karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر کردن به کلان شهرهای مهم دنیا، پیشنهادی ست که کمتر کسی دست رد بر آن می زند. همه ما دوست داریم به سادگی در خیابان های یکی از شهرهای مهم دنیا قدم بزنیم، فارغ از دغدغه های مان به تماشای سازه ها بنشینیم و ردی از تاریخ را در میان نام خیابان ها، نقش و نگار بناها و تندیس های شهر بجوییم. امروز می خواهیم با گردشی تصویری این آرزو را در یکی از زیباترین شهرهای دنیا یعنی پاریس برآورده کنیم. از اینجا، به عنوان «La Ville lumière» یعنی شهر نورانی یاد می کنند که به شب های روشن و تماشایی پاریس اشاره دارد؛ پس چه زیباتر خواهد بود که در تاریکی به پاریس درخشان چشم بدوزیم. 

همان طور که حتما می دانید، پاریس، پایتخت کشور فرانسه است و یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در دنیا. رودخانه سن از میان این شهر زیبا، می گذرد و زیبایی آن را دوچندان کرده است. نشستن در کنار رود سن و یا گذر از روی پل های متعددی که بر روی این رودخانه کشیده شده اند و جاذبه های تماشایی پاریس را به یکدیگر متصل می کنند، حال خوشی ست که گردشگران را بیش از هر جایی به سوی پاریس می کشاند. 

پاریس را می توان یکی از شهرهای جالب توجه دنیا دانست که در عرصه هنر، فرهنگ، ادبیات، اقتصاد، سیاست و ... حرف های بسیاری برای گفتن دارد. نویسندگانی چون آلبر کامو، ژان پل سارتر و سیمون دو بووار در این سرزمین روزگار گذرانده و در کافه های این شهر، آثار گرانقدرشان را به روی کاغذ آورده اند. ناپلئون بنپارت که در عالم نامش پیچیده و هرکسی او را می شناسد انقلاب کبیر فرانسه را در این سرزمین رقم زد و این گونه یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی جهان را در دفتر تاریخ به ثبت رساند. امروزه از پاریس در کنار شهرهای دیگری چون میلانِ ایتالیا به عنوان سرزمین مد و فشن یاد می کنند و دلیلش، رویدادهای مدی ست که پاریس هرساله میزبانی آن ها را بر عهده دارد و علاقمندان به مد و فشن را به سوی خود فرا می خواند. یکی دیگر از دلایلش آن است که چندی از بهترین برندهای لباس در دنیا، نیز دفاتر اصلی شان را در پاریس برپا کرده اند.

 البته همه روزهای پاریس شنیدنی و رویایی نیستند و این سرزمین نیز مانند تمام دنیا، شاهد برخی روزهای تلخ هم بوده است. باورش دشوار خواهد بود اما روزگاری، یکی از میدان های این شهر چشم نواز به نام «گیوتین» معروف بود و دلیلش اعدام های با گیوتینی ست که در این میدان و در ملا عام صورت می گرفت. اما از آن روزها بسیار گذشته است و امروزه همه مردم دنیا، پاریس را با نور و بلندترین برج دنیا و آتش بازی های و پل عشق و ... به یاد می آورند. 

در وصف پاریس هرچه بگوییم کم خواهد بود، پس به تماشای تصاویرش می نشینیم تا عکس ها، باقی داستان را برای مان روایت کنند. به تماشای چندی از مهمترین جاذبه های شهر پاریس می نشینیم و اینگونه، بیشتر با پایتخت دیدنی فرانسه آشنا می شویم. 

کارناوال را در این گشت و گذار در شب های شهر نورانی همراهی کنید.

1- سالن نمایش کمدی-فرانسز

کمدی-فرانسز (Comédie-Française) آمفی تئاتری ست که در آگوست سال ۱۶۸۰ با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر ساخته شد. از این سالن نمایش با نام خانه مولیر (La Maison de Molière) نیز یاد می کنند؛ مولیر، نویسنده و هنرپیشه فرانسوی ست که کمدی های بسیاری را در قرن 17 به عرصه نمایش در آورده است.

