karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

01 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بخش وسیعی از کشور کانادا به دلیل نزدیکی به قطب شمال و سرمای زیاد خالی از سکنه ست. این مساله باعث شده این کشور مناظر بکر و بسیار جذابی داشته باشد. کانادا منزلگاه قسمتی از رشته کوه راکی (Canadian Rockies) است. این رشته کوه یک جاذبه طبیعی منحصر به فرد است که بخشی از آن در کانادا و بخشی در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. راکی از شمال بریتیش کلمبیا (British Columbia) که غربی ترین استان کانادا است آغاز می شود و به نیومکزیکو در جنوب غربی ایالات متحده می رسد. امروز به این کوه ها سر می زنیم که از حیرت انگیز ترین جلوه های طبیعت هستند؛ هوایی تازه دارند و زیبایی و شکوه را با هم در می آمیزند و به همین دلیل بهشتِ دوست داران طبیعت، ورزشکاران و هنرمندان هستند.

می خواهیم با تماشای تصاویر مارتا کولسا (Marta Kulesza) و جک بلشو (Jack Bolshaw) به کوه های راکی برویم. آن ها چند سال است که مشغول سفر به کوهستان، عکاسی و نوشتن از تجربیات شان هستند و از ارتفاعات ایسلند (شمالی ترین کشور اروپا) تا آلپ جنوبی در نیوزیلند (جنوب غربی اقیانوس آرام) را پیموده اند.

پیش از این هم در کارناوال سری به رشته کوه حیرت انگیز راکی زده ایم. شما می توانید از طریق لینک زیر به پست دسترسی پیدا کنید. امروز هم با کارناوال هم قدم شوید تا همراه با دو هنرمندِ خوش ذوق از تماشای زیبایی های راکی کانادا لذت ببریم...
تماشای تصاویر دیگری از کوهستان راکی

1- خورشید در هنگام طلوع از فراز قله "ها لینگ" (Ha Ling Peak) به کوه لارنس گراسی (Mount Lawrence Grassi) نگاه می کند. زمانی قله ها لینگ، قله مرد چینی (China Man’s Peak) نامیده می شد. تا وقتی که این نام از نظر فرهنگی و به خاطر مسایل نژادپرستانه، نامناسب و نامحترمانه تشخیص داده شد و به ها لینگ تغییر یافت.

داستان نام گذاری این قله جالب است. در سال 1896 یک مرد چینی به نام ها لینگ پس از این که به او گفته شد توانایی فتح این قله را ندارد و نمی تواند در کم تر از 10 ساعت پرچم خود را بر اوج قله بکوبد، مصمم شد که این کار را انجام بدهد. لینگ بر سر 50 دلار شرط بست، ساعت 7 صبح از کوه بالا رفت، قله را فتح کرد و برای ناهار خودش را به پایین قله رساند! این قله به افتخار او نام گذاری شده است. جالب آن که این قله در نزدیکی دریاچه وایت من (White Man’s Pond) به معنی مرد سفید پوست قرار دارد.

کوه های راکی کانادا

2- یک کوهنورد قدم زدن روی خط الراس نزدیک به قله را تجربه می کند. این قله در بخش انتهای شرقی کوه راندل (Mount Rundle) قرار دارد. 

کوه های راکی کانادا

3- کوه پارک ایالتی آسینیبوین (Mount Assiniboine Provincial Park) به ماترهورنِ (Matterhorn) رشته کوه راکی کانادا معروف است. ماترهورن در مرز سوئیس و ایتالیا واقع است و یکی از بلندترین قله های رشته کوه های آلپ را دارد. دلیل اختصاص این عنوان شباهت ظاهری این دو کوه به هم است.

کوه های راکی کانادا

4- قله ها لینگ در نزدیکی اوجِ قله ماینر (Miner’s Peak) در منطقه ییلاقی کانانانسکیس (Kananaskis)

کوه های راکی کانادا

5- شهر کوهستانی کوچک بنف (Banff) در پای کوه کسکِید (Cascade Mountain). عکس از ایستگاه آخر تله کابین گُندولا (Gondola) در کوه سولفر (Sulphur Mountain) گرفته شده است.

کوه های راکی کانادا

6- پارک راه (Parkway) یا باغ راه آیسفیلدز (Icefields) یکی از تماشایی ترین جاده های کانادا است. پارک راه ها بزرگراه های پهنی هستند که بین دو خط آن ها محوطه سرسبز وسیعی وجود دارد. رفت و آمد کامیون در این بزرگ راه ها ممنوع است.

کوه های راکی کانادا

7- زمانی که جیمز هکتور (James Hector 1934-1907 جراح، طبیعت شناس و جغرافی دان اسکاتلندی) در میانه قرن نوزدهم از این منطقه نقشه برداری می کرد، نامی برازنده برای این قله دژ مانند برگزید. او نام کستل مانتن (Castle Mountain) به معنای قلعه کوه را انتخاب کرد. کستل مانتن بعد از جنگ جهانی دوم به افتخار ژنرال و سیاست‌مدار آمریکایی، کوه آیزنهاور (Mount Eisenhower) نامیده شد. 23 سال بعد این قله دوباره قلعه کوه نامیده شد و به همین نام باقی ماند.

