karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ژاپن تاکنون بلایای طبیعی بسیاری را از سر گذرانده و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده است. این کشور، مجمع الجزایری ست در اقیانوس آرام و زلزله‌های شدید زیرآبی هیچگاه آن را در امان نگذاشته اند. به جز زلزله های گاه و بی گاه در این کشور، سونامی های ناشی از زلزله و توفان ها نیز هر از گاهی این کشور آسیایی را می آزارند و صدمات مهیبی بر آن وارد می کنند.

چند روز پیش نیز، یکی از این بلایا گریبان ژاپن را گرفت و صدماتی جدی بر نواحی غربی این سرزمین وارد کرد. این بلا یک تایفون مهیب بود که شاید تا به حال نامش هم به گوش تان نخورده باشد. تایفون نوعی توفند یا تندباد دریایی است که بادهای با سرعت و سیلاب به همراه می آورد. 

جبی (Jebi)، یکی از مهلک ترین تایفون های چندین سال اخیر بود که در ظهر سه شنبه، چهارم آگوست (13 شهریور) ژاپن را در برگرفت و سرعتی در حدود 216 کیلومتر داشت. این پدیده ماشین ها را به پرواز درآورد، امواج خروشان را به سوی شهرهای این کشور روانه کرد و موجب ویرانی خانه ها شد. فرودگاه بین المللی کانسای (کانزای) به طور کل مسدود شد و مسافران را به دیگر فرودگاه ها منتقل کردند. همچنین تعداد کشته های این حادثه از ده عدد تجاوز کرده و صدها نفر مصدوم شده اند.

بسیاری از این پدیده با عنوان توفان جبی هم یاد می کنند. بنابر گفته ها، جبی سهمگین ترین توفان طی 25 سال گذشته است و آخرین توفان هولناک ژاپن به سال 1993 باز می گردد.

در ادامه با کارناوال همراه باشید تا به تماشای گزارشی تصویری از این واقعه ناراحت کننده بنشینیم. 

1- امواج دریا به وسیله جبی تحریک شده اند و همان طور که در تصویر می بینید به بندر ماهیگیری آکی (Aki) در استان کوچی (Kochi) هجوم آورده اند، 4 سپتامبر 2018.

بندر ماهیگیری توفان ژاپن

Kyodo | Reuters

2- پلی که در پیش رو می بینید مسیر دسترسی مرکز شهر اوساکا به فرودگاه محسوب می شود. یک کشتی تجاری (تانکر) بر اثر توفان به سمت پل کشیده شده و با آن تصادف کرده است، 4 سپتامبر 2018.

اوساکا توفان جبی ژاپن

Kentaro Ikushima / Mainichi Newspaper via AP

3- بخش هایی از فرودگاه بین المللی کانسای (Kansai International Airport) به زیر آب رفته و کاربری آن مختل شده است، شهر ایزومی‌سانو (Izumisano)، استان اوساکا، 4 سپتامبر 2018.

فرودگاه بین االمللی کانسای توفان جبی ژاپن

Sayaka Kamohara / Mainichi Newspaper via AP

4- درختی را می بینید که بر اثر توفان در مقابل معبد هی‌آن (Heian) سقوط کرده است. شاید سقوط درختان را بتوان از کوچکترین خسارات توفان مهیب جبی دانست، 4 سپتامبر 2018.

معبد هی‌آن شهر کیوتو توفان جبی ژاپن

Kyodo | Reuters

5- تصویر مقابل نیاز به هیچ توضیحی ندارد و خود، گویای هر آن چیزی ست که توفان جبی بر سر شهر کوبه (Kobe) در استان هیوگو (Hyogo) آورده است.

توفان جبی شهر کوب استان هیوگو ژاپن

Jiji Press | AFP | Getty

6- باد، جرثقیلی را در یکی از شهرهای استان هیوگو به نام نیشی‌نومیا (Nishinomiya) واژگون کرده است.

شهر نیشی‌نومیا هیوگو ژاپن توفان جبی

Jiji Press | AFP | Getty

7- توفان جبی به داربست های ساختمان در استان اوساکا آسیب رسانده است، 4 سپتامبر 2018.

استان اوساکا

Jiji Press | AFP | Getty

8- این ماشین ها در ابتدا با یکدیگر تصادف داشته اند که این تصادف، منجر به آتش سوزی آن ها شده است. آنچه می بینید لاشه ماشین هایی ست که توانایی فرار از چنگ توفان جبی را نداشتند، 5 سپتامبر 2018. 

نیشی‌نومیا توفان جبی ژاپن

Jiji Press | AFP | Getty

9- پیرو توفان مهیب در شهر ایزومی‌سانو، استان اوساکا فرودگاه بین المللی کانسای غرق در آب شده است، 4 سپتامبر 2018. 

شهر ایزومی‌سانو استان اوساکا توفان جبی ژاپن

Kentaro Ikushima / Mainichi Newspaper via AP

10- صدها مسافر در اثر توفان جبی در فرودگاه بین المللی کانسای سرگردانند. آن ها نمی توانند به پروازشان در این فرودگاه برسند و بناست اتوبوس ها این مردم را از فرودگاه خارج کنند، 5 سپتامبر 2018. 

فرودگاه کانسای ژاپن توفان جبی

Jiji Press / AFP / Getty

11- بادهای تند، کشتی را از کنترل خارج کرده اند و در نتیجه آن تصادفی شدیدی با یک موج شکن رخ داده است، 5 سپتامبر 2018.

نیشی‌نومیا ژاپن توفان جبی

Jiji Press | AFP | Getty

12- تصویر مقابل در یکی از استان های غربی کشور ژاپن به نام نارا عکاسی شده است. در این تصویر درختی را می بینید که در حوالی معبد کاسوگا تایشا (Kasuga Grand Shrine) سقوط کرده و گوزنی رو به روی این درخت، برای عکاس ژست گرفته است، 5 سپتامبر 2018.

استان نارا توفان جبی ژاپن

Naranofuku via AP

13- برای توفان جبی ماشین ها همچون پر می ماندند که به سادگی از سویی به سوی دیگر پرتاب می شوند، 4 سپتامبر 2018.

توفان جبی

Kyodo | Reuters

14- تصویر پیش رو در استان اوساکا ثبت شده و یک انبار نگه داری از بار را نشان می دهد که به کلی با بادهای شدید آشفته شده است، 5 سپتامبر 2018.

استان اوساکا ژاپن توفان جبی

Jiji Press | AFP | Getty

15- انگار ماشین ها از ترس توفان همدیگر را در آغوش گرفته اند! این تصویر نیز در استان اوساکا عکسبرداری شده است، 5 سپتامبر 2018.

توفان جبی استان اوساکا ژاپن

Jiji Press / AFP / Getty

سخن آخر

با هم به تماشای تصاویری هولناک از توفان جبی نشستیم که چهار روز پیش، مناطق غربی ژاپن را در بر گرفت و صدمات بسیاری بر این کشور وارد کرد. ماشین هایی را دیدیم که به کلی منهدم شده بودند و بعضا، تنها لاشه ای از آن ها باقی مانده بود. عکس هایی از فرودگاه کانسای را از نظر گذراندیم و مسافران چشم انتظار و بلاتکلیف را در این جا دیدیم. 

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

کدام یکی از عکس ها، بیشتر شما را حیرت زده کرد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.