سالن نمایش کمدی-فرانسز پاریس فرانسه

2- موزه لوور

موزه لووْر (Musée du Louvre) شهرتی جهانی دارد و حقیقتا نیازی به هیچگونه معرفی برای آن نیست. این بنای تاریخی و موزه هنری، از مهمترین نمادهای شهر پاریس به شمار می رود. بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری ارزشمند در این سازه نگه داری می شود که در بین شان، آثار گران بهایی از کشورمان نیز به چشم می خورند. 

موزه لوور پاریس فرانسه

3- پل عابر پونت دِ ارت

پونت د ارت (Pont des Arts)، یک پل پیاده رو بر روی رودخانه سن است. این پل، میدان اصلی محوطه لوور و نهاد دانشگاهی بنیاد فرانسه (Institut de France) را به یکدیگر متصل می کند. 

پل عابر پونت دِ ارت پاریس فرانسه

4- ایل دولاسیته

ایل دولاسیته یا جزیره سیته (Ile de la Cité) جزیره ای ست که در میان رود سن و در مرکز شهر پاریس قرار دارد. جاذبه های مهمی از کشور فرانسه در این جزیره جای گرفته اند که از جمله آن ها می توان به قلعه کونسیرژوری (Conciergerie) اشاره کرد. بد نیست این را نیز ذکر کنیم که ۹ پل از این جزیره به کناره های رود سن کشیده شده اند.

ایل دولاسیته یا جزیره سیته پاریس فرانسه

5- کلیسای نوتردام

کلیسای جامع نوتردام پاریس (Cathédrale Notre Dame de Paris) نیز یکی از جاذبه های مهمی ست که در جزیره سیته قرار گرفته است و هرساله، گردشگران و عبادت کنندگان بسیاری را به سوی خود می کشاند. 

کلیسای جامع نوتردام پاریس فرانسه

6- خیابان ریوُلی 

رو دو ریوُلی (Rue de Rivoli) یکی از معروفترین خیابان های شهر پاریس است که فروشگاه های مهمترین مارک های مد و فشن در آن قرار گرفته اند. در تاریخ 14 و 15 ژانویه سال 1797 ناپلئون در نبرد ریولی (battle of Rivoli) در برابر اتریش، به پیروزی رسید و به یاد آن نبرد تاریخی، خیابان ریولی را چنین نامگذاری کرده اند. 

خیابان ریولی پاریس فرانسه

7- میدان کنکورد

یکی از مشهورترین میدان های فرانسه و البته جهان، کنکورد (Concorde) است که در شهر پاریس و انتهای خیابان شانزلیزه در سمت شرقی قرار دارد. در زمان انقلاب کبیر فرانسه (۱۷۹۹-۱۷۸۹) گیوتینی در این میدان قرار داشت و اعمال مجازات اعدامی هایی چون لویی شانزدهم در این جا صورت می گرفت. بد نیست بدانید که پیش از انقلاب کبیر فرانسه نام این میدان لویی پانزدهم بود که پس از نابودی حکومت سلطنتی فرانسه دیگر چنین نامی برای مهمترین میدان شهر معنا نداشت.

میدان کنکورد پاریس فرانسه

8- قصر بزرگ 

قصر بزرگِ شانزلیزه (Grand Palais des Champs-Elysées) یا به سادگی کاخ بزرگ (Grand Palais) بنایی تاریخی ست که در حال حاضر کاربری موزه را دارد و در منطقه شانزلیزه قرار گرفته است. این سازه در سال 1897 پایه ریزی و در سال 1900 بازگشایی شد.

قصر بزرگ شانزلیزه پاریس فرانسه

9- پل الکساندر سوم

رودخانه سن از پاریس می گذرد و همین سبب شده، تا پل هایی با نمای زیبا و تماشایی به بخشی از بدنه این شهر بدل شوند. پل الکساندر سوم (Pont Alexandre-III) از برترین پل های پاریس است و بر روی رودخانه سن قرار دارد. این پل محله های شانزلیزه، برج ایفل و موزه لزنولید (Les Invalides) را به یکدیگر وصل می کند. این پل بین سال های ۱۸۹۶ تا ۱۹۰۰ میلادی ساخته شد و به مناسبت اتحاد، میان کشورهای روسیه و فرانسه آن را به نام تزار الکساندر سوم روسیه نامگذاری کردند. 

