karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از سرآغاز خلقت تا به امروز، بشر محل سکونتش، کره زمین را دست خوش دگرگونی های بسیاری کرده است. از بیابان ها گرفته تا دریاها، به هر سو که بنگریم نشانه ای از حضور انسان ها در کره خاکی به چشم می خورد و حتی کوه ها هم در عین صلابت شان گاهی تسلیم ساخت و سازهای بشر شده اند. امروزه جاده های پر پیچ و خم در قلب کوهستان ها عضوی جدانشدنی در زندگی مان هستند؛ جاده هایی که رفت و آمدمان را آسان تر کرده اند و سفرهای مان را دلپذیرتر... توصیف حس و حالی که در گذر کوهستان به انسان دست می دهد کمی دشوار است اما شاید تصاویر، بهتر بیانگر این حس خوب باشند. 
به همین دلیل می خواهیم نگاهی به تصاویر سفری جاده ای در قاره اروپا داشته باشیم و با تماشای آنها خود را در قلب جاده های پیچ در پیچ و مرتفع تصور کنیم. مجموعه تصاویری که برای تان برگزیده ایم توسط عکاسی به نام اروین بواِر (Erivn Boer) به ثبت رسیده اند که اصالتی رومانیایی دارد. وی از سال 2013 عکاسی از خودروهای لوکس را آغاز کرده است و تصاویرش را در فضای مجازی منتشر می کند. همین امر موجب شده تا شرکت گریت رالی (Great Rally Company) با او و کارهایش آشنا شود. گریت رالی همانطور که از نامش پیداست، در رابطه با خودروهای لوکس و پرسرعت فعالیت دارد و هر ساله برای عده ای از علاقه مندان ماشین سواری این فرصت را مهیا می کند تا در مدت سه روز، مسافت 1250 مایلی (در حدود 2011 کیلومتر) میان بلژیک و اتریش را سفر کنند. با توجه به آشنایی‌ آن ها با عکاسی اروین، از وی نیز برای حضور در این سفر دعوت کردند تا این بار عکاسی هدفمندتری با موضوع ماشین های لوکس در دل جاده های کوهستانی قاره اروپا انجام دهد.

سفر اروین از بلژیک آغاز شده و در اتریش به پایان رسیده است؛ در این میان او از کشورهایی همچون آلمان، سوییس، ایتالیا و ... دیدن کرده و هیچ جاده ای در این کشورها از لنز عکاسیش پنهان نمانده است.

اروین می گوید در تمامی سفر، سرش از ماشین بیرون بوده و دوربین عکاسی اش آماده برای ثبت جاده ها. جالب آن که این عکاس نمی دانسته کدام یک بیشتر او را هیپنوتیزم می کند، جاده ها یا مناظر حیرت انگیز اطراف؟!

در کارناوال همراهمان شوید تا هنر دست این عکاس خبره اتومبیل را ببینیم و از تماشای ماشین های لوکس در دل جاده های پرپیچ و خم لذت ببریم.

مرتفع ترین جاده در اتریش

1- گذر از دل کوهستان آغاز شد!
اروین این تصویر را در کشور اتریش و در جاده ای به نام Grossglockner Alpine به ثبت رسانده است. این جاده مرتفع ترین مسیر آسفالت شده در کشور اتریش است و دو شهر از ایالت های کرنتن (Carinthia) و زالتسبورگ (Salzburg) را به یکدیگر وصل می کند.

مرتفع ترین جاده در اتریش

2- بام های اروپا را یک به یک از نظر می گذرانیم! 
این تصویر در جاده آمبرل پَس (Umbrail Pass) به ثبت رسیده است. آمبرل پس، بلندترین جاده آسفالت شده سوییس به حساب می آید و در مرز این کشور با ایتالیا قرار دارد.

گردنه مرتفع آمبرل پس در کشور سوییس

3- نمایش کوهستان و ابرها 

ابرهای تیره و تار بر فراز خودروی لوکس جولان می دهند. این بار جاده پیچ در پیچ استلویو پس (Stelvio Pass) را در میان کوه های آلپِ کشور ایتالیا می بینید. 

