیان مختلف است و تحمل مذهبی بالایی نیز دارد. 

گرجستان کشوری با نظام سیاسی جمهوری دموکراتیک است و در راس آن رییس جمهور قرار دارد که هر 5 سال یک بار با رای مردم انتخاب می شود.

آشنایی با گرجستان

مراحل مهاجرت به گرجستان

برای آن که بتوانید به کشور گرجستان مهاجرت و در آن اقامت کنید، لازم است 5 مرحله را پشت سر بگذارید این مراحل به اختصار عبارت اند از:

  • 1-  سفر به گرجستان
  • 2- اقدام برای کسب و کار: شما می توانید در این کشور استخدام شوید، کسب و کار خودتان را داشته باشید، آزادکار (Freelancer) باشید و یا از طریق سرمایه گذاری کسب درآمد کنید.
  • 3- باز کردن حساب بانکی و انتقال سرمایه به بانک: میزان سرمایه بسته به نوع هدف مهاجرت شما متفاوت است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.
  • 4- جمع آوری مدارک لازم (مدارک کسب و کار، موجودی حساب بانکی و ...)
  • 5- اقدام برای دریافت جواز اقامت

در ادامه، نکات لازم برای هر بخش مانند کسب اجازه اقامت را توضیح داده ایم. خوب است بدانید می توانید بدون ویزا به کشور گرجستان سفر کنید و تا 45 روز در آن جا اقامت داشته باشید. بنابراین برای انجام کارهای اقامت نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت. 

راه های مهاجرت به گرجستان

انواع جواز اقامت در گرجستان

جواز اقامت مدرکی است که به متقاضیان غیر گرجستانی داده می شود تا با در دست داشتن آن بتوانند وارد خاک گرجستان شوند و در این کشور اقامت کنند. همچنین داشتن این مدرک به فرد این اجازه را می دهد تا از شهروندان دیگر کشورها برای زندگی در گرجستان دعوت کند. در مجموع کشور گرجستان 10 نوع جواز اقامت به مهاجران اعطا می کند:

  • 1- جواز اقامت کاری
  • 2- جواز اقامت تحصیلی
  • 3- جواز اقامت برای اعضای خانواده
  • 4- جواز اقامت کوتاه مدت 
  • 5- جواز اقامت سرمایه گذاری 
  • 6- جواز اقامت برای شهروندان سابق گرجستان
  • 7- جواز اقامت برای افراد بدون تابعیت (1)
  • 8- جواز اقامت ویژه
  • 9- جواز اقامت موقت
  • 10- جواز اقامت دایم

برای کسب هر یک از این جوازها لازم است هر فرد متقاضی خود شخصا و یا از طریق نمایندگی های معتبر برای درخواست آن اقدام کند. این درخواست باید به یکی از موارد زیر ارسال شود.

  • 1- سالن خدمات عمومی (Public Service Hall) در تفلیس
  • آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان ساناپیرو 2 
  •  Address: 2 Sanapiro str, Tbilisi, Georgia 
  • وبسایت: اینجا کلیک کنید.

  • 2- آژانس توسعه خدمات عمومی گرجستان (Public Service Development Agency) در تفلیس
  • آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان آکاکی تسرتلی 67a
  •   Address: 67a Akaki Tsereteli Ave, Tbilisi, Georgia
  • وبسایت: اینجا کلیک کنید.

  • 3- مرکز اجتماعات گلدانی (Gldani Community Centre) در تفلیس
  • آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان آکاکی تسرتلی 67a
  •   Address: Tengiz Sheshelidze st, Gldani-Nadzaladevi, Tbilisi, Georgia
  • وبسایت: اینجا کلیک کنید.

البته این مراکز در دیگر شهرها و نقاط گرجستان نیز شعباتی دارند؛ اما ما در این جا تنها شعبات آن ها در تفلیس را گفته ایم. در ادامه با انواع هر یک از جوازهای اقامت در گرجستان آشنا می شویم.

پاورقی


1- افراد بدون تابعیت اشخاصی هستند که طبق قوانین، شهروند و تابع هیچ یک از کشورها محسوب نمی شوند. پناهندگان سیاسی جزو این دسته از افراد محسوب می شوند. 

