karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

عکس روز کارناوال

در 17 آگوست سال 1945 میلادی بود که کشور اندونزی استقلال رسمی خود از هلند را اعلام کرد و توانست پس از سال ها استعمار، از زیر یوغ این کشور اروپایی خلاص شود. امروزه در روز استقلال کشور اندونزی مراسمات و جشن های مختلفی همچون برافراشتن پرچم کشور، پروازهای نمایشی و مسابقات محلی برگزار می شود.

یکی از معمول ترین و متفاوت ترین برنامه های روز استقلال کشور اندونزی، برگزاری مسابقات «پانجات پینانگ» می باشد. در این مسابقات تعداد زیادی تیرهای چوبی صاف، بلند و لغزنده ای برپا کرده و بر بالای آن ها بسته ای از جوایز مانند دوچرخه می گذارند. کسانی که بتوانند از این تیرها بالا بروند، جوایز را به دست خواهند آورد. اما از آن جا که این تیرها لغزنده و بلند هستند، هیچ کس به تنهایی نمی تواند از آن ها بالا برود، بنابراین در طی حرکتی گروهی و با سختی بسیار، به بالا صعود می کنند. 

قسمت جالب توجه و تناقض آمیز این مسابقات آن است که پیشینه پانجات پینانگ به دوره ای بر می گردد که اندونزی تحت استعمار هلند قرار داشت! در واقع هلندی ها این بازی دشوار را برای مردمان محلی اختراع کردند و خود با تماشای آن ها سرگرم می شدند. در آن زمان بر بالای تیرهای چوبی اقلامی چون پنیر، شکر، آرد و لباس می گذاشتند و قسمت تلخ ماجرا آن جاست که مردمان محلی از آن رو به این مسابقه سخت تن در می دادند، تا قدری از گرسنگی و مشقت زندگی فقیرانه خود بکاهند. 

با همه این ها مسابقات پانجات پینانگ امروزه به بخشی از سنت های کشور اندونزی بدل شده و در بسیاری از مناسبات و جشن های عمومی، این مسابقات برگزار می شوند. خوب است بدانید که این مسابقات آن قدرها هم که به نظر می آید برای مزدمان اندونزی تحقیر آمیز نیست و نیمه پر لیوان برای آن ها پر رنگ تر است. به طوری که معتقدند این مسابقات به جوان ها یاد می دهد تا تسلیم شرایط سخت نشوند و در کنار یکدیگر برای هدفی مهم تلاش کنند.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.