karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در دنیا لحظات ناب و حیرت انگیز بسیاری وجود دارد و شاید همه انسان ها، فرصت تماشا و لمس این لحظات را نداشته باشند. اگرچه این روزها، به کمک هنر تصویربرداری، فرصت تماشای دیدنی ها کمتر از دست می رود و به لطف عکاس هایی که در هر گوشه دنیا، دوربین به دست، بهترین و خاطره انگیزترین اتفاقات را ثبت می کنند، می توان در هرکدام از لحظات ناب هستی شریک شد. از فوران آتفشفشان تا گذر سیارک ها در آسمان، هیچ موردی از چشم عکاس ها دور نمی ماند.

عبور گوسفندان از گذرگاه های تنگ و باریک کوهستانی نیز یکی از این نمونه های عجیب و خارق العاده است و هر کسی شانس تماشای چنین اتفاق مهیجی را نخواهد داشت. اما لیسی نیسینا (Lisi Niesner) توانسته چنین شانسی را به دست آورد. او پا به پای گله گوسفندان از لبه دره ها و کنار یخچال های طبیعی عبور کرده است تا بتواند لحظه لحظه این پدیده حیرت انگیز را به ثبت برساند و با دیگران به اشتراک بگذارد. لیسی به همراه عده ای از چوپان ها و گله 1500 راسی شان از استان تیرول جنوبی (South Tyrol)، در شمال ایتالیا و تیرول (Tyrol)، در جنوب غربی اتریش گذر کرده تا گوسفندان را به منطقه مناسبی در علفزار روفنبرگ (Rofenberg) اتریش برسانند. دشتی در مناطق کوهستانی که در تابستان ها مکان مناسبی برای چرای گوسفندان به شمار می رود.

به کمک تصاویر با این گروه همراه می شویم و می بینیم که گوسفندان در پشت یکدیگر صف می بندند تا یکی پس از دیگری از مسیر های تنگ و باریک عبور کنند. می بینیم که چطور چوپان ها راه را برای تعدادی از گوسفندان بند می آورند تا باقی آن ها وقت کافی برای گذر از این مسیرهای دشوار را داشته باشند بدون آن که مزاحمی از پشت به آن ها تلنگر بزند و باعث اضطراب شان شود. سگ نگهبان را نیز خواهیم دید که در تمامی مسیر، پا به پای گوسفندان و حتا جلوتر از بقیه به راه می افتد و مسیر مناسبتر را برای عبور برمی گزیند و به چوپان در هدایت گله نیز یاری می رساند. چوپان ها شب را در یک استراحتگاه کوهستانی می گذرانند و دوباره صبح، راهی می شوند تا بتوانند هرچه زودتر گوسفندان را به چرای گاه تابستانی شان برسانند. می خواهیم با تماشای مناظر کوهستانی و رفتار جالب گوسفندها خاطرات جالبی برای خود رقم بزنیم.

کارناوال را در این سفر همراهی کنید.

گوسفندان بلندی های آلپ

Lisi Niesner

1- در راه بهشت

گله ای از گوسفندان، راه خود را از کنار یخچال طبیعی Hochjochferner در استان تیرول (Tyrol) باز می کنند. در نهایت، این گله با 1500 راس گوسفند به دره اوتزتال (Oetztal) می رسد تا چرای تابستانی گوسفندان در این منطقه سپری شود. در میان دره اوتزتال، دشتی به طول 16 کیلومتر قرار دارد که از چنگ امپراتورها و صدمات جنگی جان سالم به در برده و حالا با منظره ای چشمنواز در انتظار گوسفندان است.

یخچال طبیعی Hochjochferner استان تیرول اتریش

Lisi Niesner

2- خطر سقوط در کمین است

چوپان، گوسفندانش را حین عبور از کنار یخچال طبیعی Hochjochferner هدایت می کند. آن ها در ارتفاع 2856 متری از سطح دریا قرار گرفته اند. تصویر پیش رو در استان تیرول جنوبی در ایتالیا عکاسی شده است.

استان تیرول جنوبی ایتالیا

Lisi Niesner

3- غنیمت جنگی ایتالیا

در گذر از مناطق آلپی، تابلویی وجود دارد که مرز میان دو کشور ایتالیا و اتریش را نشان می دهد. منطقه پیش رو، مسو کورتو (Maso Corto) نام دارد و بخشی از تیرول جنوبی است. بد نیست بدانید که تیرول جنوبی در حال حاضر قسمتی از کشور ایتالیا محسوب می شود. در حالی که پیش از جنگ جهانی اول، این خطه متعلق به سرزمین اتریش بود و هنوز هم، ساکنان اینجا به زبان آلمانی صحبت می کنند.

