karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

20 اسفند 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در طول تاریخ انسان همواره به دنبال کشف تازه ها بوده و به سمت جلو پیش رفته است . از دیرباز بشر ، این موجود دو پا به دنبال کوتاه کردن مدت زمان سفر هایش بوده است . امروزه تا حد زیادی مدت زمان سفرهایمان کوتاه شده اند و در عرض چندین ساعت می توان مسافت های بسیار زیاد را طی نمود ولی رسیدن به این جا و کم کردن مدت زمان به هیچ عنوان کار ساده ای نبوده است و تاریخی بس جالب و گاهی تلخ در پشت این پیشرفت خوابیده است . 

راه آهن یکی از مهمترین اختراعات بشر بوده که در پیشرفت امروز ما نقش مهمی را ایفا کرده است . اولین خط آهن در میانه ی قرن 16 در آلمان ساخته شده است . ما قصد داریم به گذشته ی آمریکا سفر کنیم و داستان تاریخی ساخت طویل ترین خط راه آهن دنیا را باهم بشنویم . 

همراه کارناوال باشید .

 

تاریحچه ساخت راه آهن در آمریکا

راه اهن امریکا karnaval.ir1
راه اهن امریکا karnaval.ir2

از شرق به غرب قبل از راه آهن

در سال های قبل از 1869 مردم آمریکا برای سفر از ساحل شرقی به سمت ساحل غربی و یا بلعکس از اسب استفاده می کردند . این سفر ها ماه ها به طول می انجامید و خطرات زیادی را به همراه داشت . زمستان های سردی که جان کودکان و افراد سالخورده را می گرفت و تابستان های گرمی که بسیاری را تلف می کرد . درگیری ها با شراب چردگان هم از دیگر مشکلات سفر بود که هر از گاهی به مسافران حمله می کردند . 

خطر در کمین بود و مرگ انتظار می کشید تا مسافران را اسیر خود کند .

این سفر ها در بیشتر مواقع گروهی انجام می شد و چندین خانواده در کنار هم سفر را آغاز می کردند و در پایان سفر هر خانواده ممکن بود چند تن از اعضای خانواده را از دست داده باشد . 

شب ها در بیابان ها و دشت ها خطر بیشتر در کمین مسافران بود . حمله های حیوانات وحشی بیشتر در شب صورت می گرفت و در کنار آن ها راهزنان نیز آرامش شب مسافران را به هم می زدند . 

سفر در غرب وحشی در آن زمان کاری خطرناک به حساب می آمد . 

راه اهن امریکا karnaval.ir0
راه آهن در آمریکا www.karnaval.ir2

ساخت راه آهن آغاز می شود 

 در سال 1849 ساخت خط آهنی که شرق و غرب را به وصل می کرد آغاز شد . جیمز کی پُلک رئیس ججمهور وقت آمریکا بود . قرار بر این بود که گروهی متشکل از صدها کارگر و کارفرما از هر دو سمت شرق و غرب شروع به ساخت خط آهن کنند و در نقطه ای به نام پرومونتوری پوینت در یوتا به هم برسند .

ساخت این خط آهن 20 سال به طول انجامید و در این میان بسیاری جان خود را از دست دادند و سختی های زیادی را تحمل کردند . اتفاقات تلخ و ناراحت کننده ای را می توان در دفتر خاطرات کارگران پیدا کرد . مرگ از سرما ، گرسنگی ، بیماری ، افسردگی ، حمله ی سرخپوستان همگی از اتفاق های تلخی بودند که در دل تاریخ ساخت خط آهن قرار دارند و هیچ گاه نمی شود ان ها را به فراموشی سپرد . 

داستان ساخت این خط آهن با حوادث ناگوار و تلخ گره خورده است .

راه آهن امریکا karnaval.ir5
راه آهن امریکا karnaval.ir11
راه آهن امریکا karnaval.ir14

مشکلات در حین ساخت 

عبور از کوهستان های سرد و مرتفع ، وارد شدن به مناطقی که تحت سلطه ی سرخپوستان است و جان سالم به در بردن کار سختی خواهد بود ولی انجام شد . در ادامه، داستان هایی از این مشکلات را باهم خواهیم شنید . 

راه آهن امریکا karnaval.ir15

1) زمستان ، سرما و تابستان ، گرما

فصل زمستان در مناطقی که کارگران کار می کردند و ریل می ساختند بسیار سرد بود . چندین متر برف می بارید و همه جا یخ میزد . روز هایی می رسید که فقط چندین متر پیش می رفتند و مجبور بودند کار را متوقف کنند . تعداد زیادی از کارگران از سرما می مردند و به دلیل دیر رسیدن آذوقه و مواد خوراکی بسیاری از گرسنگی جان خود را از دست می دادند . کارگران کم می شدند ولی همیشه جوان هایی جویای کار بودند و به این مناطق هجوم می آوردند . برای کار در ازای روزی 50 سنت و یا 1 دلار .

تابستان از راه می رسید و سرما می رفت . 

گرمی هوا ، کمبود آب از مشکلات فصل تابستان بودند و بسیاری تلف می شدند . گرمازدگی در کمین کارگران بود . 

2) درگیری با سرخپوستان 

در آن سال ها بیشتر سرخپوستان در قسمت های مرکزی و غربی آمریکای شمالی زندگی می کردند و در دشت ها پراکنده شده بودند . زمانی که متوجه شدند که مردان سفید وارد سرزمین هایشان شده و میله های فلزی را بر روی زمین های سبزشان قرار می دهند عصبانی شدند .

