karnaval.ir

زهرا آجرلو

انتشار

22 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سخن نویسنده

سرزمین پهناور #چین هنوز برای ما ناشناخته است , مهد تمدن و تاریخ , سرزمین عجایب و اسطوره ها. کوهستان های سر به فلک کشیده و فلات های مرتفع و جنگل های انبوه پر رمز و راز که همیشه در هاله ای از مه پوشیده شده اند.

یکی از این جاذبه های طبیعی چین ، پارک جنگلی چانگ ژیاژیه است که شاید خیلی از ما حتی اسم آن را نشنیده باشیم اما حیف است که نگذاریم چشمانمان با این مناظر شگفت آشنا نشود.

همراه کارناوال باشید تا سری به گوشه ای از دنیای عجیب چین  بزنیم.

پارک ملی ژانگ جیاجی
معرفی پارک ملی ژانگ جیاجی

# پارک ملی ژانگ جیاجی  به وسعت حدود 130 کیلومتر مربع در 32 کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه قرار دارد .

در سال 1982 این پارک جنگلی به نام فعلی معرفی شد و در سال 1992 توسط سازمان یونسکو به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت گردید.

در سال 2004 هم به عنوان جئوپارک جهانی معرفی شد.

بیشتر شهرت این پارک به سبب ستون های صخره ای بلندی است که اولین فیلم مشهور سه بعدی سینمایی به نام آواتار (2012) در آن فیلم برداری شد.

 در سال 2007، پارک ملی جنگل چانگ ژیاژیه وارد لیست مناطق درجه اول (5A ) دیدنی چین قرار گرفت. این جنگل یک منبع غنی عرضه اکسیژن است و در کنار آن موزه فرهنگی و مذهبی مردم بومی نیز هست.
در ادامه :

یک تاریخچه کوتاه از این پارک ملی بخونید و آماده شوید تا ما شما را مهمان کنیم به زیبایی ها و جاذبه های بی نظیر و خاص این پارک ملی

همراه ما باشید و دنیای جدید را امتحان کنید ....

پارک ملی ژانگ جیاجی
تاریخچه پارک ملی ژانگ جیاجی

 این منطقه جنگلی  سابقا یک مکان ممنوعه بود و هر کسی نمی توانست وارد آن شود . در تاریخ 24 نوامبر سال 1934 توسط ارتش سرخ چین آزاد شد و کمیته انقلاب شهر دایونگ در این مکان تاسیس شد اما همچنان حکومتی باقی ماند .

پس از جمهوری خلق چین در سال 1949، به شهرستان بانپینگ ملحق شد و شش سال بعد توسط دولت ، به نام مزرعه جنگلی چانگ ژیاژیه تغییر نام داد.

 در سال 1982، شورای دولتی چین نام مزرعه جنگلی را به  "پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه "تغییر داد و این زمان بود که اولین پارک جنگلی ملی  در چین ساخته شد.
سال 1992، پارک ملی جنگل ژنژیجی  به خاطر منحصر به فرد بودن چانگ ژیاژیه  توسط #سازمان ملل متحد در لیست  "میراث جهانی طبیعی تاریخی"   ثبت گردید. 
در فوریه سال 2004 عنوان پارک جهانی #زمین شناسی  را نیز کسب کرد.  

این پارک ملی اولین منطقه  گردشگری چین بود که درجه AAAAA را در سال 2007 کسب کرد.

پارک ملی چانگ ژیاژیه
جاذبه های توریستی و تاریخی پارک ملی
1) کوهستان یوان ژیاژیه

کوهستان یوان ژیاژیه واقع در بخش شمال پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه ، به سبب کوه های شیب دار، ستون های سنگی عجیب و غریب و  دره های عمیق اش بسیار دیدنی است. صحنه های فیلم آواتار نیز مربوط به این کوهستان است.

همچنین منطقه روح های سرگردان در این قسمت واقع شده اند.

 حدود 800 متر که وارد کوهستان می شویم یک دنباله زیگزاگ شما را با خود تا بالا می برد از آنجا سرزمین ارواح سرگردان در مقابل روی شماست.

