karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر دنیایی دیگر است، گاهی هر کسی دلش می خواهد کوله بارش را ببندد و از روزمرگی ها دور شود. سفر، این نعمت بی همتا به ما اجازه می دهد تا کمی تجدید قوا کرده و دوباره به زندگی عادی بازگردیم و با نیرویی بیشتر فراز و نشیب و نگرانی ها را پشت سر بگذاریم. در این میان برخی دل را به دریا می زنند و تصمیم می گیرند در سفر زندگی کنند، همه چیز را کنار می گذارند و می خواهند که دنیا را بگردند و با شادی روزهای شان را سپری کنند.

امروز می خواهیم با زوج خوش ذوقی به نام دِیو و دِب همسفر شویم که بیست سال از ازدواج شان می گذرد. دیو می گوید روزی متوجه شدند که زندگی شان خیلی عادی و روزمره شده است و همه زمان خود را صرف کار و پس انداز کرده اند. مدتی گذشت تا بالاخره دل را به دریا زدند و تصمیم گرفتند به رویاهای شان واقعیت ببخشند و مانند دیگر ماجراجویان، زندگی شان را وقف سفر کنند.

آن ها سفرهای خود را از سال 2008 آغاز کردند و قصد دارند به دنیا نشان دهند که هر کسی می تواند به رویاهایش برسد. شعار این زوج جوان "ماجراجویی برای همه" است و با همه وجود به این شعار معتقد هستند. بد نیست بدانید که این زوج سفرهای خود را از ونکوور آغاز کردند. دب تا آن زمان به آرایشگری مشغول بود و دیو نیز یک بازیکن حرفه ای گلف به شمار می آمد و به بازیگری هم می پرداخت. این زوج دوست داشتنی هر روز حدود 14 تا 16 ساعت کار می کردند و همیشه رویای تعطیلات و سفر را در ذهن می پروراندند. حالا که چند سال از آغاز ماجراجویی های دب و دیو می گذرد آن ها توانسته اند شهرها و کشورهای متعددی را از نزدیک ببینند و از زندگی شان نیز راضی هستند. 

در ادامه به آلبوم تصاویر این زوج پر انرژی سر می زنیم و تصاویری که از جنوبگان گرفته اند را مرور می کنیم. جنوبگان قاره ای پیرامون قطب جنوب است که سردترین نقطه کره زمین به شمار می رود و تقریبا تمام سطح آن با یخ پوشیده شده‌ است.

با کارناوال همراه باشید و از دیدن تصاویر جنوبگان لذت ببرید.

ورود به صفحه اختصاصی مطلب سفر این زوج به سریلانکا

زوج گردشگر

1- پنگوئن های دوست داشتنی

در این تصویر تعدادی پنگوئن را می بینید که هر یک زیبایی خاصی دارند. عکس پیش رو در روز هفتم سفر دیو و دب به قطب جنوب گرفته شده است.

پنگوئن های قطب جنوب

2- ماجراجویی بی انتها

دب و دیو از هیچ جایی ساده عبور نمی کنند و دوست دارند در همه جا طعم ماجراجویی را بچشند. این عکس آن ها را در کانالی به نام لِمیَر (Lemaire Channel) نشان می دهد که با قایق های شان قصد دارند حسابی در آن بگردند. بد نیست بدانید که دیو و دب این تصویر را در روز ششم سفرشان به ثبت رساندند.

سفر به جنوبگان

3- رد پای انسان

شاید تصور کنید که در مناطق خیلی سرد اثری از انسان ها وجود ندارد اما عکسی که در ادامه می بینید در جزیره دیسِپشن (Deception Island) یا همان جزیره فریب گرفته شده است و به وضوح حضور انسان ها را در این جزیره نشان می دهد.

جنوبگان

4- پاکی

انعکاس رنگ آسمان در آب و وجود کوه های یخی باعث پدید آمدن چنین منظره فوق العاده ای شده است. این عکس در جزیره لمیر گرفته شده و در نوع خود فوق العاده است.

قطب جنوب

5- به وقت هیجان

همیشه وقت ماجراجویی است و دیو اجازه نمی دهد برف و سرما مانع کشفیاتش شوند.

قطب جنوب

6- در جریان زندگی

همه جا زندگی جریان دارد حتا در جنوبگان که شاید اغلب از فکر کردن به شرایط زندگی در آن هم، واهمه داشته باشیم. این پنگوئن های زیبا نشان می دهند که حیات در هر جایی هست و جلوه ای خاص ایجاد می کند.

پنگوئن های قطب جنوب

پنگوئن های قطب جنوب

7- در انتهای زیبایی

جنوبگان به قدری زیباست که اگر کمی نور چاشنی اش کنیم مناظری توصیف نشدنی در اختیارمان می گذارد.

قطب جنوب

8- شب

باید دلهره ها را کنار گذاشت، کوله بار سفر را جمع کرد و به خوابیدن در یک کیسه خواب محقر قانع بود. همان طور که در این عکس می بینید می توان در سردترین نقطه زمین هم شب زیبایی را سپری کرد.

قطب جنوب

9- پیش به سوی جلو

این تصویر مربوط به روز ششم سفر دیو و دب به قطب جنوب است و آن ها را می بینید که سوار بر قایق های شان پیش‌روی می کنند.

قطب جنوب

قطب جنوب

10- بازیگوشی

هر چه به پنگوئن ها نگاه کنیم باز هم کم است؛ این موجودات بازیگوش هر لحظه با حرکات جالب شان شما را سرگرم می کنند.

قطب جنوب

سخن آخر

با هم با دیو و دب زوج جهانگرد ماجراجو به قطب جنوب سفر کردیم، جایی که هر کسی فکر سفر به آن به سرش نمی زند. مروری داشتیم بر برخی از تصاویر آن ها که با مهارت تمام گرفته شده بودند و در برخی لحظات سفرشان شریک شدیم. نظر شما در رابطه با این تصاویر چه بود؟

آیا شما هم دوست دارید به قطب سفر کنید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من که عکس خاصی ندیدم فقط چند تا عکس معمولی بود

انتشار:15 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.