karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

زندگی روستایی در مقایسه با زندگی شهری و غرق در مدرنیته، آن قدر جذاب و خاص جلوه می کند که هر نگاهی را به سمت خود می کشاند. بسیاری از ما وقتی از دغدغه های مان به تنگ می آییم و می خواهیم از روزمرگی ها فرار کنیم، روستاها را به عنوان مناسب ترین مقصد در نظر می گیریم چرا که این مکان ها علاوه بر سکوت و آرامش خاص، مردمانی دارند که هم صحبتی با آنها دریچه ای تازه را به روی مان می گشاید و ما را با خود به فضایی بسیار متفاوت می برد. حتا گاهی با دیدن شیرینی های زندگی روستایی و سادگی زیبای آن هوس می کنیم که روش زندگی مان را تغییر دهیم و غرق در این دنیای ناب شویم اما با کمی حساب و کتاب این رویا را به راحتی کنار می گذاریم.

امروز در کارناوال می خواهیم با فردی آشنا شویم که فارغ از مدرنیته و تکنولوژی های رنگارنگ راه زندگی روستایی را در پیش گرفته و به گفته خودش از آن لذت می برد. نامش جان برنارد هون (Jean-Bernard Huon) است و به همراه همسرش لورنس (Laurence) در غرب فرانسه زندگی می کند. او 70 سال دارد و به میل خودش شیوه ای خاص را برای زندگی انتخاب کرده است و انگار با تکنولوژی میانه خوبی ندارد.

جلوه متفاوت زندگی او بهانه ای شده تا عکاس خبرگزاری رویترز، استفان ماهه (Stéphane Mahé) خودش را به این مرد برساند و ببیند که او چگونه به زندگی ادامه دهد. این عکاس در مورد مجموعه تصاویرش از جان می نویسد:

وقتی سال ها پس از جنگ جهانی دوم، کشاورزی فرانسه با ورود ماشین آلات جدید متحول شد، جان به فناوری پشت کرد و حالا پس از سال ها او در گوشه ای از منطقه برتانی (Brittany) فرانسه زندگی می کند. وی هنوز هم از گاوهای نر به جای تراکتور بهره می برد و مصمم به حفظ شیوه زندگیِ دهقانی همانند اجداد خود است.

تصاویر این عکاس بسیار زیبا هستند و به همین دلیل می خواهیم آنها را با شما خوبان به اشتراک بگذاریم. در ادامه به تماشای عکس هایی از زندگی یک مرد روستایی در فرانسه بنشینید...

مرد روستایی

1- گاو های نر به جای اسب ها

جان ترجیح می دهد به جای اسب ها از گاوهای نر برای کارهایش استفاده کند چرا که این جانداران قدرت بیشتری دارند و بهتر از پس کارهای قدرتی مزرعه مثل شخم زدن بر می آیند.

گاوهای نر

2- همسر جان در حال فعالیت است

همسر جان

3- نوش جان کردن غذا به همراه همسر

نوش جان کردن غذا به همراه همسر

4- چشم انداز خانه جان از پنجره

چشم انداز خانه جان از پنجره

5- آماده سازی کره

یکی از راه های کسب درآمد جان و همسرش فروش محصولات شان به کسانی است که از مزرعه آنها بازدید می کنند.

آماده سازی کره

6- یادداشت برداری از فعالیت های روزمره

یادداشت برداری از فعالیت های روزمره

7- دکوراسیون خانه جان و لورنس

دکوراسیون خانه جان و لورنس

8- یک عکس خانوادگی قدیمی

عکس خانوادگی

9- آسمان، خبر از باران می دهد

آسمان ابری

10- سخت مشغول کار

مشغول کار در مزرعه

11- غازهای مزرعه

غازهای مزرعه

12- یکی از ادوات کشاورزی

ابزار کشاورزی

13- در حال برداشت محصول

برداشت محصول

14- تخلیه کود برای زمین های کشاورزی

کوددهی به زمین

15- جان در کنار دو گاو نر تنومند

گاوهای نر

16- مطالعه، بخشی جدانشدنی از زندگی جان

مطالعه جان

17- جلوه شبانگاهی خانه جان و لورنس

خانه روستایی

سخن آخر

تماشای جلوه های زندگی روستایی در روزگاری که مدرنیته در حال بلعیدن همه چیز است، حال و هوای خوبی دارد. 

آیا از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

تا به حال تجربه زندگی در چنین شرایطی را داشته اید؟

منتظر دیدگاه ها و تجربه های شما خوبان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.