karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پدیده های طبیعی، بخشی از زندگی انسان ها هستند. گاه این پدیده ها با رنگ های زیبا و جلوه های ویژه شان به زندگی انسان نشاط می بخشند؛ همچون رنگین کمان، غروب و طلوع خورشید که نمی توان منکر زیبایی شان شد. در این میان گاهی این وقایع چنان بر کره خاکی صدمه وارد می کنند که گویی، زمین و آسمان برای جنگیدن به پا خواسته اند؛ پدیده هایی مانند زلزله و سیل، از چنین مواردی هستند که متاسفانه، تاکنون بسیار پیش آمده است که با خبرهای شان آشفته شویم؛ حتا شاید بعضی از ما قربانی این حوادث ناگوار باشیم. مردم ژاپن به تازگی اسیر دست یکی از این وقایع آسمانی شده اند و سیلاب، خانه و کاشانه آن ها را ویرانه کرده است.

در روز پنجشنبه ۵ جولای ۲۰۱۸ بارندگی شدید در مرکز و غرب ژاپن شروع به باریدن کرد و تا چند روز ادامه یافت. ابرهای بارانی، در 13 استان کشور ژاپن پیش‌روی کردند و در این حین، خانه های زیادی را به زیر آب گرفتند. حال در کشور ژاپن، شرایط بسیار بحرانی ست و افراد بسیاری بی خانمان شده اند. متاسفانه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی کشور ژاپن، از این دست حوادث، بسیار در این کشور روی می دهد. زلزله هایی که به سونامی منجر می شوند و یا همین، سیلاب ها تا به حال جان افراد بسیاری را در این سرزمین گرفته است. بر اساس آماری رسمی که تاکنون اعلام شده است بیش از 222 نفر بر اثر سیلاب هفته گذشته جان باخته اند و در این حین، مفقودان نیز رقم بالایی را در بر می گیرند.

خبر بد دیگر آن که سیل پایان بلایا در هفته ای که گذشت نبوده و پس از آن، رانش زمین نیز اتفاق افتاده است. همین مساله، ویرانی خانه ها را در پی داشته است و هم اکنون، افراد زیادی در زیر آوار دفن شده اند. در توصیف میزان بالای بارش باران، تنها همین کافی ست که بدانید در برخی نواحی، آب باران تا ارتفاع 5 متر از سطح زمین بالا آمده و بر اساس داده ها، در منطقه مسکونی موتویاما (Motoyama) تنها در یک روز ۵۸۳ میلی متر باران باریده است. هم اکنون به دستور مقامات بیش از دو میلیون نفر خانه های شان را ترک کردند. 70 هزار نفر نیروی کمک رسانی، برای مدیریت اوضاع بسیج شده است که در این میان، نیروهای پلیس، ارتش و آتش‌نشانی به چشم می خورند.

در ادامه می خواهیم وضعیت بحرانی ژاپن در این روزها را از طریق تصاویر دنبال کنیم. بد نیست بدانید که بیشتر این عکس ها، در استان های اوکایاما (Okayama Prefecture) و هیروشیما عکاسی شده اند و البته، شما را بسیار حیرت زده خواهند کرد.

با کارناوال همراه شوید شوید تا تصاویری از سیلاب ژاپن را مرور کنیم.

سیل ژاپن

1- خانه های در آب فرو رفته

این تصویر در تاریخ 8 ژوئن به ثبت رسیده و گوشه ای از شهر کوراشیکی (Kurashiki) در استان اوکایاما را به تصویر می کشد. همان طور که می بینید خانه های این منطقه، به کلی گرفتار سیلاب شده اند.

سیلاب ژاپن شهر کوراشیکی استان اوکایاما

2- قطاری که به مقصد نرسید...

بر اثر باران شدید، لغزش زمین در شهر کاراتسو (Karatsu) رخ داده که در نتیجه آن، راه قطار مسافربری مسدود شده است. حال نیروهای امداد در محل حاضر شده اند و سعی در مدیریت اوضاع دارند.

سیل ژاپن کارتسو استان ساگا

3- چشم انتظار نیروهای کمک

سیلاب ژاپن شهر کوراشیکی استان اوکایاما

4- وزارت دفاع به کمک مردم آمده است

عده ای از مردم سیل زده توسط نیروهای دفاع از خود ژاپن (Japan Self-Defense Forces) نجات پیدا کرده اند و حالا، به منطقه ای امن منتقل می شوند. وزارت دفاع ژاپن وظیفه اداره این نیروهای نظامی را بر عهده دارد.

سیل کوراشیکی ژاپن

5- عمرش به دنیا بود

پیرمردی سوار بر ویلچر را می بینید که به کمک سربازها نجات یافته است.

سیل کوراشیکی ژاپن

6- کوراشیکی غوطه ور در سیلاب

سیل کوراشیکی ژاپن

7- به نجات حیوانات آمده اند...

زیباست که در چنین شرایط بحرانی، انسان هایی را ببینیم که همچنان به دیگر موجودات کره خاکی اهمیت می دهند و به نجات شان می روند.

سیل کوراشیکی ژاپن

8- صاحب ماشینِ بدشانس!

سیل کوراشیکی ژاپن

9- سیل به جاده هم زده است

تصویر پیش رو نیز در یکی از بخش های شهر کوراشیکی به نام مابی تاون (Mabi Town) به ثبت رسیده و جاده ای را به نمایش می گذارد که به کلی در گل و لای فرو رفته است.

10- سیل زده و تشنه لب

ساکنین شهر میهارا (Mihara) در استان هیروشیما در یکی از مدارس جمع شده اند و مشغول برداشت آب شیرین برای خود و خانواده شان هستند. این مدرسه، برای اسکان دادن مردم سیل زده مجهز شده است. 

سیل شهر میهارا استان هیروشیما ژاپن

Issei Kato

11- چطور به آنجا رسید؟!

سیل کوراشیکی ژاپن

12- مغموم از دنیای ویران شده اش

سیل کوراشیکی ژاپن

13- آیا می توان آن ها را یافت؟!

در جلوی تصویر، ماشینی را می بینید که در میان گل و لای دفن شده است و کمی عقب تر، عده ای به دنبال عزیزان شان می گردند که در حین سیلاب ناپدید شده اند.

سیل یانوهیگاشی ژاپن

14- سگ ها نیز به کمک فرا خوانده شدند

یکی از افراد نیروهای امدادرسانی را می بینید که همراه سگش آوار را می گردد تا شاید بتواند ردی از افراد گمشده پیدا کند.

15- پناهگاه موقت سیل زده ها

اهالی شهر مابی در استان اوکایاما بر اثر سیل خانه های خود را از دست داده اند و حالا، آن ها را در پناهگاهی موقت اسکان داده اند.

سیل ژاپن شهر مابی استان اوکایاما

Martin Bureau

سخن آخر

متاسفانه هفته گذشته مردم سرزمین ژاپن، روزهای خوبی را سپری نکردند و بارش شدید باران، آن ها را غافلگیر کرد. بارانی که در نهایت منجر به سیل و رانش زمین شد و به تبع، قربانی های بسیاری نیز داشت. تصاویر این حادثه را با یکدیگر مرور کردیم.

نظر شما درباره این عکس ها چه بود؟

بدترین حادثه طبیعی قرن را چه می دانید؟

نظر و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.