شما می توانید بسیاری از اشکال و اندازه های مختلف که ممکن است بخشی از آن ها در ابرها پنهان باشند را ببینید، به خصوص بعد از باران، کاملا احساس می کنید که ، در سرزمین عجایب آسمانی ایستاده اید.

چرا سرزمین روح

 گویا بازدید کننده ها که سخت  محسور مناظر زیبا و مرموز می شدند راه برگشت را گم می کردند به همین دلیل این سرزمین را سرزمین روح از دست رفته نام گذاری می کنند .

 طولانی ترین و بالاترین تله کابین جهان که در کتاب گینس ثبت شده در این مکان وجود دارد که طول کل آن 7455 متر است.

کوهستان یوان ژیاژیه
کوهستان یوان ژیاژیه
کوهستان یوان ژیاژیه
کوهستان یوان ژیاژیه

جاده تونتیان

 جاده تونتیان یا "جاده ای  با 99 پیچ "یک بزرگراه  11 کیلومتری است  که در کوهستان یوان ژیاژیه قرار دارد و یکی از شیب دار ترین مارپیچ ها در جهان است.

فاصله بین دو پیچ حداقل 300 و حداکثر 1200 متر است.

جاده تونتیان
جاده تونتیان
جاده تونتیان
جاده تونتیان
2) ستون جنوبی آسمان

کوهستان یوان ژیاژیه #چشم انداز طبیعی و بسیار کهن دارد .

 ستون جنوبی آسمان با ارتفاع 1074 متر از سطح دریا یکی از سه هزار صخره کوهستان یوان ژیاژیه است. در سال 2008  گروهی از عکاسان هالیوودی چهار روز وقت صرف کردند و از این منطقه #عکاسی کردند و این عکس ها منبع الهام بسیاری از اِلمان های صحنه فیلم آواتار شد. به طور مثال الگوی کوه تسبیح گوی در جهان پاندرا از صخره ستون جنوبی آسمان برداشته شد.

در سال 2009 این صخره به خاطر یادبود این اثر به کوه تسبیح گوی آواتار تغییر نام داد.

ستون جنوبی آسمان
ستون جنوبی آسمان
ستون جنوبی آسمان
ستون جنوبی آسمان
3) روستای هوانگشی

این #روستا بزرگترین روستای گردشگری کوهستان یوان ژیاژیه است. گفته شده است که در دوران سلسله هان، ژانگ لیانگ (یک سیاستمدار) به این محل تبعید شد و در نهایت با کمک معلم خود به نام "هوانگ شی گونگ" توانست فرار کند. از آن پس، این محل  روستای  هوانگشی نام گرفت.

یک ضرب المثل محلی هست که می گوید " اگه هوانگشی رو نبینی انگار بازدیدت از چانگ ژیانژیه قبول نیست". روستا در ارتفاع 1080 متری از سطح دریا قرار دارد. از جاذبه های #توریستی این روستا  "کتاب  آسمانی " و "جعبه گرانبها " ، "باغ جلویی" ، " صخره لاک پشت" است . منظره طلوع و غروب روستا نیز از جاذبه گردشگری روستا است.

یک سکوی بالای یک صخره در شرق روستا قرار دارد که به "محل چیدن ستاره ها " معروف است و شبها بسیار دیدنی است.

روستای هوانگشی
روستای هوانگشی
روستای هوانگشی
روستای هوانگشی
4) اولین پل جهان

در جنوب کوهستان یوان ژیاژیه،  اولین #پل طبیعی  جهان ،  دو قله سنگی بزرگ را به هم وصل می کند. عرض آن  2 متر و ضخامت 4 متر، طول 50 متر و ارتفاع نسبی 400 متراز سطح زمین است .

این پل بلندترین پل سنگی از این نوع در جهان است. این قسمت مسیر ، همیشه شلوغ و پر از بازدید کننده است و پیدا کردن جای خالی برای گرفتن عکس بسیار دشوار می باشد .

