karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

زمستان رو به پایان است و حال و هوای بهاری کم کم تمام دنیا را فرا می گیرد؛ زمستان امسال قدری با دیگر سال ها تفاوت داشت. در حالی که همه از گرمای جهانی نگرانند و از فصل های خشک و بی بارش به ستوه آمده اند؛ ناگهان موج سرما، یادآور آن شد که هنوز هم امیدی هست. امسال بیشتر کشورها برف و بورانی ناگهانی را تجربه کردند که مانند خوابی آمد و رفت. جالب آن که مردم برخی شهرها و کشورها، پس از چندین و چند سال، از تماشای رنگ سفید برف لذت بردند.
در این چند وقت اخیر، تصاویر موج سرما و غافلگیری هایش را در برخی سرزمین ها همچون کشور خودمان، روسیه و رمِ ایتالیا مرور کردیم. حال می خواهیم نگاهی کلی تر به این سورپرایز آسمانی داشته باشیم. به قاره اروپا سری می زنیم و می بینیم که چگونه برف و بوران بسیاری از کشورهای این قاره را به تکاپو انداخته است.
در اواخر ماه فوریه، موج سرما از جنوب دور مدیترانه راهی اروپا شد و حال و هوای عجیبی در این قاره پدید آورد. اگرچه برف، هدیه ای آسمانی ست اما برای برخی افراد، به ویژه بی خانمان ها اینطور قلمداد نمی شود. متاسفانه مرگ و میر ناشی از این جبهه سرد عدد قابل توجهی را به جای گذاشت و طعم خوش برف بازی و شور زمستانی را برای برخی افراد، تلخ و گس کرد.
این موج زمستانی برای یک هفته در جای جای اروپا گشت زد و گفته می شود که در این حین، اروپا از بعضی نقاط قطب نیز سردتر شده بود. شاید برای تان جالب باشد که از این موج سرد با نام Beast From the East یاد می کنند، یعنی «غولی از شرق»!
در ادامه تصاویر یک هفته سرما و برف و بوران را در اروپا به تماشا می نشینیم، البته این تصاویر بیشتر به زیبایی و شور و شوق اروپایی ها از تماشای شهر سفیدپوش شان پرداخته و کمتر از ناراحتی ها صحبت می کند. همراه کارناوال شوید تا ببینیم که این غول شرقی چه قیامتی در اروپا به پا کرده است؟!

یادبود جوزپه گاریبالدی رم ایتالیا

Alessandra Tarantino

موج سرما در اروپا

1- برن، سوییس | 28 فوریه

خورشید کم فروغ از پس کلیسای جامع مونستر (Muenster Cathedral) در شهر برن، پایتخت کشور سوییس، طلوع می کند.

سوییس، شهر برن کلیسای جامع مونستر

Stefan Wermuth

2- ونیز، ایتالیا | 28 فوریه

شهر ونیز ایتالیا در زیر پتوی برفی اش، از خواب صبحگاهی بیدار شد. در تصویر، نوعی قایق پارویی باریک و دراز را می بینید که بیشتر در ونیز ایتالیا برای جابه جایی مردم و بارها از آن استفاده می کنند؛ به این قایق خاص «گوندولا» گفته می شود.

کمی عقب تر از گوندولاها، کلیسای جامع سینت مارکو (St Mark's Basilica) به چشم می خورد. این بنا، یکی از شناخته شده ترین کلیساهای شهر ونیز است و نمونه مناسبی از معماری بیزانسی به شمار می آید.

گوندولا شهر ونیز ایتالیا

Marco Secchi

3- لندن، انگلستان | 27 فوریه
سواره نظامی از گارد سلطنتی ملکه در سوز و سرمای زمستانی، بدون آن که اخمی بر صورت آورد به انجام وظایفش می پردازد. این تصویر در نزدیکی زمین رژه هورس گارد پِرِید (Horseguards Parade) در قلب لندن به ثبت رسیده است.

لندن انگلستان سواره نظام سلطنتی

Alastair Grant

4- رم، ایتالیا | 26 فوریه
آدم برفی ریز نقش، در مقابل تماشاخانه باستانی کولوسئوم برای عکاس ژست گرفته است. این تصویر زمانی که موج سرما به شهر رم ایتالیا رسیده، عکسبرداری شده است. جالب آن که شهر رم پس از شش سال، در اوایل 2018 رنگ سفید برف را به تماشا نشست.

ورود به صفحه اختصاصی تصاویر رم برفی

تماشاخانه کولوسئوم رم ایتالیا

Antonio Masiello

5- لندن، انگلستان | 26 فوریه

سگ هایی از نژاد هاسکی (Husky)، در گرین پارک لندن، مشغول خوش گذرانی و برف بازی هستند. گرین پارک (Green Park)، از پارک های سلطنتی شهر لندن به شمار می آید.

سگ های هاسکی گرین پارک لندن انگلستان

Jack Taylor

6- پراگ، جمهوری چک | 27 فوریه
پای مرد در حین اسکی روی یخ، لغزیده و عکاس، فرصت ثبت این لحظه را روی هوا گرفته است! این تصویر متعلق به زمانی ست که شهر پراگ دمای صفر درجه ناشی از موج سرما را تجربه می کرد.

