karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جشن مشهور و پرهیاهوی کریسمس با چراغ های رنگین و درختان آراسته شده اش شور و حالی خاص به دنیا می بخشد. مسیحیان سراسر دنیا به تکاپو می افتند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به بهترین شکل این جشن را برگزار کنند. مردم از اول ماه دسامبر (میانه آذرماه) شادمانه به انتظار این روز می نشینند و بخش زیادی از زمان خود را مشغول خرید هدیه برای عزیزان، آراستن درخت کریسمس و چراغانی کردن منزل یا محل کار خود می شوند. هر یک به نحوی این روزها را سپری می کنند تا سرانجامی شاد برای سال خود رقم بزنند.

 در این دوران به لطف رسانه های بین المللی و اینترنت تا حدود زیادی با حال و هوای کریسمس آشنا هستیم؛ اما آیا می دانید در گذشته این جشن مهم چطور برگزار می شد؟ آیا مردم از دیرباز این همه شور و هیاهو برای فرارسیدن سالروز میلاد مسیح به پا می کردند؟ قصد داریم کمی زمان را به عقب ببریم و  با تماشای مجموعه ای از تصاویر به کنجکاوی خود در مورد وضعیت کریسمس در سال های دور پاسخ بدهیم. این مجموعه "عکس هایی از گذشته کریسمس" نام دارد و حس و حال افراد مشهور، سربازان درگیر جنگ و مردم عادی در روز کریسمس یا روزهای پیشین آن را به تصویر کشیده است. دیدن هیجان مردم برای به پایان رساندن خریدهای کریسمس در فرصتی کم، کودکانی بی سرپرست در انتظار سایه ای پر مهر و جمعیت انبوه در رژه های کریسمس نقاط گوناگون جهان شاید بتواند اندکی شما را در فکر فرو برد. 

برای دیدن تصاویری از قرن 20 میلادی آماده هستید؟ کارناوال شما را به گذشته ای نه چندان دور خواهد برد و جلوه هایی دیدنی از جشن کریسمس را نشان‌تان خواهد داد...

ورود به صفحه اختصاصی کریسمس

ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ

Bettmann

1- درخت کریسمس بر سر! | 1960

این دو بانو به مناسبت کریسمس آرایشی یک متری بر روی موهای خود پیاده کرده اند. بانوی سمت چپ گیسوانش را با تزیینات نقره ای و درخشنده آراسته است و دیگری ترجیح داده از گوی های تزیینی کریسمس استفاده کند.

مدل موی کریسمسی

Bettmann

2- بابا نوئل در حال راندن سورتمه حامل هدایای کریسمس با دو بوقلمون | 1999

بابا نوئل

3- کودکان شب پیش از کریسمس را در مقابل شومینه می گذرانند

شب پیش از کریسمس

George Rinhart

4- بازار درخت کریسمس در نیویورک | بین سال های 1910تا 1915

این تصویر بازار درختان کریسمس در خیابان وِست (West Street) نیویورک در نزدیکی خیابان دوئِین (Duane street) را نشان می دهد و زمان دقیق ثبت آن مشخص نیست.

بازار درخت کریسمس در نیویورک

5- نگاه خیره کودکان به ویترین اسباب بازی فروشی

کودکان در مقابل اسباب بازی فروشی

6- دورهمی خانوادگی

کیک و بیسکوییت های خوش طعمی که در ظروف سفالی جا خوش کرده اند، کام اعضای این خانواده را شیرین می کنند.

دورهمی خانوادگی

Hulton Deutsch

7- اولین درخت کریسمس راکفلر سنتر | 1931

کارگران در کنار اولین درخت کریسمس مجموعه تجاری راکفلر سنتر (Rockefeller Center) صف بسته اند و انتظار دستمزدشان را می کشند. راکفلر سنتر مجموعه‌ای از ۱۹ ساختمان تجاری و اداری است که در میدانی در محله منهتن شهر نیویورک قرار دارد و امروزه یک مرکز تجاری و توریستی محبوب به شمار می رود.

برپایی درخت کریسمس پس از این سال به یکی از رسوم مرکز راکفلر و مشهورترین چشم اندازهای شهر نیویورک بدل شد. در پشت کارگران می توانیم کلیسای جامع سن پاتریک (St. Patrick's Cthedral) را ببینیم که در خیابان پنجم (Fifth Avenue) قرار دارد.

درخت کریسمس راکفلر سنتر

8- لس آنجلس | 26 نوامبر 1939

پایتخت فیلم سازی جهان حس و حال جشن به خود گرفته و میزبان برگزاری رژه کریسمس شده است. در تصویر بلوار هالیوود در لس آنجلس را می بینید که شاهراه شهر محسوب می شود و به مناسبت جشن کریسمس عنوان گذرگاه بابا نوئل (Santa Claus Lane) را به آن داده اند. جمعیت بسیاری برای تماشای این رژه آمده اند و حسابی غرق در لذت هستند. بازیگران مشهور و گروه های موسیقی نیز در این مراسم حضور دارند.