اولین پل جهان
اولین پل جهان
5) مسیر های پیاده روی شیشه ای

مسیرهای پیاده روی ویژه کوه ،با طول چند کیلومتر در اطراف قله کوه تیانمن وجود دارد.

یک بخش کوچک هفتاد متری از این مسیر با شیشه ساخته شده  و ضخامت آن تنها 6 سانتی متر است. شما می توانید ته گودال زیر پای خود را ببینید، این نمایشی است که واقعا برای گردشگرانی که ترس از ارتفاع دارند  مناسب نیست.

مسیر های پیاده روی شیشه ای
مسیر های پیاده روی شیشه ای
مسیر های پیاده روی شیشه ای
مسیر های پیاده روی شیشه ای
6) بلندترین آسانسور جهان

آسانسور بایلنگ (آسانسورصد اژدها ) یک آسانسور شیشه ای ست که بر روی یک طرف از یک صخره بزرگ در پارک قرار دارد و ادعا می شود که بلندترین و سنگین ترین آسانسور فضای باز در جهان است. ساخت و ساز  آسانسور در ماه اکتبر سال 1999 آغاز شد، و در سال 2002 افتتاح شد منتها به  دلیل نگرانی از اثرات زیست محیطی آسانسور و جنجال رسانه ای آن عملیات به مدت 10 ماه متوقف شد ولی دوباره شروع به کار کرد.

در 16 ژانویه سال 2015 آسانسور رسما به عنوان بلندترین آسانسور فضای باز در جهان در کتاب گینتس ثبت شد.

آسانسور غول پیکر  در واقع از سه آسانسور کوچک تشکیل شده است که مسیر دو ساعته را در دو دقیقه طی می کند. حدود 335 متر ارتفاع دارد و سه طرف آن شیشه ای ست که بازدید کننده ها منظره اطراف را ببینند.

بلندترین آسانسور  جهان
بلندترین آسانسور  جهان
بلندترین آسانسور  جهان
7) رودخانه جریان های طلایی

 نهر جینبیان که به "نهر جریان های طلایی " شهرت یافته است با طول حدود هشت کیلومتر به خاطر آب شفاف، طبیعت سرسبز و سکوت آرامش بخش خود معروف است.

این نهر به عنوان یک "بهشت" واقعی برای گیاهان است و در  مسیر خود با گل ها، درختان و علف های فراوانی آراسته شده است. 

جالب هست بدانید که در فصل پاییز در این نهر شما می توانید سایه تان را ببینید که از یکی به دو تا و از دو تا به سه سایه تبدیل می شود و این سه سایه همیشه دنبال شما هستند. علت این پدیده  هنوز مشخص نیست. 

 

رودخانه جریان های طلایی
رودخانه جریان های طلایی
رودخانه جریان های طلایی
رودخانه جریان های طلایی
8) دروازه بهشت

یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری این منطقه دروازه بهشت است که بلندترین غار جهان نیز نامیده شده است. طول آن 60 متر  ارتفاع 131.5 و عرض 57 متر است. 

برای رسیدن به دهانه غار یک راه با  999 پله ما را به دروازه بهشت می رساند. با توجه به فلسفه تائو و  عرفان آن  999 عدد بزرگ و نماد امپراتوری است.

یک باور در میان مردم محلی است که این کوه و دروازه آن یک نیروی عرفانی دارد به طور مثال گفته می شود که در قرن بیستم ناگهان یک آبشار در این کوهستان به دلایل غیر قابل توضیحی فرو ریخت. این آبشار در ارتفاع 1500 متری نمایان شد و تنها به مدت 15 دقیقه جاری بود و سپس ناگهان ناپدید شد. جالب است که هر بار که این حوادث عجیب و غریب در این مکان اتفاق افتاده آن سال رویداد مهمی برای چین رخ داده است، البته شاید فقط این چینی های خرافی باشند که این ارتباطات را ایجاد کردند.