جاده استلویو پس کوه های آلپ کشور ایتالیا

4- محو در شکوه بلندی ها 

عکاس در صحبت هایش درباره تجربه این سفر و عکسبرداری از جاده های کوهستانی این طور گفته بود که مسیرهای پر پیچ و خم در قلب کوه ها او را هیپنوتیزم می کرده اند. با تماشای این تصویر در گردنه استلویو پسِ ایتالیا کاملا حرف او را درک می کنیم.

جاده استلویو پس کوه های آلپ کشور ایتالیا

5- جاده یک طرفه می شود!

بازهم تصویری از استلویو پس می بینید. خوبست بدانید که بسیاری از مسیرهای این گردنه یک طرفه اند و جا برای گذر دو خودرو در این جاده ها وجود ندارد.

جاده استلویو پس کوه های آلپ کشور ایتالیا

6- جاده های خشن، خودروهای سریع

به انتهای استلویو پس رسیده ایم؛ گردنه ای که گویا نظر عکاس را خیلی به خود جلب کرده و تصاویر متعددی از آن به ثبت رسانده است. همانطور که می بینید یکی از شیک ترین خودروهای اسپرت را ضمیمه تصویر کرده اند تا این گونه عکس پیش رو بیشتر بیانگر هیجان عبور از این جاده های کوهستانی باشد.

جاده استلویو پس کوه های آلپ کشور ایتالیا

7- عبوری لوکس و تماشایی

تعدادی خودروی لوکس را در تصویر می بینید که از گردنه گاتهارد (Gotthard Pass) در کشور سوییس گذر می کنند؛ این خودروها نیز بخشی از سفر برنامه ریزی شده توسط شرکت گریت رالی هستند. در پس زمینه، طبیعت سرسبز سوییس حقیقتا چشم نواز است.

گردنه گاتهارد کشور سوییس

8- از گردنه ای دیگر گذر می کنیم و به پایان سفر نزدیک تر می شویم

قافله خودروهایی را می بینید که در سفر سالانه گریت رالی شرکت کرده اند؛ این خودروها دقیقا در انتهای گردنه فورکا (Furka Pass) قرار دارند و گذرشان از این گردنه در همین جا به پایان می رسد. جاده فورکا مسیری است که شهرهای کانتون وله (Valais)، ریلپ (Realp) و گلچ (Gletsch) را به کوه های آلپِ کشور سوییس متصل می کند.

گردنه فورکا سوییس

9- جاده ای به این پرپیچ و خمی را سنگ فرش کرده اند!

این جاده سنگ فرش و زیبا بخشی از گردنه ترمولا (Tremola Pass) در کشور سوییس است که اروین بواِر به زیبایی آن را در کادر دوربینش قرار داده است.

گردنه ترمولا در کشور سوییس

10- لحظاتی مخوف در جنگل سیاه

عکاس سفرش را در اروپا ادامه داده و این بار جاده ای را در جنگل سیاه به ثبت رسانده است. جنگل سیاه به رشته کوهی جنگلی در جنوب غربی کشور آلمان گفته می شود. به این دلیل چنین نامی را برای جنگل برگزیده اند که رنگ سبز تیره ناشی از تعدد درختان کاج در آن غالب و چشمگیر است.

جنگل سیاه جنوب غربی آلمان

سخن آخر

یکی از عکاسان شناخته شده در شاخه عکاسی از خودروها را در سفرش میان جاده های پیچ در پیچ اروپایی همراهی کردیم. با تماشای تصاویر هنرمندانه او، شناخت قابل توجهی از مهمترین گردنه ها و جاده ها در پنج کشور اروپایی به دست آوردیم. اگرچه بدون این اطلاعات باز هم سفرمان هیجان انگیز بود و تماشای مناظر کوهستانی به خودی خود، لذت بخش و به یاد ماندنی ست.

نظر شما درباره این تصاویر چیست؟

از تماشای گذرگاه های کوهستانی لذت بردید؟

دیدگاه تان را با ما به اشتراک بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.