پل الکساندر سوم پاریس فرانسه

10- پل جنا

در تصویر، نمای برج ایفل را از روی پل جِنا (Pont d'Iéna) تماشا می کنید. جنا یکی دیگر از پل های تاریخی فرانسه است که در سال 1807 به دستور ناپلئون ساخته شد. این پل نیز از روی رودخانه سن می گذرد و برج ایفل در سمت چپ رودخانه را به ناحیه تروکدِرو (Trocadéro) در سمت راست پیوند می دهد. 

پل جنا پاریس فرانسه

11- گردشگاه تروکدرو 

کاخ شَیو (Palais de Chaillot)، در این گردشگاه قرار گرفته است و همچنین، چشم اندازی منحصر به فرد و تماشایی به برج ایفل نیز وجود دارد. کمی آن طرف تر، پل جنا قرار گرفته است که در حقیقت لینک ارتباطی میان ایفل و این محوطه تفریحی ست. 

گردشگاه تروکدرو پاریس فرانسه

12- خیابان فیریدلاند

خیابان فیریدلاند (L’avenue de Friedland) در یکی از مناطق مسکونی پاریس قرار گرفته است و مانند تمام شهر، جلوه ای دیدنی و خاطره انگیز در اختیار مسافران فرانسه قرار می دهد. 

خیابان فیریدلاند پاریس فرانسه

13- خیابان اپرا

یکی دیگر از خیابان های تماشایی پاریس، خیابان اُپِرا (Avenue de l'Opéra) نام دارد که در مرکز شهر قرار گرفته است. موزه لوور در ابتدای این خیابان به چشم می خورد. در خیابان اپرا چندی از معتبرترین فروشگاه های زنجیره ای فرانسه وجود دارند، همچنین دفاتر اصلی برندهای معروف دنیا و موسسه های اعتباری نیز در این خیابان قرار گرفته اند.

خیابان اپرا پاریس فرانسه

14- بلوار اوسمَن 

بلوار اوسمن (Boulevard Haussmann) نیز یکی از مناطق دیدنی شهر پاریس است که 2.53 کیلومتر طول دارد.

بلوار اوسمن پاریس فرانسه

15- میدان ترت

پلس دو ترت (Place du Tertre) یا میدان ترت تنها چند خیابان با تپه مون‌مارتر (Montmartre) فاصله دارد؛ این تپه در روزگاران قدیم اسم و رسمی داشت و مخاطبان خاص خود را راضی نگاه می داشت. امروزه، هنرمندانی که در سراسر میدان ترت ایستاده اند و گردشگرانی که میان شان می گذرند، هرج و مرج آن روزهای مون‌مارتر را در ذهن تداعی می کنند.

میدان ترت پاریس فرانسه

سخن آخر

به شهر پاریس رفتیم و به تماشای چندی از برترین جاذبه های این سرزمین نشستیم. در سفرمان، چندبار از روی رودخانه سن گذشتیم و هربار، از روی پلی متفاوت عبور کردیم. لوور و ایفل را از نظر گذراندیم که به نمادهای پاریس شهره هستند. همچنین گشتی هم در حوالی شانزلیزه زدیم که نامش برای هیچ یک از ما ایرانی ها، غریب نیست. 

نظرتان درباره این تصاویر چه بود؟

کدامیک از تصاویر و جاذبه ها برای تان جذاب تر بود؟

تا به حال به پاریس سفر کرده اید؟ خاطرات سفر خود را با ما در میان بگذارید.

منتظر نظر و پیشنهادهای شما هستیم. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من رفتم امیدوارم همه بتونن بیا ن پاریس ،،

انتشار:31 خرداد 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.