دروازه بهشت
دروازه بهشت
دروازه بهشت
دروازه بهشت
دروازه بهشت
9) کوهستان تیانزی

 تیانزی (پسر آسمان) نام خود را از رهبر گروهی که سال ها پیش در قرن 12 در این منطقه انقلاب کرد و خود را به این نام معرفی کرد گرفته است .با بازدید از این منطقه می توانید بسیاری از آثار به جا مانده از آن دوران را ببینید.

این کوهستان افسانه های زیادی از پسر آسمان در دل خود دارد. مثل درختان کاج که بالای صخره ها رو به آسمان قد برافراشته اند این صخره ها زمانی شانه پسر آسمان بودند که پس از مرگ او به سنگ تبدیل شدند. در مقابل صخره های یو بی منطقه ای پر از گل هست که در افسانه ها آمده که جن ها برای احترام به لشگر پسر آسمان که از این صخره ها سقوط کرده اند این گل ها را می آورند. افسانه ای است که می گوید وقتی پسر آسمان در جنگ شکست خورد از صخره ای پرید و خودش را به کشتن داد و گل هایی که معشوقه اش  برای یاد کردن از او از صخره  پایین می ریخت به این صخره ها تبدیل شدند. 

علاوه بر این، افسانه های مختلف در مورد گنجینه های بی شماری از سلسله مینگ پنهان در کوه های تیانمن وجود دارد. قرن ها شکارچیان گنج سخت در تلاش هستند تا آنها را پیدا کنند، اما موفق نشدند.

به هر طرف که نگاه کنید هر صخره و هر دره برای خود نام و افسانه ای دارد.

اگر علاقه مند هستید بیشتر بدانید می توانید به تاریخ امپراتوری زیانگ مراجعه کنید.

کوهستان تیانزی
کوهستان تیانزی
کوهستان تیانزی
کوهستان تیانزی
10) بزرگترین پل شیشه ای جهان

این پل ترسناک سابقا یک پل معمولی چوبی بود و در جولای سال 2014 بعد از بازسازی تبدیل به پل شیشه ای شد . این پل  رو معمار ی به نام "حییم دوتان" طراحی کرده است. دوتان می گوید این پل یک نمایی زیبا از جهان اطراف را به شما می دهد و قادر است وزن همزمان 800 نفر را تحمل کند. از بالای این این پل شیشه ای می توان بلندترین بانجی جامپینگ در دنیا را امتحان کرد البته قبل از این برج ماکاوو با 233 متر این عنوان را در اختیار داشت .

پل حدود 430 متر طول و 6 متر عرض دارد و بلندترین از نوع خود است و در ارتفاع 300 متری از سطح زمین نصب شده است. شیشه کف آن دارای 24 میلیمتر ضخامت است یعنی حدود 25 برابر معکم تر از شیشه ی پنجره های معمولی است. 

بزرگترین پل شیشه ای جهان
بزرگترین پل شیشه ای جهان
بزرگترین پل شیشه ای جهان
بزرگترین پل شیشه ای جهان
11) آبشار و دریاچه باوفگ

دریاچه بافنگ در دره سوکسی یک منبع ذخیره طبیعی آب با مناظر طبیعی و بسیار زیبای منطقه است.

دریاچه بافنگ 85 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد و چون در دامنه کوه باوفنگ قرار دارد به این نام خوانده می شود. عمق متوسط 72 متر و مساحت 30 هکتاری آن می تواند 6 میلیون متر مکعب آب را در خود نگه دارد. آب آن از بارندگی، چشمه های کوه و چشمه های زیرزمینی تولید می شود و در تمام طول سال زمردین باقی می ماند ، و به عنوان "بهشت دنیای انسان" در چین مشهور است. عکس های این دریاچه جزو زیباترین مناظر جهان در سال 1990 بود.

آبشار بافنگ به نام "بهترین از دو جهت" معروف است چون هم بین بازدید کننده های داخلی و هم خارجی این منطقه به عنوان زیباترین جاذبه انتخاب شده است. ارتفاع این آبشار به چهل متر می رسد و بین بازدید کننده ها بسیار محبوب است.