منطقه مسو کورتو تیرول جنوبی ایتالیا

Lisi Niesner

4- سگ راهنما

گذرگاه آلپی استان تیرول اتریش

Lisi Niesner

5- قدری آرامش 

گوسفندها به سمت اقامتگاه شونا اوزیت (Schoene Aussicht) در ارتفاع 2842 متری از سطح دریا رهسپار هستند. 

اقامتگاه شونا اوزیت اتریش

Lisi Niesner

6- صعب العبور حتا برای گوسفندان

گذرگاه آلپی

Lisi Niesner

7- جهیزیه عروس

گوسفندان از ارتفاعات پایین می روند تا به دشت روفنبرگ (Rofenberg) در ناحیه تیرول اتریش برسند. بنابر گفته یکی از مالکان این منطقه، اولین بار در سال 1360 میلادی به این دشت اشاره شده است. بسیاری از افراد بر این باورند که این دشت، در ابتدا جهیزیه دختری بوده که با یکی از پسران دره های اطراف دشت ازدواج کرده بود.

دشت روفنبرگ استان تیرول اتریش

Lisi Niesner

8- کوه های با صلابت آلپ در پس زمینه

گذر گوسفندان از کوه های آلپ

Lisi Niesner

9- راه همچنان ادامه دارد

 گوسفندها از روی پلی در ارتفاع 2400 متری عبور می کنند تا به دشت روفنبرگ برسند. 

گذر گوسفندان از کوه های آلپ

Lisi Niesner

11- همه به مقصد نمی رسند

این استخوان ها متعلق به گوسفندی ست که در سفرهای پیشین گله، در این منطقه جان داده است.

استخوان های گوسفند بلندی های آلپی

Lisi Niesner

12- بره دوست داشتنی

گوسفندان و بره های شان زمانی را به استراحت در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا می گذرانند. 

گوسفند و بره در بلندی های آلپ

Lisi Niesner

13- رسیدن به چراگاه، آن چنان آسان نیست

این علامت هایی که بر بدن گوسفندها به چشم می خورد تشخیص آن ها را در هر جایی ممکن می کند.

گله گوسفندان کوه های آلپ

Lisi Niesner

14- چشم اندازی عالی برای استراحت

چوپان 86 ساله، به اقامتگاه شونا اوزیت (Schoene Aussicht) در ارتفاع 2842 متری از سطح دریا رسیده و از این بابت خرسند است. شونا اوزیت در زبان آلمانی چشم اندازی با نمای عالی معنی می دهد.

اقامتگاه شونا اوزیت

Lisi Niesner

15- گوسفندها نمی خوابند؟

 گوسفندان و بره ها، در محوطه ای در ارتفاع 2011 متری حصر شده اند تا طلوع آفتاب فرا برسد و دوباره به راه شان ادامه دهند. این تصویر در روستای مسو کورتو (Maso Corto) در تیرول جنوبیِ ایتالیا عکسبرداری شده است.

گوسفندها روستای مسو کورتو تیرول جنوبی ایتالیا

Lisi Niesner

16- وقت آزادی ست...

گوسفندها روستای مسو کورتو تیرول جنوبی ایتالیا

Lisi Niesner

17- اقامتگاهی خوش منظره

اقامتگاه شونا اوزیت

Lisi Niesner

18- این هم از روفنبرگ

نگاهی کلی به دشت روفنبرگ در ارتفاع 2400 متری از سطح دریاها

دشت روفنبرگ اتریش

Lisi Niesner

19- یک لقمه خوشمزه

دشت روفنبرگ اتریش

سخن آخر

به تماشای تصاویری دیدنی از یک گله گوسفند 1500 راسی نشستیم که راه شان را میان مناطق مرتفع آلپی باز می کردند و به سوی چراگاه تابستانی خود رهسپار بودند. دیدیم که مسیر چندان آسان نیست و حتا ممکن است در این میان، عده ای از گوسفندان جان خود را از دست دهند.

نظرتان درباره این تصاویر چه بود؟

آیا از مصایب شغل گله‌داری خبر دارید؟

از مناظر دیدنی آلپی در ایتالیا و اتریش لذت بردید؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.