karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تهران، این کلان شهر دود گرفته که انگار دیگر نمی توان در آن دمی آرام گرفت؛ گویی آرامش و سکوت از این شهر رخت بر بسته و کاری با تهرانی ها ندارد. هر روز زندگی سریع تر از روز قبل می گذرد به طوری که شاید تغییر فصل ها را هم متوجه نشویم. اما با این روند سریع زندگی بد نیست کمی غبار نشسته بر چشمان و ذهنمان را بشوییم و این بار طور دیگری به تهران نگاه کنیم به امید آن که چهره ی زیباتری از پایتخت بیابیم. تهران شاید چیزی شبیه به یک غول پر سر و صدا و دود گرفته در ذهنمان باشد اما بدون شک زیبایی هایی هم دارد. اگر بخواهیم این زیبایی ها را ببینیم و آن ها را لمس کنیم، بهار بهترین موسم است. وقتی طبیعت لباسی ابریشمین و زمردین رنگ به تن می کند و تاجی از فیروزه به سر می گذارد، این درست همان زمانی است که شگفتی های شهر به اوج خود می رسند...

امروز کوله باری سبک آماده کنید که یک تهرانگردی دلنشین در پیش داریم. می رویم و می رویم و در شهر می گردیم تا چهره ی بهاری تهران را ببینیم، لمس کنیم و از آن لذت ببریم تا شاید این بار که نام تهران به گوشمان خورد، به جای آن غول ترسناک و سیاه، یاد زیبایی هایش هم بیفتیم.

چندی پیش هم به دور دنیا رفتیم و تصاویری از چهره ی بهاری در کشورهای مختلف را به نظاره نشستیم که می توانید از طریق لینک زیر، این تصاویر را ببینید:

تصاویری از فصل بهار در سراسر دنیا | تولد دوباره زمین

این بار نوبت به تهران رسیده تا چهره ی بهاریش را به نمایش بگذارد.

همراه کارناوال باشید تا برای دقایقی تهرانگردی متفاوتی را تجربه کنیم...

طبیعت بهاری تهران

1- یک روز بارانی در مسیر تهران

عکاس این تصویر می گوید، این شات زیبا را از طبیعت زیبای لوسان، ییلاقی اطراف تهران در یک روز بارانی در حالی که به سمت تهران می آمده، ثبت کرده است.

طبیعت بهاری تهران
photo by Benyamin Farhang

2- آبی ترین آسمان را تهران، در فصل بهار دارد

طبیعت بهاری تهران
photo by Zeinab S

3- بهشتی از لاله ها در همین نزدیکی

بهار که می شود، پارک ها و بوستان های تهران، به بهشتی پر از گل های لاله تبدیل می شوند که جان می دهند برای استراحت و هوایی تازه کردن.

طبیعت بهاری تهران
photo by Milad Ahsani

4- تماشای شکوه تهران از پارک آب و آتش

طبیعت بهاری تهران
photo by sadra kassaei

5- این آسمان بارانی و این لباس سبز تهران؛ گویی پایتخت خود را برای یک مهمانی آراسته...

تصویری با پس زمینه ای از پل طبیعت تهران. برای آشنایی بیشتر با پل طبیعت، مطلب زیر را بخوانید:

پل طبیعت تهران | گذرگاهی رویایی در قلب پایتخت

طبیعت بهاری تهران
photo by mehdi sarmadi

6- بهار لباسی از جنس گل های رنگارنگ را به تهران هدیه کرده تا آمدنش را نوید دهد...

باغ نگارستان تهران، در فصل بهار، زیباترین چهره را به خود می گیرد. اگر می خواهید با این جاذبه تهران بیشتر آشنا شوید، مطلب زیر را بخوانید:

باغ نگارستان تهران | طعم بهار میان کوچه ای قدیمی

طبیعت بهاری تهران
photo by Zeynab Shirazi | karnaval

7- حتی ترافیک هم نمی تواند این حال و هوای بهاری را از تهران بگیرد...

طبیعت بهاری تهران
photo by Mahsa Mehrabi | karnaval

8- پایتخت با فرشی از گل آذین می شود

طبیعت بهاری تهران

9- هر جا که بروی، حالت خوب می شود

تصویری از زیبایی های دربند و حال و هوای بهاریش

طبیعت بهاری تهران

10- و این گردش بهاری در تهران، با یک خوشمزه پر گل به پایان می رسد...

طبیعت بهاری تهران

سخن آخر

اگر ساکن تهران و یا در فصل بهار مهمان یک تهرانی هستید، خاطرات بهاری خود را از پایتخت که در این فصل چهره ای متفاوت به خود می گیرد، با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان در فصل بهار، کدام نقطه از تهران، دیدنی تر و زیباتر است؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

سلام خسته نباشید .ممنون ازحمتی که میکشید.به نظرمن تهران باهمه دودوترافیک وشلوغی اش زیباترین شهرایران است.من خیلی ازشهرهای دیگرایران را دیده ام اماهربارکه به تهران برگشته ام ازاینکه درتهران هستم وتهرانی ازته دل خوشحال شده ام.اماکاش ازخیابانها وازمحله هاوخانه هاو.....هم درتهران عکس میذاشتین.وبیشترمعرفی میکرپین این شهرزیبا ودوست داشتنی رو.ممنون

انتشار:15 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Dellbar

از ته قلبم دوست دارم دانشگاه تهران درس بخونم...اما هزینه زندگی تهران بالاست...هیچ وقت اعتصاب غذای بچه ها یادم نمیره...کوفت شد!!! خوشا بحالت که خرم و شادی...

انتشار:16 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محمد مهدی

سلام دوست عزیز.بسیار عکسهای جذاب و جالبی بود باور کنید چند تاشونو فکر نمیکردم ایران خودمون باشه واقعا از شما متشکرم و خسته نباشید میگم .امیدوارم عکسهای بیشتری از شما رو ببینیم . اگه از شهرهای دیگه هم دارید بگذارید .

انتشار:16 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.