karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

30 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در ساعت 08:45 روز 11 سپتامبر سال 2001، هواپیمایی به برج 417 متری مرکز تجارت جهانی (World Trade Center) در نیویورک برخورد کرد و دقایقی بعد، در ساعت 09:03 هواپیمای دیگری، برج دوم که 415 متر ارتفاع داشت را نشانه رفت. در پی یک هواپیما ربایی و حملات تروریستی، برج های دو قلو با به جا گذاشتن نزدیک به 3000 کشته فرو ریختند. مرکز تجارت جهانی در منهتن نیویورک، دارای 7 ساختمان بود. ساختمان های شماره 1 و 2  این مرکز که برج های دوقلو نامیده می شدند از میان رفتند و ساختمان شماره 7 نیز در حملات تروریستی همان روز ویران شد.

کمی پس از حملات 11 سپتامبر صحبت درباره این موضوع شروع شد که اگر قرار باشد به جای برج های دو قلوی تجارت جهانی بنایی ساخته شود، آن بنا چه و چگونه خواهد بود؟ پس از سال ها برنامه‌ریزی، مذاکره و چند مرتبه شروع اشتباه پروژه، در نهایت طرح مجموعه ای تصویب شد که ترکیبی از برج ها، بناهای یادبود و یک موزه را در بر می گرفت. یک برج بسیار بلند را به عنوان بنای اصلیِ این مجموعه در نظر گرفتند و نامش را برج آزادی (Freedom Tower) گذاشتند. ساخت این برج در آوریل 2006 آغاز شد و کمی بعد نام رسمی آن به وان وُرلد ترید سنتر یا مرکز تجارت جهانی یک (One World Trade Center) تغییر یافت. در 2012 این برج هنوز در حال ساخت بود که بلندترین ساختمان شهر نیویورک لقب گرفت. در سال 2013 بالاترین قسمت برج را هم ساختند و ارتفاع این بنا به 541.3 متر رسید. در نوامبر 2014 برج آزادی برای استفاده تجاری افتتاح شد و کار خود را رسما آغاز کرد. هزینه نهایی ساخت این برجِ 104 طبقه، با حدود 278,000 متر مربع فضا برای اجاره دادن، بیش از 3.9 میلیارد دلار برآورد شده است.

در این مجموعه، عکس هایی جمع آوری شده اند که ساخت و توسعه مرکز تجارت جهانی یک را در طی چند سال نشان می دهند. در این تصاویر خواهید دید که چگونه این آسمان خراش، دورنمای شهریِ نیویورک را عوض کرده است. با کارناوال همراه شوید تا سری به بلند قامت ترین برج آمریکا بزنیم.

1- در 4 جولای 2004 مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg)، شهردار نیویورک، از سنگ بنای برج آزادی در محل حادثه 11 سپتامبر پرده برداری کرد. اختلاف نظرها درباره هزینه، طراحی و نظارت و کنترل ساخت، شروع احداث بنا را به تعویق انداخت؛ در نتیجه این سنگ بنا را به طور موقت از اینجا بردند و بعد از تقریبا 2 سال آن را با هیاهوی بسیار دوباره بر زمین گذاشتند.

نوشته روی سنگ بنا: به افتخار و یاد کسانی که در 11 سپتامبر 2001 جان خود را از دست دادند و برای ستایش روح پایدار آزادی.

مرکز تجارت جهانی یک

Gregory Bull | AP

2- در زمان به روز رسانی اطلاعات و اخبار رسانه ای درباره طراحی ها و برنامه های ساخت و ساز مرکز تجارت جهانی سه (Three World Trade Center Towers)، ماکتی در دفتر توسعه مرکز تجارت جهانی قرار داده شده است که نمایی از محل وقوع حادثه 11 سپتامبر و مدل برج مرکز تجارت جهانی آینده را نشان می دهد، 6 سپتامبر 2007.

مرکز تجارت جهانی سه یک آسمان خراش و مجتمع مسکونی در نیویورک است.

مرکز تجارت جهانی

Emmanuel Dunand | AFP | Getty

3- در هشتمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر مردم کنار استخری که برای بازتاب تصویر بنا ساخته شده است ایستاده اند. در حالی که پس زمینه این تصویر مراحل آغازین ساخت برج مرکز تجارت جهانی یک را نشان می دهد، 11 سپتامبر 2009.

مرکز تجارت جهانی

Chip East | Reuters

4- یک جوشکار ورق فولادی را با دِریل سوراخ می کند، 25 مارچ 2008.