مهاجرت به گرجستان

1- جواز اقامت کاری

این جواز به کسانی اهدا می شود که به قصد کار در گرجستان راهی این کشور می شوند. به این ترتیب کارمندان، کارگران، کارآفرینان و فریلنسرها (آزادکارها) لازم است برای دریافت این جواز اقدام کنند. برای دریافت این جواز لازم است حداقل 4,200 لاری گرجستان (69,510,140 تومان) در حساب بانکی خود داشته باشید. 

2- جواز اقامت تحصیلی

اگر به قصد تحصیل و یا پژوهش در یکی از موسسات، به گرجستان می روید، به جواز اقامت تحصیلی احتیاج دارید.

3- جواز اقامت برای اعضا خانواده

در صورتی که شما تابعیت و شهروندی گرجستان را به دست آورده اید، حال می توانید برای همراهی و پیوستن سایر اعضا خانواده‌تان اقدام کنید. این اعضا می توانند افرادی مانند همسر، فرزند و پدر و مادر باشند. البته در صورتی که سرپرستی فردی ناتوان و یا کم توان جسمی به عهده شماست، می توانید از این شخص نیز برای ورود و اقامت در گرجستان دعوت کنید.

4- جواز اقامت کوتاه مدت | خرید ملک

این جواز به فرد یا خانواده ای اهدا می شود که بتوانند ملکی به ارزش 35,000 دلار (1,841,350,000 تومان) و یا هزینه معادل در لاری، خریداری کنند. 

5- جواز اقامت سرمایه گذاری 

این جواز به افرادی داده می شود که می خواهند از طریق سرمایه گذاری در کشور گرجستان کار و زندگی کنند. به این ترتیب لازم است حداقل سرمایه ای برابر با 300,000 لاری گرجستان (4,965,010,019 تومان) داشته باشند. بدیهی است که فرد سرمایه گذار ضمن دریافت این جواز، نه تنها اجازه اقامت را برای خود که برای افراد خانواده مانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادر نیز به دست می آورد.

خوب است بدانید که اعتبار این جواز اقامت دایمی است و به این ترتیب اگر شما این جواز را داشته باشید می توانید بدون دردسر برای همیشه در خاک گرجستان زندگی کنید. 

6- جواز اقامت برای شهروندان سابق گرجستان

این جواز مخصوص افرادی است که قبلا سابقه تابعیت گرجستان را داشته اند؛ اما به دلایلی در حال حاضر از شهروندان این کشور محسوب نمی شوند. 

7- جواز اقامت برای افراد بدون تابعیت

کشور گرجستان به افرادی که بدون تابعیت بودن‌شان در گرجستان به ثبت رسیده است، در شرایط مشخص شده این جواز اقامت را اهدا می کند. 

8- جواز اقامت ویژه

جواز اقامت ویژه گرجستان به افراد زیر داده می شود:

  • قربانیان احتمالی قاچاق انسان
  • افرادی با تاییدیه کتبی از سوی یکی از اعضای کابینه دولت گرجستان
  • مهاجرانی با سابقه زندگی 5 ساله در گرجستان که محکوم به اخراج از مرزهای این کشور شده اند
  • افرادی با تبار گرجی که زبان مادری‌شان از گروه زبان های کارتولی یا قفقازی جنوبی است.

9- جواز اقامت موقت

 این جواز مخصوص افرادی است که طبق قوانین گرجستان از قربانیان خشونت خانگی محسوب می شوند. 

10- جواز اقامت دایم

جواز اقامت دایم آخرین جوازی است که اهدا می شود. این جواز به افراد زیر تعلق می گیرد:

  • همسر، فرزندان و پدر و مادر فردی که تابعیت گرجستان را به دست آورده
  • مهاجری که 6 سال تمام را در کشور گرجستان سپری کرده

باید بدانید مدت زمانی که یک دانشجو و یا هر شخصی برای دوره درمانش در گرجستان سپری کرده است، جزو تعداد سال های زندگی در گرجستان برای بند دوم محسوب نمی شود.