اسکی روی یخ پراگ جمهوری چک

Michal Cizek

7- ونیز، ایتالیا | 28 فوریه

میدان سن مارکو (Piazza San Marco) و قصر دوک (Doge's Palace) را در تصویر می بینید؛ دو تا از شاخص ترین مکان های شهر ونیز، که با منظره برفی جلوه گرتر از گذشته شده اند.

میدان سن مارکو و قصر دوک ونیز ایتالیا

Marco Secchi

8- ونیز، ایتالیا | 28 فوریه
میزهای پوشیده از برف برای سرو صبحانه که در میدان سن مارکو (Piazza San Marco)، چیده شده اند.

میدان سن مارکو ونیز ایتالیا

Simone Padovani

9- ونیز، ایتالیا | 28 فوریه
عروس و دامادی در میدان سن مارکو، تصویری خاطره انگیز از روز عروسی شان ثبت می کنند.

میدان سن مارکو ونیز ایتالیا

Andrea Pattaro

10- مسکو، روسیه | 27 فوریه
یک قایق گردشگری همراه با رستوران سیارش از رودخانه منجمد موسکوا (Moskva River) در شهر مسکو عبور می کند. این قایق تفریحی را مخصوص فصل های سرد ساخته اند. خوبست بدانید که در بیست و هفتم ماه فوریه دمای شهر مسکو در طول روز، منفی 14 درجه سانتی گراد و در شب منفی 22 درجه سانتی گراد بود.

رود موسکوا مسکو روسیه

Alexander Zemlianichenko

11- روستای آترسی، اتریش | 28 فوریه
این صندلی به خوبی مفهوم موج سرما و یخبندان را نمایش می دهد. تصویر پیش رو در خلیجی، حوالی روستای آترسی (Attersee) به ثبت رسیده است.

روستای آترسی اتریش

Wolfgang Spitzbart

12- بلگراد، صربستان | 26 فوریه

دایناسورهای ژوراسیک پارک شهر بلگراد (Belgrade) نیز از سوز سرما در امان نماندند. بد نیست بدانید، بلگراد عنوان پایتخت کشور صربستان را یدک می کشد و نامش به معنای «شهر سفید» است.

پارک دایناسورها بلگراد صربستان

Djordje Kojadinovic

13- پاریس، فرانسه | 27 فوریه
منطقه تجاری لا دفانس (La Défense)، در حوالی شهر پاریس را می بینید که موج سرما، چهره اش را مه آلود کرده است. خوبست بدانید که لا دفانس، از بزرگترین و مهمترین مراکز اقتصادی تجاری جهان به شمار می آید.

لا دفانس پاریس فرانسه

Olivier Morin

14- بریتانیا | 27 فوریه

اسبی در مراتع برفی یکی از روستاهای شهر نیوکاسل-آندر-لایم (Newcastle-under-Lyme)؛ به نام کیل (Keele) ایستاده است. این شهر و روستا از اراضی بریتانیا هستند.

شهر نیوکاسل-آندر-لایم بریتانیا

Carl Recine

15- نیس، فرانسه | 26 فوریه
مردم از بارش برف و قدم زدن در خیابان پرومناد دز آنگله (Promenade des Anglais) لذت می برند؛ این خیابان یکی از مشهورترین تفرجگاه ها در شهر نیس فرانسه است.

خیابان پرومناد دز آنگله نیس فرانسه

Valery Hache

16- پوگرادتس، آلبانی | 27 فوریه
بچه ها در شهر پوگرادتس (Pogradec)، در جنوب شرقی کشور آلبانی (Albania)، برف بازی می کنند و طعم زمستان را می چشند.

پوگرادتس آلبانی

Gent Shkullaku

17- لندن، انگلستان | 28 فوریه
گوزن های پارک ریچموند (Richmond Park) در لندن را می بینید که با برف نورسیده هوس خواب زمستانی به سرشان زده است.

پارک ریچموند لندن انگلستان

Toby Melville

18- خابو، سوئد | 27 فوریه
برف و بوران برای شهروندان سوئدی دردسرساز شده است، چند ماشین و کامیون را می بینید که با یکدیگر تصادف کرده اند و حالا زیر حجم عظیم برف قادر به حرکت نیستند. این تصویر در شهر خابو (Sjobo)، در جنوب کشور سوئد به ثبت رسیده است.

خابو سوئد

Johan Nilsso

19- روستای درازنی، بلاروس | 27 فوریه
با یخ زدن آبگیر، اردک ها قصد سفر کرده اند. این عکس در حوالی روستای درازنی (Druzhnyi) در کشور بلاروس عکاسی شده است.

روستای درازنی بلاروس

Sergei Grits

20- شهر لتست دو بوک، فرانسه | 28 فوریه

مردم در تپه های ماسه ای شهر لتست دو بوک (La Teste-de-Buch) در جنوب غربی فرانسه قدم می زنند؛ و جلوه ای متفاوت از برف و سرما را تماشا می کنند.

شهر لتست دو بوک فرانسه

Nicolas Tucat

سخن آخر
با هم گشتی سرد و زمستانی در قاره اروپا داشتیم و جای جای آن را به تماشا نشستیم. شهرهایی که شاید تا به حال نام شان نیز به گوش تان نخورده باشد. دیدیم که غول سرما چه آشوبی در این قاره به پا کرده و چگونه اروپا را به تلاطم انداخته است.

آیا از تماشای این تصاویر لذت بردید؟

سوژه های عکاسی را چگونه ارزیابی می کنید؟

دیدگاه تان را با ما به اشتراک بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.