مرکز تجارت جهانی

Mark Lennihan | AP

5- کارگری که تیرآهن های ساختمان را سوار می کند، در ارتفاع بالا روی یک میله آهنی راه می رود، 25 مارچ 2010.

مرکز تجارت جهانی

Mark Lennihan | AP

6- ساخت و سازها در سایت ساختمانی مرکز تجارت جهانی یک، یادواره ملی 11 سپتامبر و موزه این بنا در منهتن جنوبی ادامه دارد، 25 ژوئن 2010.

مرکز تجارت جهانی

Ramin Talaie | Corbis via Getty

7- مردم از پنجره بیرون را نگاه می کنند و ساخت و سازها همچنان ادامه دارند، 26 مارس 2010.

مرکز تجارت جهانی

Mario Tama | Getty

8- پیش از سر رسیدن دهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر مردی از بنای مرکز تجارت جهانی یک عکس برداری می کند، 10 سپتامبر 2011.

مرکز تجارت جهانی

Justin Sullivan | Getty

9- ثنا در نور (The Tribute in Light) نام چیدمان هنری ست که 88 نور افکن دارد و همزمان با سالگرد حادثه 11 سپتامبر 2001 به یاد برج های دو قلویی که در این حمله ویران شدند، دو ستون از نور می سازد. 

این تصویر، ثنا در نور، مجسمه آزادی و برج وان ورلد ترید سنتر را در یک قاب نشان می دهد، یازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، 10 سپتامبر 2011.

ثنا در نور

Gary Hershorn | Reuters

10- برج وان ورلد ترید سنتر در روزی که ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) را پشت سر گذاشت و به طور رسمی بلندترین برج نیویورک نامیده شد، 30 آوریل 2012. 

وان ورلد ترید سنتر

Andrew Burton | Reuters

11-  تصویری از بالای برج وان ورلد ترید سنتر: دورنمای شهریِ  نیویورک را می بینید که در افق کشیده می شود، 10 می 2013.

پس از پایان قسمت مخروطی شکل بالای برج، رساندن سازه به ارتفاع نهایی خود کارگران با شادی فریاد کشیدند و سوت زدند. آن ها موفق شده بودند آن فضای خالی را که پس از حمله 11 سپتامبر در دورنمای شهری به وجود آمده بود، پر کنند، 10 می 2013.

وان ورلد ترید سنتر

Lucas Jackson | Reuters

12- در آسمان شب، مرکز تجارت جهانی یک از میان ابرها پدیدار می شود، 11 مارس 2013.

مرکز تجارت جهانی یک

Matthew Ziegler | AP

13- تصویر هوایی از وان ورلد ترید سنتر و سازه مخروطی بالای آن، 8 سپتامبر 2016.

در سمت راست، ایستگاه حمل و نقل مرکز تجارت جهانی (World Trade Center Transportation Hub) قرار دارد که به عنوان یک ترمینال عمل می کند. ایستگاه مرکز تجارت جهانی که ساخت آن ۴ میلیارد دلار هزینه در بر داشت، در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۱۶ گشایش یافت. 

مرکز تجارت جهانی یک

Drew Angerer | Getty

14- وان ورلد ترید سنتر سرافراز در میان ساختمان های منهتن جنوبی در غروب شهر نیویورک، 2 سپتامبر 2016.

تصویر در شهر هابوکنِ (Hoboken) نیوجرسی (New Jersey) ثبت شده است.

مرکز تجارت جهانی یک

Gary Hershorn | Getty

15-  غروب خورشید بر روی دورنمای شهریِ منهتن جنوبی و مرکز تجارت جهانی یک منعکس می شود. تصویری از منهتن جنوبی که در شهر ویهاوکنِ (Weehawken) نیوجرسی ثبت شده است، 26 دسامبر 2017.

مرکز تجارت جهانی یک

Gary Hershorn | Getty

16- وان ورلد ترید سنتر بالاتر از ابرها قد علم کرده است، 11 سپتامبر 2018.

مرکز تجارت جهانی یک

CC BY Peter Lattman

سخن آخر

با هم به ایالات متحده آمریکا رفتیم و عکس هایی را دیدیم که بلندترین آسمان خراش آمریکا و داستان ساخت آن را نشان می دهند.

شما درباره این عکس ها چه فکر می کنید؟

آیا به معماری مدرن و ساخت و سازهای پیشرفته علاقه دارید؟

آیا تماشای آسمان خراش ها و برج های عظیم برای شما جزو جاذبه های گردشگری محسوب می شود؟

نظرات خود را به ما بگویید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.