آبشار و دریاچه  باوفگ
آبشار و دریاچه  باوفگ
آبشار و دریاچه  باوفگ
آبشار و دریاچه  باوفگ
آبشار و دریاچه  باوفگ
12) معبد عجایب شش گانه روستای یاوزی

معبد عجایب شش گانه  واقع در بالاترین نقطه از پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه  در روستای یاوزی قرار دارد. شهرت این روستا به سبب ارتفاع زیاد آن از سطح دریا ، تقریبا 1500 متر و شیب تند آن است .این تنها صحنه های تمدن در میان این صحنه های طبیعی  پارک است.

علت نام گذاری معبد وجود صخره های غیر معمول، سنگ، آب، ابرها و گیاهان و حیوانات نادری است که در آن قرار دارد.

معبد عجایب شش گانه روستای یاوزی
معبد عجایب شش گانه روستای یاوزی
13) روستای سنگ زرد

روستای سنگ زرد یکی از  مشهورترین مناطق دیدنی منطقه است. این روستا  1090 متر بالاتر از سطح دریا است.

روستای سنگ زرد
روستای سنگ زرد
روستای سنگ زرد
روستای سنگ زرد
14) چنگال یاوزی

این صخره در واقع چهره زرد روستای سنگ زرد است.

چنگال یاوزی
15) سکوی میهون

سکوی میهون در جنوب شرق یوان ژیاژیه قرار دارد و یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی از مناظر را داراست. از اینجا می توانید بسیاری از صخره های منحصر به فرد در دره را ببینید .از اینجا صخره ها مانند گروه سربازانی هستند که به دور دست ها خیره شده اند .

سکوی میهون
16) باغ پشتی

صخره ی دیگری در این پارک بی نظیر وجود دارد به نام صخره ی باغ پشتی . شاید با دیدن این صخره دلیل نام گذاری آن مشخص شود ...

باغ پشتی
17) پارک هی لانگ

این پارک در کوهستان تیانزی قرار دارد و در سال 1986 تاسیس شد .در این مکان مجسمه سردار بزرگ " هی لانگ" در آن قرار دارد. او یکی از ده مارشال جمهوری خلق چین بود. کوه تیانزی یکی از مکان هایی است که  او رهبری ارتش خود را در سال 1930 بر عهده داشت و به پاس رشادت های او تندیسش در این مکان قرار داده شد .

یکی از عجایب رمزآلود این مکان در این است که در اواسط ماه های فصل بهار و تابستان در شب های مهتابی که روزش حسابی باران باریده است می توان مجسمه هی لانگ را دید که در حمام خون غرق است این اتفاق فقط یک ساعت به طول خواهد انجامید. 

پارک هی لانگ
پارک هی لانگ
18) دریای غربی

 دریای غربی  مانند حوضچه ای  با مجموعه ای از صخره ها و جنگل است.

در این "دریا"، قله های متعدد با شکل های مختلف و بی شمار که با گیاهانی سرسبز پوشیده شده اند شناور هستند. در فصل بهار یا تابستان و پس از باران در پاییز، ابرها فزاینده و موج مانند کل آسمان و زمین  را می پوشانند. دیدن این صحنه از دروازه بهشت و تراس آسمان بسیار زیبا و فوق العاده است.

 

دریای غربی
دریای غربی
دریای غربی
19) صخره قلم مو پادشاه

سه صخره سنگ ، مانند قلم مو در کنار هم ایستاده و با ارتفاع های مختلف قرار دارند. در زمان سفر پادشاه شیانگ به اینجا این منطقه خوش منظره و زیبا به نام صخره  قلم مو امپراتور نام گرفت.

صخره قلم مو پادشاه
صخره قلم مو پادشاه
20) سرزمین پری گل افشان

 معشوقه ی پادشاه شیانگ ، که چشم به راه آمدن او از نبرد بوده وقتی خبر دار می شود که شیانگ پس از شکست در مبارزه خود را به درون دره انداخته است با تاسف به این مکان می آید و تمام گلهایی که همراه داشته است را تک تک به درون دره می اندازد و خود نیز از شدت غم و اندوه به مجسمه سنگی تبدیل می شود. 