شرایط و قوانین جوازهای اقامت گرجستان

1- با انتخاب هر یک از راه های مهاجرت به گرجستان و کسب جواز اقامت، شما به مدت 6 ماه تا یک سال اجازه اقامت موقت دارید. پس از آن لازم است تا بار دیگر برای تمدید اعتبار این جواز اقدام کنید. در این زمان اگر با درخواست شما موافقت شود، این بار جواز اقامت‌تان اعتباری 5 ساله دارد. لازم است تمام 5 سال را بدون وقفه در گرجستان زندگی کرده و از تمام قوانین موجود پیروی کنید. در صورتی که این دوره را پشت سر گذاشتید، این بار امکان دریافت اقامت دایم گرجستان را دارید. 

نکته:

البته این موضوع برای دو گروه از دارندگان اجازه اقامت صدق نمی کند: 

  • 1- افرادی که از طریق سرمایه گذاری اقامت گرجستان را دریافت کرده اند.
  • 2- همسر، فرزند و پدر و مادر شهروندان گرجی که برای پیوستن به آن ها وارد خاک گرجستان شده اند.

این دو گروه اجازه اقامت دایمی دریافت می کنند و یعنی نیازی نیست برای تمدید زمان اقامت خود کاری انجام دهند. 


2- پس از تحویل تمام مدارک مربوط، بین 10 تا 30 روز زمان می برد تا نتیجه دریافت یا عدم دریافت جواز اقامت شما صادر شود.


3- در صورتی که قرار است استخدام شوید، کارفرمای گرجی شما موظف است تا حداکثر 30 روز پس از استخدام شما، مراتب این کار را به اطلاع وزارت کار، سلامت و امور اجتماعی گرجستان برساند.


4- پس از دریافت جواز اقامت، تا یک ماه زمان دارید تا برای دریافت کارت اقامت درخواست دهید. این کارت هویت شما را مشخص می کند و داشتنش الزامی است. 


5- در صورتی که 6 ماه از دریافت جواز اقامت شما بگذرد و شما کارت اقامت خود را دریافت نکرده باشید، جواز اقامت‌تان باطل می شود. 


6- همان طور که گفتیم ایرانی ها می توانند تا 45 روز بدون ویزا در کشور گرجستان اقامت کنند. در حالت عادی پیش از تمام شدن این مدت لازم است خاک گرجستان را ترک کنید؛ اما این قانون استثناهایی نیز دارد که اگر این موارد شامل حال شما شود، می توانید پس از تمام شدن مهلت 45 روزه همچنان در خاک گرجستان باقی بمانید. این موارد عبارت اند از:

  • 1- درخواست خود برای کسب جواز اقامت و یا شهروندی گرجستان در مراجع مربوط را به ثبت رسانده اید و منتظر پاسخ این درخواست هستید. 
  • 2- در حالتی که مریض و یا باردار هستید و سفر می تواند سلامت شما را تهدید کند. در این حالت اعضا خانواده یا همراهان شما نیز می توانند همراه باقی بمانند. 
  • 3- در حالتی که شما محکومیت قضایی دارید و وجود شما در گرجستان برای حفظ منافع خود الزامی است.
  • 4- در حال عبور از کشور گرجستان هستید و به بیش از 10 روز زمان نیاز دارید. 

مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان در یک نگاه

در انتها نگاهی کلی و شماتیک به راه های مهاجرت به گرجستان می اندازیم:

جواز اقامت دائم (سرمایه گذاری) کوتاه (خرید ملک) موقت (کاری)
اعتبار دایمی یک سال، قابل تمدید شش ماه، قابل تمدید
ملزومات سرمایه گذاری در اقتصاد سرمایه گذرای در املاک آزادکار یا مشغول به کار
حداقل سرمایه 300,000 لاری گرجستان (4,965,010,019 تومان) 35,000 دلار (1,841,350,000 تومان) 4,200 لاری گرجستان (69,510,140 تومان)
هزینه های پرداختی به دولت 180 لاری گرجستان (2,979,006 تومان) تا 300 لاری گرجستان (4,965,010 تومان) 210 لاری گرجستان (3,475,507 تومان) تا 410 لاری گرجستان (6,785,514 تومان)
مدت زمان پذیرش 20 تا 30 روز 10 تا 30 روز
اعضا خانواده همسر، فرزند کوچک و افراد تحت سرپرستی
شهروندی پس از 6 سال 

مهاجرت به گرجستان

اقامت دایم در گرجستان

 در مجموع برای دریافت اقامت دایم، چهار راه پیش روی شماست.