سوار بر اسب ، نیزه و تیر و کمان به دست به سوی کارگران حمله ور می شدند . این درگیری ها ادامه داشت تا زمانی که ارتش آمریکا دست به کار شد و برای مقابله با حمله های سرخپوستان نیرو هایی به این مناطق اعزام کرد . درگیری ها شدت گرفت و در نهایت سرخپوستان شکست خوردند و عقب نشینی کردند . قبایل زیادی از بین رفتند و مردمان سرخ بی گناهی کشته شدند و خط راه آهن از سرزمین سرخپوستان گذشت و به راه خود ادامه داد .

راه آهن امریکا karnaval.ir19

3) کوه های بزرگ 

کوه ها بزرگ ترین سد برای ادامه ی مسیر خط آهن به حساب می آمدند . کوه هایی که از بین بردن آن ها و یا دور زدنشان کاری سخت و زمان بر به حساب می آمد . بسیاری از کوه ها دور زده شد ولی در اواخر مسیر راهی برای دور زدن کوه ها وجود نداشت و مجبور شدند دل کوه ها را سوراخ کنند و از میانشان  بگذرند . 

مدت زمانی بود که کارگرانی از چین آمده بودند . کارگرانی که در ازای مقدار کمی پول به سختی کار می کردند . گفته می شود دلیل استفاده از کارگران چینی این است که چینی ها دیوار چین را ساخته اند و مطمئنا در ساخت خط آهن کمک زیادی می توانند بکنند . 

برای سوراخ کردن کوه ها از مواد منفجره ی جامد و مایع استفاده می شده است و در همین راه بسیاری از کارگران کشته شدند . دلیلش هم عدم رعایت نکات ایمنی بود. 

کوه ها دل هایشان سوراخ شد و خط آهن از میانشان گذشت . 

راه آهن در آمریکا www.karnaval.ir1
راه آهن در آمریکا www.karnaval.ir0
راه آهن امریکا karnaval.ir1
راه آهن امریکا karnaval.ir4

راه آهن ساخته شد 

در سال 1869 بعد از گذشت 20 سال خط آهن شرق و غرب به هم رسیدند و کار به اتمام رسید . در منطقه ای در یوتا به نام پرومونتوری پوینت شرق به غرب وصل شد . همه خوشحال بودند و شادی می کردند . به سرعت خبر ساخت و به اتمام رسیدن خط آهن به گوش همه رسید . سختی ها به پایان رسیده بود ولی مشکلات زیادی از این به بعد در انتظار مسافران این خط آهن بود . 

3400 مایل خط آهن ، در ان زمان کاری سخت و ناممکن بود؛ که ممکن شد . 

راه آهن امریکا karnaval.ir8
راه آهن امریکا karnaval.ir20
راه آهن امریکا karnaval.ir21
راه آهن امریکا karnaval.ir29
راه آهن امریکا karnaval.ir3

خطرات در کمین مسافران

راهزنان از این به بعد کابوس مسافران بودند . خلافکاران بی رحمی که قطار ها را غارت می کردند و انسان های زیادی را می کشتند . هدفشان غارت بود و اگر کسی سد راهشان می شد مرگ انتظارش را می کشید . 

این اتفاقات سالیان سال ادامه داشت . در هر قطار نیرو های ارتش گذاشتند ولی غارتگران هیچ واهمه ای نداشتند و به حمله هایشان ادامه می دادند . در سال های بعد با فشار های دولتی این غارتگران دستگیر شدند و پای چوبه ی دار رفتند . 

بعد از گذشت حدود 50 سال دیگر راهزنی وجود نداشت تا به قطار ها حمله کند . 

کابوس تمام شده بود .

راه آهن امریکا karnaval.ir28
راه آهن امریکا karnaval.ir9

تاثیر گذاری خط اهن بر امریکا

این خط آهن آمریکا را متحول کرد . سفری که چندین ماه به طول می انجامید در عرض چند روز طی می شد و دیگر کسی از بین نمی رفت . مهاجرت به سمت غرب افزایش یافت . جویندگان طلا و کسانی که به دنبال کشاورزی در زمین های حاصلخیز غرب بودند اولین مسافران به حساب می آمدند . 

اقتصاد دگرگون شد و تاجران زیادی سود های کلان بدست آوردند . 

در این زمان بود که روسیه به دنبال ساخت خط آهن سراسری همچون آمریکا، آلاسکا را به آمریکایی ها فروخت و این نشان دهنده ی یکی از اهمیت های این خط آهن در سطح ملی و بین المللی بوده است . 

راه آهن امریکا karnaval.ir25
راه آهن امریکا karnaval.ir2
راه آهن امریکا karnaval.ir13
راه آهن امریکا karnaval.ir12
راه آهن امریکا karnaval.ir6

خط آهن شرق و غرب در دنیای امروز 

امروزه این خط آهن هنوز پا برجاست و مورد استفاده قرار میگیرد و فقط گسترش یافته و مدرن تر شده است . تاثیرات اقتصادی و فرهنگی که در گذشته این خط آهن از خود به جای گذاشته است امروزه به چشم می خورد و آن پیوند مردمان شرق و غرب با هم بوده است .

راه اهن امریکا karnaval.ir0

سفر بر روی همین خط آهن

شما می توانید با پرداخت 213 دلار در طی 4 روز از غرب به شرق آمریکا سفر کنید . قطار مدرن و با امکانات زیادی برای این سفر در نظر گرفته شده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت  مراجعه کنید .

ساخت این خط اهن به روایت فیلم

سخن اخر ...

می پرسید چیست گذر زمان ؟ پاسخ می دهم گذر زمان همان تاریخی است که از خواندنش لذت می برید .

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

زکوشش ب هرچیز خواهی رسید،امکانات امروز و فردا را انسانهای کوشاساخته ومیسازند، درود برانها،...

انتشار:05 بهمن 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالی بود

انتشار:16 آذر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عاااالی بود

انتشار:30 مرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.