karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 اسفند 1395

به روز رسانی

03 مرداد 1399

شمارش معکوس برای رسیدن به نوروز آغاز شده و تقویم سال، روزهای پایانی اش را پشت سر می گذارد. قدم به قدم به این جشن باستانی نزدیک و نزدیک تر می شویم و همه چیز از نو شدن سال برایمان می گوید...

این روزهای پایانی، میزبان یکی از نورانی ترین جشن های کهن ایرانی است که آتش ها را در هر کوی و برزن برپا می کند و آخرین روزهای زمستان را با حضورش گرم می گرداند. آخرین ساعات آخرین سه شنبه ی سال که فرا می رسد، کم کم نور خورشید بساطش را از زمین جمع می کند اما به رسم دیرین و کهن هر ساله، ایرانیان با شعله های آتش نوری تازه را به سیاهی شب هدیه می دهند.

صدای جشن و پایکوبی به گوش می رسد و شور و هیجان مهمان دل های مردم می گردد. همه می خواهند به بهترین شکل جشنی را در این شب برپا کنند و با قلب هایی سرشار از شادی و شعف به استقبال نوروز بروند.

چهارشنبه سوری از راه رسیده و  می خواهد با شعله های زرد و نارنجی و سرخ، گرما بخش وجودمان شود و ما را برای آغازی دوباره آماده سازد. شاید رنگ و بوی چهارشنبه سوری های امروز با آنچه که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نقل می کنند، متفاوت باشد اما باز هم زیبایی های خاص خودش را دارد؛ زیبایی هایی که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

حالا کارناوال هم می خواهد آتشی برپا کند و به سنت و آیین کهن باستانی چنین بخواند : " زردی من از تو        سرخی تو از من "

می خواهیم در کنار شما و با تماشای تصاویر جشن کوچکی را برگزار کنیم و حال هوای این شب را با هم مرور کنیم. امیدواریم دل هایتان گرما و نور این شعله ها را به خود بگیرد تا ابد روشن و گرم بماند.

با ما همراه باشید...

چهارشنبه سوری

1- جشن گرفتن چهارشنبه سوری به سبک فرستادن آرزوها به آسمان

آرزوهایی که راهی آسمان می شوند و سیاهی شب را با نورشان می شکافند.

چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری

2- نور و گرما به جنگ سیاهی و سرما در شهر می رود

چهارشنبه سوری

3- سکوت خیابان ها می شکند...

چهارشنبه سوری

4- خودنمایی جوانان 

نمایشی تماشایی از شراره های آتش

چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری

5- بازار پایکوبی ها گرم است

چهارشنبه سوری

6- می توان ساعت ها در کنار آتش ماند و لذت برد...

چهارشنبه سوری

7- زردی من از تو .... سرخی تو از من

چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری

8- روشن شدن فشفشه ها در کنار قامت برافراشته برج میلاد

برای آشنایی بیشتر با برج میلاد و تفریحات آن مطالب زیر را از دست ندهید:

برج میلاد تهران | آسمان خراش پایتخت

اوقات فراغت در برج میلاد | قدم به آسمان پایتخت

چهارشنبه سوری

9- آتشی که در سکوت می سوزد و خانه هایی که گرم از حضور مهمانند

چهارشنبه سوری

10- وسایلی که به جای سنت ها آمده اند

چهارشنبه سوری

سخن آخر

نظرتان درباره این جشن باستانی چیست؟

آیا در شهر شما مراسم خاصی در این جشن برگزار می شود؟

برایمان از حال و هوای محل زندگیتان بگویید

نظرات و تجربیات خود را با دوستان کارناوالی به اشتراک بگذارید

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

م ج

چهارشنبه سوری یهنی که چی مثلا چه شود

انتشار:26 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ساربان

ما هم با نظر مسعود موافقیم. روزهای نوروز پیروزمندانه برای هم میهنانمان آرزومندیم.

انتشار:25 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مسعود آزاد

با سلام به نظر بنده تنها را برگزاری و کاستن خطرات این هست که خود دولت توی میادین شهرها آتش بازی (نورافشانی) برگزار کنه و از طرفی جلوی ساخت و ورود مواد منفجره را بگیره و در این صورت وقتی من بعنوان شهروند اگر ببینم در مراکز مختلف شهر نورافشانی و برگزاری کنسرتهای خیابانی و غیره باشه چه مرضی دارم کلی پول صرف خرید مواد منفجره بخصوص چینی بدم که میلیاردها تومان پول بی زبان پاش رفته.

شاهین

دقیقا منم موافقم دولت به جشن باستانی اهمیت نمیده حتی قبول نداره .اگر خود دولت پیشقدم بشه تو معیادین فش فشه بازی شادی رو به مردم افسرده ایران هدیه کنه کسی دیگر اسیب و دست و پاش قطع و کشته نخواهد شد

26 اسفند 1395

انتشار:25 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.