karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

02 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز کارناوال شما را به جزیره ای اسرار آمیز می برد. جزیره ای که در #تایلند واقع شده است و می گویند در آن نیروهایی مرموز حکمرانی می کنند.

اگر مطابق با قوانین جزیره رفتار کنید این نیروها با شما همراه خواهند شد؛ اما اگر بر خلاف قوانین #جزیره عمل کنید، ممکن است برای شما اتفاقات ناگواری رقم بخورد.

این جزیره خالی از سکنه است و در مکانی دور افتاده قرار گرفته و تنها هر از چندگاهی آرامش آن را چند گردشگری که از آنجا بازدید می کنند بر هم می زند.

در ادامه  از جذابیت های این جزیره بیشتر خواهیم دانست و شما را با نیروهای مرموزی که در آن قرار دارد بیشتر آشنا خواهیم کرد.

جزیره کو هینگام
Koh Hingham

نگاهی به جزیره کو هینگام ( Koh Hingham ) 

 کو هینگام ( Koh Hingham )  نام جزیره ای است در تایلند که کمی متفاوت با جزایر دیگر است.

این جزیره که در نزدیکی جزیره کولایپ ( Koh Lipe ) در جنوب غربی تالند واقع شده است داستان ها برای گفتن دارد؛ می گویند این جزیره خدایانی دارد که از آن محافظت می کنند.

#ساحل این جزیره زیبا با سنگ هایی تزیین شده که نیرویی مرموز دارند.

هر سال بسته های پستی بسیاری به این منطقه می آید که در داخل آن تنها چند تکه سنگ است، سنگهایی که از  این ساحل برداشته شده اند اما کسانی که آنها را برده اند پیشمان شده و دوباره سنگ ها را به مکان اصلی خود بازگردانده اند.

 در ادامه برای  شما توضیح خواهیم داد که داستان در این مکان از چه قرار است.

البته شما می توانید این سنگ ها را در محدوده اطراف جزیره با خود ببرید ولی دوباره می بایستی آنها را به جای اول خود بازگردانید.

سنگ های مرموز و زیبای این جزیره را از نزدیک ببینید

به مقصد نزدیک می شویم.....

پس از طی کردن مسافتی دور و دراز و ساعت ها قایق سواری در جزیره های اطراف، بالاخره به مقصد می رسید.

بر آن آرامشی محض حاکم است و جز صدای برخورد امواج به ساحل دیگر هیچ صدایی طنین انداز نمی شود. شاید این موضوع دلیل آمدن محلی هاست و این است که آنها ساعت ها در کنار امواج به راز و نیار مشغول می شوند.

اما ساحل این جزیره مرموز را سنگهایی پوشانده که با سنگ های سواحل دیگر متفاوت است.

هنگامی که آسمان آفتابی است، سنگ ها به طرز عجیبی درخشان می شوند و نور آنها چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

شاید برخی وسوسه شوند و بخواهند چند سنگ را با خود به یادگار ببرند؛ اما نمی دانند با این کار خدایان مقدس را خشمگین خواهند کرد! این جزیره نگهبان هایی ماورایی دارد که دوست ندارند حتی سنگ های جزیره را کسی با خود ببرد.

جزیره کو هینگام

افسانه ها از جزیره کو هینگام می گویند

این زیبایی و آرامش جزیره ، افسانه ای در پس خود دارد.

افسانه های می گویند که سنگ های این جزیره زاییده افکار خدای Tarutao می باشند از آنجایی که این جزیره هیچ ساکن و همدمی ندارد آن ها تصمیم به زیبا سازی این جزیره می گیرند و آن را با سنگ های سیاه و سفبد و آذین می کنند.

این افسانه می گوید این سنگ های زیبا نفرین شده هم هستند و هیچ کس نباید آنها را با خود از جزیره خارج کند در غیر این صورت باران اتفاقات بد بر آنها نازل خواهد شد.

جالب است بدانید دفتر گردشگری جزیره سالیانه هزاران بسته پستی که حاوی سنگ های پس فرستاده هم هستند دریافت می کند.

اما مردم محلی از این سنگ های برای ساختن گنبدهای نمادین و دعا کردن استفاده می نمانید در واقع آنها خواسته های خود را به واسطه این سنگ ها با خدایان در میان می گذارند

 جالب اینجاست که این سنگ ها در زیر نور آفتاب درخششی می گیرند که چشم ها را خیره کرده و جزیره را مرموز تر می کند.