رژه کریسمس در هالیوود

Otto Bettmann

9- نیویورک | 1941

بادکنکی بزرگ به شکل بابا نوئل که در طول رژه روز شکرگزاری میسیز (Macy's Thanksgiving Day Parade) در شهر نیویورک سقوط کرده بود توسط شرکت کنندگان کنترل می شود. میسیز نام شرکتی است که فروشگاه های زنجیره ای آمریکایی و چند ملیتی را تحت مدیریت خود دارد.

رژه روز شکرگزاری نیویورک

Otto Bettmann

10- کریسمس در خلال جنگ جهانی دوم | 25 دسامبر 1940

مردم لندن در یک پناهگاه زیرزمینی، برای یک شب، اضطراب ناشی از جنگ را کنار گذاشته و کریسمس را جشن گرفته اند.

کریسمس در پناهگاهی در لندن

11- در انتظار آغاز سال نو، با خانواده ای نو | 1 دسامبر 1934

کودکان انگلستانی نوپا به امید خانواده ای که سرپرستی‌شان را بپذیرد، در مقابل انجمن کمک به کودکان بی سرپرست آواز جشن کریسمس خود را می خوانند.

انجمن کمک به کودکان بی سرپرست

Hulton Deutsch

12- شیکاگو | 19 نوامبر 1949

ایالت ایلینوی (Illinois) یکی از شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کند چرا که تعداد زیادی کودک و بزرگسال، هیجان دیدار با بابا نوئل را دارند. تعداد افراد حاضر در خیابان اِستِیت (State street) در این روز نزدیک به نیم میلیون نفر تخمین زده شد.

کریسمس در شیکاگو

Bettmann

13- خرید کریسمس در نیویورک | 13 دسامبر 1947

تنها 10 روز تا پایان خریدهای کریسمسی باقی مانده است و مردم با شتاب و هیجان در یکی از شعبه های فروشگاه میسیز به خرید مشغولند.

فروشگاه میسیز در کریسمس

Bettmann

14- مهربانی به بهانه کریسمس | 9 دسامبر 1952

چند تن از اعضای هیات تجاری مردان جوان (Young Men's Board of Trade) آمریکا به عنوان یک روز در نقش پدر این کودکان بی سرپرست ظاهر شده و به هر یک 5 دلار بخشیده اند تا اسباب بازی مورد علاقه خود را از فروشگاه گیمبلز (Gimbels) خریداری کنند.

کودکان بی سرپرست در کریسمس

Bettmann

15- درخت مشهور راکفلر سنتر | دسامبر 1955

نمای درخت کریسمس مرکز راکفلر از خیابان پنجم که هرساله مقابل این مجموعه برپا می شود و یکی از دیدنی ترین مناظر شهر نیویورک را پدید می آورد.

درخت کریسمس مرکز راکفلر

16- هیجان در شهربازی | 1954

بانو وین شِرمی (Wynne Shearme) در سمت چپ و مارجوری کندی (Marjorie Kennedy) در سمت راست، توسط خرسی به نام سوزی (Susie) غافلگیر شده اند. این خرس در سیرک بِرترام میلز (Bertram Mills) فعالیت داشت.

سیرک بِرترام میلز

Hulton Deutsch

17- بابا نوئل مدرن در پنسیلوانیا

گویی سورتمه و گوزن شمالی دیگر برای بابانوئل قدیمی شده اند و وی این بار با یک ماهواره پیشرفته با آرم فروشگاه بزرگ برادران (Brothers Department Store) یا حس (Hess's) به دیدار مردم آمده است. او در انبوهی از بخار در زمین نمایشگاهی النتون (Allentown Fairgrounds) فرود آمده و آماده برگزاری مراسم کریسمس است.

بابا نوئل مدرن در پنسیلوانیا

Bettmann

18- کودکان برای دیدن درخت و هدایای کریسمس سرک می کشند

درخت و هدایای کریسمس

Steven Gottlieb

19- گزارشگر مشهور آمریکایی

والتر کرونکیت (Walter Cronkite) که بخش عمده ای از شهرت خویش را مدیون مهارتش در اخبارگویی بود، در کنار خانواده اش آواز کریسمس می خواند.

والتر کرونکیت در کریسمس

Genevieve Naylor

20- جنگ و کریسمس | 25 دسامبر 1967

تنها چند روز پس از حمله ارتش ویتنام شمالی (North Vietnamese Army)، سربازان کریسمس را در کنار درختی کوچک جشن می گیرند. آن ها مشغول استراحت بر روی تپه 875 ویتنام هستند.

عکس قدیمی کریسمس

سخن آخر

به سال ها پیش رفتیم و دیدم که در گذشته مردم چگونه به استقبال جشن کریسمس می رفتند و آن را چطور جشن می گرفتند.

شما چه نظری در مورد جشن نورانی و رنکارنگ کریسمس دارید؟

کدام یک از این تصاویر، تاثیر بیشتری بر شما داشتند؟

اگر اطلاعات جالبی در مورد کریسمس دارید، آن را با ما و دیگر کاربران کارناوال در میان بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.