1- راه معمول

در این روش لازم است شرایط زیر را دارا باشید:

1- پیش از ثبت درخواست اقامت دایم، لازم است حداقل 5 سال قانونی و بدون وقفه در کشور گرجستان زندگی کرده باشید.
2- لازم است به زبان ملی این کشور تا مرحله از پیش تعریف شده مسلط باشید. این موضوع با گرفتن امتحانی از شما از سوی کمیسیون مخصوص مشخص می شود. 
3- باید تاریخ گرجستان و قوانین ابتدایی این کشور را بدانید. میزان اطلاعات شما در این زمینه ها نیز با گرفتن امتحان محک زده می شود.
4- حتما یکی از شرایط زیر را دارا باشید:

  • استخدام در گرجستان
  • داشتن ملک در کشور گرجستان
  • از اعضا رویداد کارآفرینی در گرجستان
  • صاحب سهام شرکت یا کارخانه ای در گرجستان

خوب است بدانید...

1- بندهای 2، 3 و 4 شامل افراد ناتوان و بندهای 2 و 3 شامل افراد کم توان جسمی نمی شود. همچنین بند 4 شامل پناهندگان نمی شود. 

2- تمام همراهان زیر سن قانونی پناهندگان یا افراد بدون تابعیت، در صورتی که متولد گرجستان باشند و 5 سال در این کشور زندگی کرده باشند.

2- اقامت دایم از طریق ازدواج

 در صورتی که شما با یکی از شهروندان گرجستان ازدواج کنید و به مدت دو سال بدون وقفه در خاک این کشور زندگی کرده باشید، می توانید اقامت دایم گرجستان را به دست آورید. به این ترتیب شما از شهروندان گرجستان محسوب می شود.

البته در این روش نیز شما باید زبان گرجی، تاریخ گرجستان و قوانین اولیه این کشور را بدانید.

3- روش خاص دریافت شهروندی گرجستان

اگر شخصی بتواند دستاورد بزرگی برای کشور گرجستان داشته باشد که با آن کار، اهداف و منافع این کشور تامین شود به او اقامت دایم گرجستان اهدا می شود. شرایط انتخاب این موارد خاص در قانون اساسی گرجستان درج شده است. 

4- بازگشت شهروندی گرجستان

در صورتی که قوانین گرجستان را رعایت نکنید، حق شهروندی این کشور از شما سلب می شود. البته خوب است بدانید که این احتمال وجود دارد که بتوانید دوباره تابعیت گرجستان را پس بگیرید و از شهروندان این سرزمین محسوب شوید. اگر تابعیت شما به دلایل زیر لغو شده است:

  • اعمال غیر قانونی
  • خروج از شهروندی گرجستان
  • به دلیل تصمیم پدر و مادر

می توانید برای دریافت اقامت دایمی گرجستان امید داشته باشید. برای بازگشت شهروندی گرجستان لازم است به زبان گرجی تا حد مشخص شده مسلط باشید. البته شرایط برای اشخاصی که به دلایل کارهای غیر قانونی اقامت خود را از دست داده اند، سخت تر است و در این حالت پیش نیازها بسته به شرایط فرد متغیر است. 

بررسی درخواست و تصمیم گیری مبنی بر برگشتن شهروندی گرجستان به فرد متقاضی حدود 3 ماه زمان می برد. 

در صورتی که فرد متقاضی جواب منفی دریافت می کند، می تواند پس از 6 ماه دوباره درخواست دهد.

راه های مهاجرت به گرجستان

هزینه های سفر و زندگی در گرجستان

پیش از مهاجرت به این سرزمین خوب است نگاهی به هزینه های سفر و زندگی در شهرهای مهم آن، مانند تفلیس و باتومی بیندازید. با دیدن این اطلاعات می توانید تصور دقیق تری نسبت سبک زندگی و هزینه های لازم پیدا کنید.

