karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 مهر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

زمینی که بر روی آن زندگی می کنیم، سرزمین های بسیاری را در خود جای داده که هر کدامشان می توانند مقصدی برای کاوش و گشت و گذار باشند. تنوع در گونه های گیاهی، حیات وحش و آثار باستانی در این پهنه ی خاکی به حدی است که هر گوشه از آن را به یک جاذبه ی دیدنی تبدیل کرده و وسوسه ی سفر را به جان انسان ها انداخته است.

شاید امروزه با وجود وسایل مختلف حمل و نقل، سفر کار چندان سختی به نظر نرسد اما در گذشته فقط کسانی راهی سفر می شدند که می توانستند رنج گذر از راه های طولانی و خطرناک و صرف ماه ها زمان را به جان بخرند و از پس راهزنان و دزدانِ میان راه نیز برآیند. با این وجود، نیرویی به نام کنجکاوی و وسوسه ی بازدید از سرزمین های دیگر باعث می شده تا بسیاری باز هم کوله بار ببندند و به دنبال تجربیات تازه، راهی سفر شوند. 

امروز می خواهیم از طریق تصاویر به اوایل قرن بیستم برویم و با عده ای از بریتانیایی ها همراه شویم؛ گردشگرانی که به دور از امکانات امروزی، به سرزمین هایی بسیار دورتر از خانه و کاشانه‌شان رفته و خاطرات جالبی را برای خود ثبت کرده اند. سرزمین های مختلف را از لنز دوربین بریتانیایی ها از نظر می گذرانیم و با شیوه ی مسافرت آنها آشنا می شویم.

جالب است بدانید که در زمان های قدیم آقایان و بانوان تحت هر شرایطی خود را ملزم می دانستند که برای حضور در اجتماع لباس های رسمی و به زبان خودمانی تر پلوخوری‌شان را به تن کنند؛ برای همین است که در این تصاویر، با افرادی مواجه می شویم که لباس هایی متفاوت را برای مسافرت انتخاب کرده اند. در این تصاویر، زنانی را می بینیم که با کفش های پاشنه دار برای فتح ارتفاعات تلاش می کنند و با گردشگرانی همراه می شویم که کیلومترها راه را بر روی تخت هایشان آرمیده و به کمک خدمتکاران خود، از این طرف و آن طرف دیدن می کنند. 

همراه کارناوال باشید و خودتان را برای یک سفر جذاب تاریخی آماده کنید تا با نحوه ی سفر در دهه های گذشته، بیشتر آشنا شوید.

عکس های تاریخی از بریتانیا

تصاویر تاریخی بریتانیا

1- کوهنوردی با تخت!

این تصویر در کوه وزوو یا وزوویوس (Mount Vesuvius) واقع در کشور ایتالیا به ثبت رسیده است. برخی از مردم محلی، توریست های انگلیسی را در بالا رفتن از ارتفاعات همراهی می کنند و در تصویر می بینید که حتی یکی از آن ها با تخت به بالای کوه حمل می شود.

کوه وزوو یا وزوویوس کشور ایتالیا

2- پوشش حیرت انگیز صخره نوردان 

زنانی که در سال 1938 به شهر هیستینگز (Hastings) در جنوب خاوری انگلستان سفر کرده اند و با این پوشش که بیشتر شبیه لباس های مهمانی است، صخره نوردی می کنند. 

شهر هیستینگز ساکس شرقی جنوب خاوری انگلستان

3- کوهنوردان محلی

درسال های گذشته گردشگران اجازه ی بالا رفتن از اهرام مصر را نداشتند. در تصویر پیش رو عده ای از مصریان دیده می شوند که از تخته سنگ ها به سمت بالا صعود می کنند.  

مصر

4- شنا به رسم قدیم

این تصویر در سواحل شهر سینت لئوناردز (St Leonards) به ثبت رسیده است که در یکی از شهرستان های تشریفاتی جنوب شرقی انگلستان قرار دارد. آنچه مشاهده می کنید مردمی هستند که برای تفریحات دریایی و شنا کردن به ساحل آمده اند، اما نحوه ی شنا کردن آنها کمی متفاوت تر از امروز به نظر می رسد. در گذشته مسافران با کالسکه هایشان وارد آب می شدند و تنها پشت این کالسکه ها شنا می کردند تا کسی آن ها را با لباس شنا نبیند.