این سنگ ها جزء جاذبه های طبیعی این منطقه به حساب می آیند و همین افسانه ها است که هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه می آورد تا بلکه پرده از راز این سنگ ها بردارند.

جزیره کو هینگام
جزیره کو هینگام

با هم ویدئوی از مراسم دعا و چیدن سنگ ها روی هم می بینیم

و اما گردشگری در جزیره کو هینگام

این افسانه ها ، این رازها و حتی دردسرهایی که می گویند سنگهای این جزیره برای گردشران دارند ، مانعی برای افراد ماجراجو نیست.

هرساله گردشگران زیادی به این جزیره می آیند تا هم تفریحات آن را تجربه کنند و هم با راز آن آشنا شوند.

شاید بهترین تفریح در جزیره همان قدم زدن روی سنگ های مرموز آن باشد تا شاید بتوان سرنخی از راز و رمز آن پیدا کرد!

تفریحاتی که در این جزیره منتظر شما هستند ، عبارت اند از :

1) غواصی

یکی از بهترین مکانها برای #غواصی می تواند جزایر زیبای تایلند باشد. در نزدیکی این جزیره زیبا هم شما می توانید لذت غواصی ر اتجربه نمایید.

8 Mile Rock " ایت مایل راک" ،نام یکی از ایستگاه های غواصی است که به حرفه ای ها توصیه می شود؛ عمق آب در این منطقه نسبتا زیاد است و مناظر زیر  آب بسیار زیباست.

Koh Chabang  "کوچانگ"، به افراد تازه کار توصیه می شود، عمق آب در این ایستگاه 18 متر است.

Yong Hua "یانگ یوا"، را به غواصان با تجربه و تشنه هیجان توصیه می کنیم. اگر به دنبال مکانی برای ماجراجویی و هیجان هستید حتما به این ایستگاه سری بزنید.

جزیره کو هینگام

2) ماهی گیری در جزیره

در اطراف جزیره مردم محلی از راه ماهی گیری کسب در آمد می کنند و قرنهاست که آنها به این فعالیت مشغول هستند. 

گردشگران هم می توانند لذت ماهی گیری از این آب ها را تجربه نمایند، البته بهتر است قبل از رفتن با بومیان مشورت نمایید تا شما را راهنمایی کنند که بهترین زمان و مکان برای ماهی گیری کجا می تواند باشد. اگر تصمیم دارید به صورت گروهی به ماهی گیری بروید به شما توصیه می کنیم در گروه های یک الی 6 نفره به این فعالیت بپردازید.

جزیره کو هینگام

3) قایق سواری

علاوه بر اینکه برای رسیدن به جزیره ساعت های بسیاری را در قایق به سر خواهید برد، یکی از تفریح های شما هم می تواند قایق سواری باشد.

قایق های تفریحی بسیاری در جزیره آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند. این قایق ها گردشگران را برای بازدید از قسمت های مختلف جزیره با خود همراه می کنند.

می توانید در حالی که در قایق هستید از آب های زلال منطقه حتی زیر دریا را هم ببنید.

با قایق می توانید به هر قسمتی از جزیره و آب های اطراف دسترسی داشته باشید و این جزیره زیبا را از زاویه ای دیگر به تماشا بنشینید.

جزیره کو هینگام

دسترسی و اطلاعات تکمیلی

می بایستی یک پیرمرد را در این جزیره بیابید و با او چانه زنی کنید تا شما را برای یک سفر طولانی با قایق آماده نماید.میانگین قیمت 800-1000 thb برای 10 نفر می باشد.

دسترسی به این جزیره با قایق امکان پذیر است و برای آمدن به جزیره می بایستی ابتدا به جزیره Koh Lipe بیایید و سپس از آن جزیره برای گرفتن قایق اقدام نمایید.

سفر شما از جزیره Koh Lipe به جزیره Koh Hingham تنها 20 دقیقه  طول می کشد.

جزیره کو هینگام

سخن آخر

امروز با هم یکی از جذابیت های مرموز تایلند را دیدیدم. این کشور جذابیت ها و مکان های دیدنی بسیاری دارد. اگر مکان خاصی مد نظر شماست با ما در میان بگذارید تا اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.