 از عجایب دیگر این پارک  این مجسمه سنگی بانویی است که در آب به چهره خود می نگرد.

سرزمین پری گل افشان
21) ده مایل گالری

در پایین کوه تیانزی در دره  زیبای سوکسی قطار ریلی وجود دارد که با سوار شدن برآن می توان از این تنگه گذشت , هم دمی آسود و هم از مناظر رودخانه و صدای زیبای پرندگان لذت برد. در امتداد مسیر از 200 صخره می گذرید که چند تا از معروف ترین آن ها "پیرمردی که گیاهان دارویی جمع می کند" و  "والدینی که پسرشان را بلند کرده اند" و "سه خواهر" نام دارند.

 

ده مایل گالری
ده مایل گالری
ده مایل گالری
ده مایل گالری
ده مایل گالری
ده مایل گالری
22) راهروی دره مرگ

راه روی طولانی در ارتفاع 1400 متری  در سینه کش کوه  در میان صخره ها پیچ و تاب دار می گذرد و دره مرگ که نفس را در سینه حبس می کند مکانی هیجان انگیز برای افراد عاشق هیجان و دلهره است.

راهروی دره مرگ
راهروی دره مرگ
راهروی دره مرگ
راهروی دره مرگ
راهروی دره مرگ
23) دره شنتانگ

شنتانگ یک دره عمیق است که توسط صخره های شیب دار در چهار طرف احاطه شده است یک مکان مرموز، و پر پیچ و خم.

این دره درتمام سال مه آلود و خالی از سکنه است و فقط باد سردی که گه گاه می وزد ،در این دره همیشه صدایی شبیه صدای ارتش سربازان به وجود می آورد .

 نکته جالب این که بین شنتانگون  و پارک هی لانگ یک تکه سنگ بین دو ستون صخره ای دویست متری گیر کرده است که سالی یک بار جرقه می زند, این هم یکی دیگر از عجایب این منطقه به شمار می رود.

 
دره شنتانگ
24) معبد قوم توجیبایی ها

چینی های این منطقه ، از دو قوم توجیبا و ماوو تشکیل شده اند که حدود هفتاد درصد آن ها توجیبا هستند. مراسم خاص قومی و قبیله ای هنوز هم در این مکان برگزار می شود و آن را به یک موزه مردمی و فرهنگی زنده تبدیل کرده است.

انواع آداب و رسوم مختلف مثل جشن ازدواج و نمایش نامه ها و اپرا و انواع رقص ها هنوز در این مکان رواج دارد و بازدید کننده ها می توانند از نزدیک تماشا کنند.

معبد قوم توجیبایی ها
معبد قوم توجیبایی ها
معبد قوم توجیبایی ها
معبد قوم توجیبایی ها
معبد قوم توجیبایی ها
معبد قوم توجیبایی ها
25) سالن کنسرت تسبیح

سالن کنسرت "تسبیح" در کنار دهانه غار اژدهای زرد و در کوهستان ولینگ یانگ قرار دارد.

معماری آن توسط " یو کونگ جیان" استاد دانشگاه معماری فضای باز  دانشگاه پکن و پروفسور دانشگاه هاروارد در سال 2010 انجام شده است.

تقریبا پنج هزار متر مربع مساحت دارد و 160 میلیون یوان هزینه طراحی و ساخت آن شده است. درطراحی این بنا سعی شده است علاوه بر مدرنیسم, هم شکل بنا ، هم مواد سازنده آن تداخلی با محیط اطرافش نداشته باشد مثلا بیشتر از مواد آهکی و چوبی و شیشه ای در آن استفاده شده و  حتی سقف آن با گل ها و سبزه های همین محل پوشانده شده است که هم به زیبایی آن کمک نموده است و هم دست آشتی با طبیعت داده است.

