karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

05 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران همیشه یک مقصد جذاب برای گردشگران خارجی ست. سفر به این کشور و رویارویی با فرهنگی غنی، معماری های منحصر به فرد و مردم خونگرم همیشه برای اهالیِ آن سوی مرزها خاطره های دلنشین به جا می گذارد. 

یکی از ماجراجویانی که به تازگی مسافر ایران بوده جینو پُپ (Gino Pop)، عکاس ۲۹ ساله رومانیایی اهل شهر سیبیو (Sibiu) است. ذوق هنری او و علاقه اش به تاریخ باعث شد که در سفرش به ایران، از تماشای بناهای تاریخی این سرزمین شگفت زده شود.

 جینو خاطرات و عکس های سفرش به ایران را به صورت اختصاصی با کارناوال سهیم شده و در صحبتی که با ما داشته است در مورد دلایل سفرش به ایران می گوید:

سفر به ایران همیشه در صدر لیست آرزوهای من قرار داشت. علاقه من با کنجکاوی احاطه شده بود، به خصوص که ایران پیشینه تاریخی طولانی و جذاب خود را در طول سال ها حفظ کرده است. ابتدای سال 2018 بود که به این نتیجه رسیدم تابستان پیش رو، به طور حتم بهترین زمان برای دیدن ایران است. از میانه ماه جولای تا آخر این ماه ( اواخر تیر تا اوایل مرداد 1397) فرصت داشتم تا این مناطق را کشف کنم.

با کارناوال همراه شوید تا با جینو در ایران گشتی بزنیم. در ادامه به تماشای عکس های زیبایی که جینو آن ها را ثبت و برای ما ارسال کرده است می نشینیم و نظر او را درباره شهرهای مختلف ایران خواهیم دانست.

1- اولین توقف من در ایران، در تهران و کنار برج آزادی بود. وقتی اینجا قدم می زدم، گل های سرخ زیادی را دیدم که یکی دیگر از سمبل های ایران هستند. به علاوه، چه چیزی می توانست بیشتر از ترکیب این برج با گل ها در هوای گرگ و میش این عکس را زیباتر کند؟! 

برج آزادی

2- من عاشق این سقف ها در کاشان شده ام! این ها خودشان به تنهایی جاذبه هایی واقعی هستند. متوجه شدم که واژه "کاشی" از نام این شهر گرفته شده ست. 9000 سال پیش، اقوام "کاسی" در این محل اقامت داشتند و "کاسیان" به معنای محل زندگی کاسی ها است. در طول زمان این نام ها به کاشی و کاشان تغییر پیدا کرده اند.

کاشان

3- در فاصله کمی از کاشان، شهر کوچک آران و بیدگل قرار دارد که بقعه هلال ابن علی، از نوادگان حضرت محمد، را در خود جای داده است. این بنا خیلی حماسی به نظر می رسد.

امام زاده هلال ابن علی

4- چه احساسی پیدا می کنید وقتی که ترکیبی از هندسه، خطاطی و رنگ های شاد و سرزنده را می بینید؟ طراحی هایی که داخل مساجد ایران می بینید به معنای واقعی دلفریب هستند.

مسجد شیخ لطف الله شیراز

5- "اصفهان نصف جهان است" این سخنی ست که اصفهانی ها تا به امروز برای توصیف شهرشان به کار می برند! در دهه 1580، زمانی که شاه عباس اصفهان را به عنوان پایتخت ایران برگزید، دوره توسعه و پیشرفت های سریع شروع شد. در این شهر 160 مسجد، 48 مدرسه، بیش از 270 حمام عمومی و نزدیک به 2000 کاروان سرا ساخته شد. این تغییرات باعث شد تا مردم از سراسر قلمرو صفویه به اصفهان بیایند و در نتیجه جمعیت این شهر به 600000 نفر رسید. این گونه بود که عبارت "اصفهان نصف جهان" ساخته شد! 

میدان نقش جهان اصفهان

6- میدان نقش جهان نه تنها دومین میدان بزرگ دنیا است بلکه محلی ست برای سهیم شدن در خنده، هیجان و انرژی های خوبی که هر روز عصر در این مکان وجود دارد. مردم با هر سن و سالی اینجا جمع می شوند تا خوش بگذرانند، روی چمن های سبز زیبا گرد هم بیایند و با یکدیگر هم‌صحبت شوند

ورود به صفحه اختصاصی معرفی میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان

7- منظره بیرونی آرامگاه علی ابن حمزه شیراز در هوای گرگ و میش، تصویری چشم گیر دارد اما داخل آن شگفت انگیزتر است! تماشای طولانی مدت دیوارها و سقف های تزیین شده با شیشه و آیینه، باعث می شود احساس کنید وارد بُعد دیگری شده اید.