بد نیست بدانید هزینه خرید ملک در شهر تفلیس بیش از شهر باتومی است. به طور مثال هزینه خرید هر متر مربع از یک آپارتمان در مرکز شهر تفلیس حدود 2 لاری گرجستان (33,100 تومان) و در باتومی حدود 1 لاری گرجستان (16,550 تومان) است.

واحد پول رسمی گرجستان

سخن آخر

با هم راه های مهاجرت به گرجستان را بررسی کردیم و دیدیم لازم است چه مراحلی را پشت سر بگذاریم. نظر شما درباره این مقاله چه بود؟ آیا شما هم به مهاجرت فکر می کنید؟

البته اگر در مورد دریافت ویزای دیگر کشورها یا مهاجرت به آنها مانند دریافت ویزای سوئد یا مهاجرت به کانادا سوال داشتید می توانید از دیگر مقاله های موجود در کارناوال که در زمینه ویزا و مهاجرت نوشته شده است استفاده کنید. 

دیدگاه ها و سوال های خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار راه های مهاجرت به چه کشوری را بررسی کنیم. 

دوستان عزیز کارناوالی

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت، این فرم کارناوال را تکمیل کنید.

مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی می کنند و با شما تماس می گیرند. 

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

کاهش رتبه الکسا و افزایش تعداد بک لینک در کوتاه ترین مدت با بالاترین بازدهی شرکت ادسیما ( واید ادز ) با بیش از 450 سایت فعال نمایش دهنده زیر مجموعه تبلیغاتی در زمینه افزایش تضمینی رتبه الکسا سایت فعالیت مینماید و میتواند به صورت کاملا تضمینی در یک بازه زمانی 10 تا 20 روزه تغییرات زیر را در الکسا شما ایجاد نماید ( این پیشنهاد شامل تست رایگان بوده و بعد از اطمینان کامل شما از فرایند کاهش رتبه فقط مبلغی بابت پیش پرداخت از شما گرفته خواهد شد و باقی مبلغ بعد از انجام کامل کار و رسیدن قطعی به رتبه از شما دریافت میگردد همچنین این شرکت در حال حاضر کار بیش از 50 سایت معتبر را انجام داده که جزئیات نمونه کارها و روند کاهشی تضمینی قبل از شروع کار به شما داده خواهد شد) تعرفه کاهش تضمینی رتبه الکسا و افزایش تعداد بک لینک به صورت همزمان با بیش از ۵۰ نمونه کار موفق زمان تحویل : به انتخاب مشتری به همراه تست رایگان جهت اطمینان * تضمین ثبات و نگهداری رنک الکسا * بازدیدهای کاملا واقعی ایرانی– امکان کاهش رتبه تا رتبه های برتر ایران در بازه زمانی مشخص شده توسط شما به صورت کاملا تضمینی جهت هماهنگی با آیدی یا ایمیل زیر در تماس باشید. آی دی تلگرام : @wideadscom wideads.com@gmail.com تماس : 09901558079

انتشار:27 آذر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

امیرحسین عقلایی

با سلام و خسته نباشید باید بگم بی شک کارتون عالیه و واقعا استفاده کردم من دنبال مهاجرت به این کشور هستم اما سرمایه ایی که اینجا اعلام شده رو‌ندارم بنده ۲۶سالمه لیسانس ادبیات انگلیسی سابقه تدریس و لیدری در هتل هم کار کردم به نظرتون میشه برای سفر رفت و موندگار شد از طریق کار09127105110

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

باید بدانید در وضعیت اخیر و گرانی دلار، موج بزرگ مهاجرت به سمت کشور گرجستان روان شد و در حال حاضر با سختگیری بسیار، ایرانی ها را به گرجستان راه می دهند. بنابراین نمی توان بدون داشتن سرمایه کافی، برای پیدا کردن شغل و ماندگار شدن امید چندانی داشت. مگر آن که بخواهید به صورت بک پکری و مسافر موقتا وارد این کشور شوید، چند ماهی زندگی کنید و از طریق تدریس زبان و تورلیدری کسب درآمد کرده و سپس به کشور دیگری بروید و الی آخر... 

با آرزوی موفقیت برای شما

05 فروردین 1398

انتشار:12 اسفند 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.