سینت لئونناردز جنوب شرقی انگلستان

5- پیک نیک در فضای سبز 

گردشگران بریتانیایی، در فضای سبز چیلترن هیلز (Chiltern Hills) واقع در جنوب انگلستان، چادر برپا کرده اند و خارج از چادرشان، بساط چایی و موسیقی به راه است. این تصویر متعلق به سال 1929 می باشد. 

چیلترن هیلز جنوب انگلستان

6- فیل های کریکت باز 

بازی کریکت در بریتانیا بسیار رایج است؛ اما به وسیله ی انسان ها! تصویر زیر در شهرک اسگنس انگلستان (Skegness) عکسبرداری شده است و نمایانگر فیل های ورزشکاریست که با بازی خود انسان ها را سرگرم می کنند. 

شهرک اسگنس شهرستان لینکلن‌شر انگلستان

7- انتظار در پادینگتون

سال 1910 است و مسافران برای سفری ساحلی در ایستگاه قطار پادینگتون (Paddington Station) جمع شده اند. این ایستگاه قطار در شهر لندن قرار دارد.

ایستگاه قطار پادینگتون لندن انگلستان

8- مجسمه ابولهول

این تصویر در سومین شهر بزرگ مصر یعنی جیزه (Giza) عکسبرداری شده است؛ جایی که مجسمه ی اسفینکس یا ابوالهول با سری مانند انسان و بدنی مثل شیر در آن قرار دارد. پشت سر گردشگران بریتانیایی، می توانید شمایل این موجود افسانه ای را ببینید.

مجسمه ابولهول شهر جیزه مصر

9- جنگ در راه است!

نمایی دیگر از ایستگاه قطاری دیگر در شهر لندن! اینجا ایستگاه قطار وانرلو می باشد و مردی باربر، به دخترکی جوان در حمل وسایلش کمک می کند. این تصویر تنها یک سال پیش از جنگ جهانی اول، یعنی در سال 1913 به ثبت رسیده است.

ایستگاه قطار واترلو لندن انگلستان

10- دالی!

برای دیدن گردشگران در این عکس نیاز به کمی دقت دارید. این تصویر متعلق به مجسمه ی آزادی در شهر نیویورک است؛ مجسمه ای که با یک دستش کتاب قانون را بغل کرده و با دست دیگرش، مشعلی به عنوان نماد روشنایی در بالای سر نگاه داشته است. این تصویر نیز از روی همین مشعل به ثبت رسیده و گردشگران روی سر مجسمه ایستاده اند و به دوربین لبخند می زنند. 

مجسمه آزادی نیویورک آمریکا

11- جاذبه‌ای به نام معدن

توریست های عصر ویکتوریایی با واگنهای ویژه از معدنی در شهر برشتس گادن (Berchtesgaden) آلمان دیدن می کنند. 

برشتس گادن آلمان

12- اسکی به وقت قدیم

عده ای از توریست ها برای سفر به ارتفاعات و اسکی سواری در شهر اوبر آمرگاو (Oberammergau) جمع شده اند؛ این شهر در ایالت بایرن آلمان، قرار دارد. حتما ملاحظه می کنید که لباس های اسکی‌بازی در گذشته هیچ شباهتی به نوع پوشش اسکی بازان امروزی ندارند. 

سخن آخر

نگاهی به سفر در زمان های قدیم داشتیم؛ زمانی که گشت و گذار کار چندان ساده ای به حساب نمی آمد. اما با این حال باز هم عده ای راهی سفر می شدند و زمان های بسیار طولانی را در راه می گذرانند تا به مقصد برسند. 

نظرتان درباره ی نحوه ی مسافرت در زمان قدیم چیست؟ 

چه تفاوت های فاحشی میان سفرهای قدیم و امروز می بینید؟

دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید...

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.