آرامگاه علی ابن حمزه در شیراز

8- چه چیزی بهتر از مسجد نصیرالملک شیراز؟ رنگ، آرامش و محبت مردمی که به شما خوش‌آمد می گویند، اینجا و در تمام سطح شهر دیده می شود! نام دیگر اینجا "مسجد صورتی" است که بهتر در خاطر ما می ماند چون با رنگ صورتی تند آن هماهنگی دارد.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک

9- به باغ ارم سلام کنید! احتمالا اینجا یکی از بزرگ ترین باغ های این منطقه است. در این باغ می توانید گونه های بسیار متنوع درخت ها، گل ها و گیاهان را ببینید. از درختان خرما گرفته تا گل های رز رنگارنگ و از درختان انار تا درختان انجیر! این جا یک بهشت واقعی ست!

ورود به صفحه اختصاصی معرفی باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز

10- تخت جمشید! چیزهای خاصی وجود دارند که می توانند در طول زمان مقابل همه اتفاقات روزگار تاب بیاورند و پابرجا بمانند. یکی از دیدنی های برجسته ای که در تمام طول سفرم به ایران انتظار دیدنش را می کشیدم تخت جمشید بود. این محل برای هرکسی که عاشق تاریخ باشد، فوق العاده است!

ورود به صفحه اختصاصی معرفی تخت جمشید

تخت جمشید

11- یزد به شهر پشت بام (Roof Top City) معروف است! با اطمینان می توان گفت مناظری که از بعضی خانه ها و مسافرخانه های یزد دیده می شود جزو بهترین چشم اندازها در ایران هستند. به نظر می رسد که این شهر مستقیم از دل کتاب های تاریخی بیرون آمده است! هر گوشه این شهر یک فصل کامل از داستان ها و رویدادها را در دل خود دارد.

یزد

12- فکر کنم نمی توانم هیچ کدام از شهرهای ایران را به عنوان شهر محبوب خودم انتخاب کنم چون از همه آن ها لذت زیادی برده ام. اما بهرحال می توانم بگویم که یزد تاثیر فوق العاده ای روی من گذاشته است! خودتان نگاهی بیاندازید..

یزد

13- نور طلایی خورشید برای منظره هایی مانند این ساخته شده است! اگر زمان کافی را به گردش در یزد اختصاص بدهید، هیچوقت نمی دانید که ممکن است با چه چیزهایی روبرو شوید!

یزد

14- کوچه های یزد می توانند حسی مانند قدم زدن در یکی از داستان های هزار و یک شب را به شما بدهند، البته به مدل شب های ایرانی آن!

می دانستید که مارکوپولو در سال 1272 حین سفرش به چین از یزد دیدن کرده است؟ این کاشف و جهانگرد اروپایی، یزد را یک شهر تجاری "خوب و باشکوه" معرفی می کند که پارچه هایی ابریشمین به نام یسدی (Yasdi) دارد. جالب است که به آن چه از آن زمان تا الان رخ داده است فکر کنیم..

خیابان های یزد

15- یکی از جاذبه های مهم شیراز که به هیچ وجه نباید دیدن آن را از دست بدهید شاه چراغ است. اگرچه غیر مسلمانان اجازه ورود به داخل زیارتگاه را ندارند و نمی توانند با خود دوربین بزرگ به اینجا بیاورند (حتما موبایل یا دوربینی کوچک به همراه داشته باشید) من باز هم بسیار پیشنهاد می کنم که از اینجا دیدن کنید! محوطه بیرونی این بنا نیز بسیار زیباست.

شاه چراغ شیراز

سخن آخر

با هم عکس هایی از بناهای تاریخی زیبای ایرانی را دیدیم که گردشگری رومانیایی آن ها را با ذوق و علاقه ثبت کرده است. توضیحات عکس ها هم نوشته های خود اوست. او به داستان های تاریخی علاقه دارد و سعی می کند از هر کجا که دیدن می کند، اطلاعات تاریخی مفیدی درباره آن مکان به دست بیاورد.

شما به بازدید کدام یک از بناهایی که جینو دیده است رفته اید؟

چقدر به دانستن تاریخ ایران و بناهای مختلف آن علاقه دارید؟

به ما بگویید که آیا اطلاعات لازم را برای توضیح پیشینه اماکن تاریخی ایران به گردشگران خارجی دارید؟

اگر دوست دارید که تصاویر بیش تری از سفرهای جینو را ببینید می توانید به صفحه اینستاگرام او با نام Ginopop مراجعه کنید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سارا

چه عکس های زیبایی. لذت بردم از دیدنشون.
Welcome to Iran Gino!

انتشار:06 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.