karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کشورهای بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که هر یک جاذبه هایی را در خود جای داده اند. هر یک از این سرزمین ها، دیدنی های خاص خود را دارند و شگفتی هایی را برای تان به نمایش در می آورند. بوتان یکی از همین کشورهاست که شاید نامش تا به حال به گوش تان نخورده باشد و اصلا تصوری از آن نداشته باشید اما بد نیست بدانید که بسیاری این دیار را با لقب پادشاهی خوشبختی می شناسند و بسیاری، از ساکنان آن با عنوان خوشبخت ترین مردم دنیا یاد می کنند. البته این حس خوشبختی به پیشرفته بودن این کشور ارتباطی ندارد و بیشتر به حس رضایت درونی مردم باز می گردد.

پادشاهی بوتان، در جنوب آسیا و بین چین و هند قرار گرفته است و سرزمینی عمیقا سنتی محسوب می شود. تا چند دهه پیش هیچ گردشگری در این کشور پا نگذاشته بود تا اینکه در سال ۱۹۷۴ تنها ۳۰۰ گردشگر وارد این سرزمین شدند. پس از سال‌ها انزوا، بوتان در سال 2006 شاهد تغییرات سیاسی و اجتماعی بزرگی بود و مردمش نخستین انتخابات را تجربه کردند. نظام این کشور از پادشاهی مطلق به دموکراسی پارلمانی تغییر یافت و به سرعت پیشرفت های مدرن به جای جای زندگی مردم راه پیدا کرد.

بوتان کشوری است که تا سال 1999 ممنوعیت تلویزیون و اینترنت در آن وجود داشت اما حالا به خوبی می توان در گوشه گوشه آن نفوذ مدرنیته را دید و حس کرد. امروزه برخی از جنبه های قرن بیست و یکم، مانند تلفن های همراه، به بخشی از زندگی ساکنان این کشور تبدیل شده اند. کاهیل مک نوتان (Cathal McNaughton) عکاسی است که در دو سال متمادی به این کشور سفر داشته و به خوبی تغییرات آن را لمس کرده است. او در این بار می گوید:

 برای دهه ها در بوتان خبری از تلویزیون و چراغ های راهنما نبود و فرهنگ مردم به سختی تغییر می کرد. امروز، کافه ها در نقاط مختلف پایتخت این کشور یعنی تیمفو (Thimphu) به چشم می خورند و نوجوانان وقت خود را در کافی نت ها و گیم نت ها می گذرانند. 

امروز سری به مجموعه عکس های این عکاس می زنیم تا ببینیم در بوتان چه خبر است و این کشور سنتی چگونه توانسته مدرنیته و سنت را با هم تلفیق کند. با کارناوال همراه باشید...

تماشای ویدیویی از کشور بوتان

بوتان

1- در حال عکس گرفتن | 16 دسامبر 2017

مردی را در مقابل مجسمه بودای دوردنما (Buddha Dordenma statue) می بینید که در حال عکس گرفتن است. این مجسمه یکی از جاذبه های پربازدید بوتان به شمار می رود.

مجسمه بودا بوتان

2- ارتفاعات تیمفو | 12 دسامبر 2017

در این تصویر یک رقصنده را می بینید که در حال تمرین است.

تیمفو

3- ردپای مدرنیته | 11 دسامبر 2017

خانم جوانی در حال چک کردن تلفن همراه خود است و این گوشه ای از نفوذ مدرنیته در این کشور سنتی را به نمایش می گذارد.

مدرنیته در بوتان

4- نمایی از تیمفو | 11 دسامبر 2017

تیمفو

5- مزارع برنج | 13 دسامبر 2017

نمایی از دره پوناکا (Punakha valley) را می بینید که به واسطه وجود مزارع برنج در آن شهرت دارد.

مزارع برنج بوتان

6- راهبان جوان | 13 آوریل 2016

این تصویر در معبد چانگانکا لاکنگ (Changangkha Lhakhang) به ثبت رسیده است که قدیمی ترین معبد تیمفو به شمار می رود و قدمت آن به قرن 12 میلادی باز می گردد.

راهبان بوتان

7- در راه محل کار | 16 دسامبر 2017

مردم بوتان

8- در حوالی پوناکا | 14 دسامبر 2017

مردم بوتان

9- یکی از پروژه های مدرن | 13 دسامبر 2017

در تصویر بخشی از پروژه برق آبی پاناتسانچیو (Punatsangchhu) را می بینید که در حوالی شهر وانگجو فودرنگ (Wangdue Phodrang) قرار دارد. برق آبی یا هیدروالکتریسیته اصطلاحی است که برای اشاره به انرژی الکتریکی تولیدی از نیروی آب به کار می رود.

پروژه برق آبی

10- رقصنده ای در حال تمرین | 12 دسامبر 2017

مردم بوتان

11- بخشی دیگر از پروژه برق آبی | 13 دسامبر 2017

بوتان

12- یکی از سالمندان شهر پوناکا  | 13 دسامبر 2017

او می گوید:

بسیار خوشحالم که یک موبایل دارم و می توانم هر وقت که خواستم با بچه ها و فامیلم صحبت کنم.

مردم بوتان

13- راهبی در حال بازی | 14 دسامبر 2017

این تصویر در دره فوبجکا (Phobjika) به ثبت رسیده است.

راهبان در بوتان

14- مجسمه بودا به تیمفو چشم دوخته است | 18 آوریل 2016

مجسمه بودا

15- خانه های تیمفو | 11 دسامبر 2017

تیمفو

16- مردم در تیمفو | 17 دسامبر 2017

مردم بوتان

17- پشت پنجره | 16 آوریل 2016

مردم بوتان

18- شبی سرد در تیمفو | 15 دسامبر 2017

شب های بوتان

19- کمی آن طرف تر از مجسمه معروف بودا | 16 آوریل 2016

دیدنی های بوتان

20- در مغازه سبزی فروشی | 11 دسامبر 2017

مردم بوتان

سخن آخر

آشنایی با سرزمین های کمتر دیده شده تجربه جالبی به شمار می رود. بوتان یکی از آن سرزمین هاست که با هم سفری تصویری به آن داشتیم.

آیا از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

تجربه سفر به این کشور را داشته اید؟

چه جاذبه هایی را در آن می شناسید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.