کوه های راکی کانادا

8- در تصویر کوه پیرامید (Pyramid Mountain) را می بینید که در برابر شهر جاسپر (Jasper) قدم علم کرده است. این کوه، قله ای نمادین  در منطقه ییلاقی وایلد رز (Wild Rose) به شمار می رود. تصویر این گل زیبا که انگار خودش را برای عکاس برداری آماده می کند جلوه بی نظیری به این عکس داده است.

کوه های راکی کانادا

9- رودخانه پر خروش میستایا (Mistaya River) در مسیر خود یک دره سنگ آهکی فوق العاده ایجاد کرده که از مسیر باغ راه آیسفیلد (Icefields) در پارک ملی بنف قابل دسترسی ست.

کوه های راکی کانادا

10- کوه بردوود (Mount Birdwood) را بر فراز دو دریاچه بردوود می بینید. این تصویر از بالای قله اسمات وود (Smutwood Peak) در هنگام طلوع خورشید گرفته شده است.

کوه های راکی کانادا

11- هر سال در ماه سپتامبر (اواخر شهریور تا اوایل مهرماه) فصل کاج های رشته کوه راکی فرا می رسد و معمولا تا یک ماه ادامه دارد. این فرصت بهترین زمان سال برای عکاسی از این جاست.

کوه های راکی کانادا

12- مسیر خط الراس پوکاترا (Pocaterra) را در تصویر می بینید که مسیری برای پیاده جابه‌جا شدن در جنوب منطقه کاناناسکیس (Kananaskis) است.

کوه های راکی کانادا

13- وقتی که مه شدید جزیره اسپریت (Spirit Island) در دریاچه ملاین (Maligne Lake) را فرا می گیرد، دیگر کشتی های تفریحی به این منطقه نمی آیند. این بهترین زمان برای کسانی ست که می خواهند در سکوت و تنهایی، لذتِ بودن در این فضای زیبا را تجربه کنند.

کوه های راکی کانادا

14- سه دریاچه ورمیلیون (Vermillion) در فاصله 5 دقیقه ای از بنف قرار دارند. فعالیت های انرژیِ حرارتیِ پوسته زمین در این منطقه باعث می شود که دریاچه ها در تمام طول سال بدون یخ زدگی باشند. شکل گیری یخ بر روی سطح آب صحنه زیبایی ست که از نوامبر تا دسامبر (فصل پاییز) در این ناحیه دیده می شود.

کوه های راکی کانادا

15- این کوه ها که بر بالای شهر معدن کاری کوچک کن مور (Canmore) قد برافراشته اند را کوه های سه خواهر و با نام های هوپ (Hope) چریتی (Charity) و فیت (Faith) می خوانند. جالب است بدانید که این نام ها به ترتیب به معنای امید، نیکوکاری و ایمان هستند.

کوه های راکی کانادا

16- گردنه بردوود، دریاچه آپر بردوود (Upper Birdwood) همراه با پس زمینه ای از کوه گالاتیا (Mount Galatea) و کوه دژ (Fortress Mountain)

کوه های راکی کانادا

17- دریاچه برگ (Berg Lake) و کوه رابسن (Mount Robson) که بالای سر این دریاچه قد برافراشته ست. رابنسن مرتفع ترین قله رشته کوه راکی کانادا به شمار می رود.

کوه های راکی کانادا

18- فقط 5 دقیقه پیاده روی در سراشیبی لازم است تا بتوان از محل پارک ماشین ها در باغ راه آیسفیلد به آبشارهای آپر سانواپتا (Upper Sunwapta Falls) رسید. اما طبیعت این جا آنقدر بکر و زیباست که انگار چندین کیلومتر از تمدن انسانی فاصله دارد!

کوه های راکی کانادا

19- این دومین عکس از جزیره اسپریت در این مجموعه است. این بار جزیره در شرایطی کاملا متفاوت با عکس قبل (عکس شماره 13) قرار دارد. نور خورشید صبحگاهی با ابرهایی که اوج گرفته اند برخورد کرده و رنگ های خیال انگیزی را به وجود آورده است. این عکس و عکس قبلی نشان می دهند اگر از مکانی دیدن کرده اید به این معنا این نیست که نباید دوباره به آن جا بروید!

کوه های راکی کانادا

20- رفتن به کمپ کنار دریاچه اوهارا (Lake O’Hara) در پارک ملی یوهو (Yoho National Park) یکی از تجربه های بسیار خاطره انگیز در کاناداست. این تصویر از دره اوپابین (Opabin Plateau) گرفته شده ست و زیبایی ویژگی های جغرافیایی این دره را نشان می دهد.

کوه های راکی کانادا

سخن آخر

با هم عکس های برگزیده ای را از رشته کوه راکی کانادا و طبیعت زیبای آن دیدیم. همراه با مارتا و جک به زاویه های مختلف این زیبایی های حیرت انگیز نگاه کردیم. از دریچه دوربین این دو هنرمند رخ نمایی و شکوه کوهستان را دیدیم. دیدن این عکس ها بی اختیار ما را به تحسین طبیعت و دنیای رنگ ها وا می دارد. 

گردش دلپذیری بود! شما هم به ما بگویید که درباره این عکس ها و طبیعت زیبای کانادا چه فکر می کنید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.