سالن کنسرت تسبیح
سالن کنسرت تسبیح
سالن کنسرت تسبیح
26) غار اژدهای زرد

غار اژدهای زرد در انتهای شرقی ترین منطقه کوهستان ولینگ یانگ قرار دارد. این غار پانزده کیلومتر طول دارد و به دو سطح خشک و مرطوب تقسیم شده است.  سیزده تالار، سه آبشار زیرزمینی، دو رودخانه های زیرزمینی، سه استخر، نود و شش معابر، و یک دریاچه زیرزمینی دارد.

 بزرگترین تالار در غار 4 هزار متر مربع و بلندترین آبشار 50 متر ارتفاع دارد. 

غار به خاطر آبشار های آویزان و دسته های بامبوی سنگی تقسیم شده است که در نوع خود در جهان بی نظیر هستند و  اولین جاذبه توریستی است که برچسب 4A در گردشگری را داراست.

غارکاوی پیشرفته سال 1982 در این غار شروع شد . قبل از آن باور عامیانه مردم این بود که ارواح و روح اژدهای زرد در این مکان آرامش یافته است و مانع اکتشاف آن شده است.

تهویه غار بسیار مطلوب است و در تابستان خنک و در زمستان معتدل است.

قندیل های رسوبی غار بسیار زیبا و با شکوه هستند . جالب این که قندیل های کف غار در باور عموم به عنوان "سوزنی برای آرامش دریا"  یاد می شود.

 این غار هر ساله بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد و بازدید از آن دو ساعت طول می کشد و می توان در آن قایق سواری نیز انجام داد.

غار اژدهای زرد
غار اژدهای زرد
غار اژدهای زرد
غار اژدهای زرد
غار اژدهای زرد
غار اژدهای زرد
پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی

پوشش گیاهی در پارک جنگل ملی چانگ ژیاژیه حدود 70 درصد است. پارک جنگل ملی با 517 گونه گیاه را پوشش می دهد. حدود  679 گونه درخت که  19 گونه آن ها تحت مراقبت های ویژه ملی هستند مانند "فسیل زنده" یا جینکو (درخت پر سیاوشان مویی) و درخت کبوتر چینی که می توان از آن ها نام برد.

500 گونه گیاهان دارویی وحشی فوق العاده غنی در این پارک وجود دارد. بیش از 20 گروه از میمون های رزوس  و 41 گونه پرنده و بیش از 28 گونه حیوان نادر در این پارک موجود است. 

مانند میمون رزوس, پلنگ چینی ، پانگلینز ,سمندر غول پیکر , پروانه شاخ دار , قرقاول چینی,گربه زباد است که تصویر آن ها را در زیر مشاهده می کنید.

 درختان کبوتر، درختان جینکو ، سرخ دار چینی، و درختان گل لاله چینی نیز از گونه های نادر این مکان هستند.

 

میمون رزوس

میمون رزوس

پلنگ نادر منطقه

پلنگ نادر منطقه

گربه زباد

گربه زباد

قرقاول چینی

قرقاول چینی

پانگولین

پانگولین

سمندر غول پیکر

سمندر غول پیکر

قناری نوک قرمز

قناری نوک قرمز

گراز وحشی نادر

گراز وحشی نادر

قرقاول دم بلند

قرقاول دم بلند

جوجه سنگی

جوجه سنگی

سرخه دار

سرخه دار
سرخه دار

لاله چینی

لاله چینی

گل صدتومانی نادر

گل صدتومانی نادر

گل خرچنگ

گل خرچنگ

درخت جینکو 

راجع به درخت جینکو بیشتر بدانید (کلیک کنید )

درخت جینکو
درخت جینکو

درخت لانه کبوتر

درخت لانه کبوتر

سایر گونه های نادر منطقه

گونه های نادر منطقه
گونه های نادر منطقه
گونه های نادر منطقه
گونه های نادر منطقه
چگونه برویم؟

با اتوبوس حدود 18 ساعت طول می کشد تا  از بیجینگ به شهر چانگ ژیاژیه برسید و با قطارحدود 25 الی 20 ساعت بسته به نوع قطار زمان می برد .

