karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

01 فروردین 1396

به روز رسانی

13 آبان 1398

کشور ما به دلیل قدمت تاریخی و همچنین موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد با بخش عظیمی از مراسم و مناسک آیینی، مذهبی و باستانی سر و کار دارد و هیچ ماهی در سال نمی توان یافت که خالی از هرگونه مراسم تاریخی باشد؛ از جشن های باستانی مانند مهرگان و یلدا گرفته تا اعیاد اسلامی چون نیمه شعبان و عید فطر و قربان. همچنین گاهی در گوشه و کنار ایران پهناورمان مراسم آئینی ویژه ای برگزار می شود که اگر به دنبال ریشه تاریخی آن ها بگردیم رد و نشانی از کشورهایی می یابیم که یا روزی خاک ایران را استثمار کرده اند و یا خود بخشی از سرزمین ما به شمار می آمده اند.

در میان این حجم از مراسم زیبا و با شکوه با درجه اهمیت های متفاوت، یقینا مهم ترین آن ها جشن عید نوروز است، چرا که هم گاه شمار ایرانی براساس این عید تغییر می کند و هم قدمتی چندین هزار ساله دارد و از دل افسانه های ایران سربرآورده است. آیین عید نوروز، رسمی بسیار ارزشمند و مورد احترام است و نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان جشن گرفته می شود و تمامی این سرزمین ها در بخشی از مراسم این عید زیبا با هم مشترک هستند. یکی از این ویژگی های مهم خصوصا در کشور ما خرید کردن پیش از آغاز سال جدید است. از میوه و شیرینی و آجیل و همچنین عناصر سفره هفت سین گرفته تا تهیه پوشاک و برخی لوازم خانه به مناسبت سال جدید و شاید این جذاب ترین بخش نو شدن سال، به ویژه برای کودکان و البته خانم هاست!

به همین منظور قصد داریم شما را در گوشه و کنار تهران همراه کنیم؛ با شلوغی های پرهیاهوی روزهای آخر سال و البته آرامش حاکم بر چند روز اول تعطیلات نوروزی در پایتخت خلوتی که در کم تر از 24 ساعت رنگ رخسارش تغییر می کند. به تماشا بنشینیم همه افرادی که تا آخرین لحظه در خیابان ها در حال خرید بوده اند و در اندک زمانی به سال تحویل خیابان ها را خالی می کنند تا در آغوش گرم خانه و خانواده به استقبال سال جدید بروند.

در این گشت و گذار جانانه و هیجان انگیز در خیابان های تهران، که رنگ و بوی عید دارد همراه شوید با کارناوال.

عید نوروز در تهران
photo by Hossein Emrani

1- رفت و آمدهای بی وقفه مردم پیش از سال نو

عید نوروز در تهران
photo by Ebrahim Noroozi

2- استقبال دستفروشان و مغازه داران از مردم مشتاق

 

عید نوروز در تهران
photo by Ebrahim Noroozi

3- گوشه ای از بازار و اجناسی درهم برای عرضه

عید نوروز در تهران
photo by Atta Kenare

4- تنگ ماهی خریداری شده برای سفره زیبای هفت سین

عید نوروز در تهران
photo by Amin Mohammad Jamali

5- سفره های هفت سین خوش آب و رنگ و آماده برای فروش

عید نوروز در تهران
photo by Amin Mohammad Jamali

6- حاجی فیروز نوجوان در شلوغی خیابان های تهران

عید نوروز در تهران
photo by Amin Mohammad Jamali

7- نوازندگان خیابانی در جریان روزهای پیش از آغاز سال نو

عید نوروز در تهران
photo by Amin Mohammad Jamali

8- تبریک عید مادری به فرزند شهیدش در آغاز بهار

عید نوروز در تهران
photo by Vahid Salemi

9- آتش بازی های چهارشنبه سوری در استقبال از بهار

عید نوروز در تهران

10- جشن های نوروزی در محوطه برج میلاد و شادمانی مردم در روزهای نخست بهار

عید نوروز در تهران
photo by Ali Alizadeh

11- بازی های شاد و مفرح برای همه سنین در محوطه سبز و زیبای برج میلاد

عید نوروز در تهران
photo by Ali Alizadeh

12- شلوغی های بازار تجریش در روزهای پیش از سال تحویل

عید نوروز در تهران

13- حاجی فیروز قرمز پوش در حال رقص و شاد کردن مردم

عید نوروز در تهران
photo by Hossein Emrani

14- عکس یادگاری با سفره هفت سین پارک ملت

عید نوروز در تهران
photo by Amir Kholousi

15- فروش تخم مرغ های رنگین و زیبا برای سفره هفت سین

عید نوروز در تهران

سخن آخر

مطمئنا شما هم تجربه مشابهی دارید! از حضور در خیابان های تهران و یا شهر خودتان در آخرین روزهای اسفند ماه چه خاطراتی دارید؟

از حال و هوای پنهان در تصاویر لذت بردید؟

نظرتان راجع به این حجم ترافیک و ازدحام جمعیت چیست؟ آیا کلافه می شوید و یا ترجیح می دهید خودتان را در موج جمعیت رها کنید؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با کارناوال در میان گذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

شادمان

سلام ،ممنون ازعکسهای زیباتون.به عقیده من شلوغی شب عیدبامواقع دیگه فرق میکنه.لذت وشادی شلوغی خریدعیدیه چیزدیگه ست.من که خیلی دوست دارم،چراکه روح زندگی رومیشه تواین شلوغیها دید.ممنون

انتشار:03 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.