نزدیک ترین فرودگاه, فرودگاه Hehua روزانه سه پرواز از بیجینگ به چانگ ژیاژیه دارد. پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه  38 کیلومتر با ایستگاه قطار و فرودگاه  چانگ ژیاژیه فاصله دارد. 40 دقیقه  زمان می برد که با تاکسی به پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه برسیم.

درون پارک اتوبوس های سبز دوستدار طبیعت بازدیدکننده ها را جابجا می کنند. این اتوبوس ها از سوخت دیزلی خاصی استفاده می کنند که کم ترین آسیب را به محیط زیست بزنند. پارک ملی دو دروازه اصلی دارد و برای ورود و بازدید از جاذبه های دیدنی می بایست بلیط آن تهیه شود.

نقشه های زیر می تواند در شناخت موقعیت پارک و دسترسی به جاذبه های آن به شما کمک کند.

مسیر دسترسی به پارک ملی چانگ ژیاژیه
مسیر دسترسی به پارک ملی چانگ ژیاژیه
مسیر دسترسی به پارک ملی چانگ ژیاژیه
مسیر دسترسی به پارک ملی چانگ ژیاژیه
مسیر دسترسی به پارک ملی چانگ ژیاژیه
مسیر دسترسی به پارک ملی چانگ ژیاژیه
امکانات پارک ملی

این مرکز تفریحی و توریستی یک مرکز کمک درمانی با ظرفیت 500 نفر برای گردشگران  دارد و همچنین یک هتل 4 ستاره ( هتل بین المللی Xiangdian)، یک هتل (هتل Pipaxi ) اختصاصی برای کارمندان دولت, سه هتل 3 ستاره (هتل Honghegu ، هتل Minsu ، هتل Yalin ) درون پارک برای خدمت رسانی به بازدید کنده ها مهیا است.

از سایر امکانات این مرکز می توان به اداره پست، دفتر مخابرات و  چندین کافی نت و مغازه برای ضرورت روزانه و سوغات محلی و همچنین یک بانک کشاورزی که مجهز به دستگاه خود پرداز برای کارت اعتباری خارجی است نیز وجود دارد.

توصیه های کارناوالی

بهتر است زمان خلوتی را برای بازدید انتخاب کنید که نهایت لذت را ببرید.

اگر در جاده های پیچ و تاب دار دچار حالت تهوع می شوید بهتر است داروهای مناسب را همراه داشته باشید.

وسایل جهت یابی مانند قطب نما فراموش نشود.

ویدیو های بی نظیر و زیبایی این پارک ملی را اینجا ببینید (اصلا از دست ندید )

اطلاعات تکمیلی

کمترین دمای هوا 5 درجه  سلسیوس در زمستان و در تابستان 28 درجه گزارش شده است. متوسط دما 13 درجه سلسیوس و متوسط ​​میزان بارش سالانه از 1228 میلی متر نشان از طبیعت معتدل منطقه دارد.

گرم ترین ماه آن جولای است و بلندترین کوه در پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه ،  کوه دوپنگ است که  ارتفاع  آن 1890 متر است.

پارک ملی چانگ ژیاژیه
کلام آخر..

امیدوارم از همراهی ما لذت کافی برده باشید.

پشت دریاهای شهری است ...

                        قایقی باید ساخت...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

دست شما درد نکنه واقعا جاهایی که توضیح دادید هیچکس توضیح نداده ممنونم خیلی عالی بود

انتشار:03 بهمن 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

توضیحات کافی و عالی بود. واقعا ممنون

انتشار:21 مرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مینا

سلا م مطالب عالی بودباچه توری میتونیم بریم اوجا؟

مهسا محرابی

سلام کاربر کارناوالی عزیز

متاسفانه در حال حاضر سرویس فروش تور کارناوال فعال نیست.

شما باید در هنگام خرید تور چین، باید به برنامه ها و گشت هایی که برایتان در نظر گرفته می شود، توجه کنید. در صورتی که بازدید از این جاذبه در برنامه سفرتان نبود، می توانید از تور لیدر خود درخواست کنید.

پایدار باشید

 

31 مرداد 1396

انتشار:03 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.