karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا همین 16 سال پیش، دبی چیزی جز یک بیابان نبود اما امروز نام این شهر که به میان می آید، لیستی از ترین ها در مقابل چشمانمان صف می بندد؛ بلندترین آسمان خراش دنیا، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا و ... . دبی هیچ چیز از زیبایی و المان های مدرن شهری و گردشگری کم ندارد؛ چیزی نزدیک به 150 آسمان خراش، هتل های لوکس و گران قیمت با انواع امکانات و خدمات رفاهی، انواع مراکز تفریحی از پیست اسکی سرپوشیده تا سافاری در کویر را در خود جای داده است. اما همانطور که گفتیم تا همین 16 سال پیش دبی هیچ شباهتی به چیزی که الان هست، نداشت. به یک باره چنان شهری در امارات شکل گرفت که لقبی جالب و البته شایسته به او دادند؛ دبی شد منهتن خاورمیانه...

منهتن، شبه جزیره ای در نیویورک و مهم ترین مرکز تجاری و اقتصادی ایالات متحده آمریکاست. اما چرا نام این شهر را به شهرِ تازه پاگرفته ای چون دبی نسبت می دهند!؟

بدون شک، پیشرفته بودن و لوکس بودن یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل این نام گذاری است.

در ادامه به سراغ تصاویری خواهیم رفت که وب سایت بیزنس اینسایدر (Business Insider) با این عنوان منتشر کرده است: "تصاویری که نشان می دهند دبی چطور منهتن خاورمیانه شده". بیزنس اینسایدر یک وب سایت آمریکایی در زمینه تجارت و اخبار فناوری است که مقر اصلی آن در نیویورک واقع شده است.

قبل از دیدن این تصاویر، اگر می خواهید بیشتر با دبی و جاذبه های آن، هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی آن آشنا شوید، بد نیست تا سری به راهنمای سفر به دبی در لینک زیر بزنید:

راهنمای سفر به دبی

در ادامه تصاویری را خواهیم دید که این وب سایت آن ها را منتشر کرده تا دلیل دادن لقب منهتن خارومیانه به دبی را برای ما روشن کند.  همراه کارناوال باشید تا با هم سری به منهتن خاورمیانه بزنیم.

دیدنی های دبی

1- چشم اندازی از آسمان خراش های دبی، چیزی شبیه به منهتن

دیدنی های دبی

2- همیشه رو به پیشرفت

دبی در نظر دارد تا سال 2030، چیزی در حدود 20 درصد اتومبیل هایش را بدون راننده راهی خیابان ها کند.

دیدنی های دبی

3- تجملاتی بی حد و مرز در منطقه مارینا

در منطقه مارینای دبی، مجتمع های آپارتمانی با تمام امکانات رفاهی، به لوکس ترین شکل ممکن وجود دارند.

دیدنی های دبی

4- اسکله دبی با چشم اندازی از قایق های لوکس و آسمان خراش های سر به فلک کشیده

دیدنی های دبی

5- بسیاری از آسمان خراش های دبی به دست کارگران مهاجر هندی ساخته می شود

دیدنی های دبی

6- طبق تحقیقات، تعداد گردشگران دبی، همیشه از تعداد مردم محلی بیشتر است

دیدنی های دبی

7- تفریحات دبی از انتخاب های همیشگی شما در دبی است.

برای آشنایی بیشتر با تفریحات آبی در دبی، مطلب زیر را بخوانید:

جاذبه های دبی | تفریحات آبی شهر

دیدنی های دبی

9- گردشگران می توانند در هتل لوکس برج العرب، اقامتی به یاد ماندنی داشته باشند

دیدنی های دبی

11- شهر همیشه بیدار است...

دیدنی های دبی

12- قبل از شام، شما می توانید یک کشتی سواری عالی را در خلیج مارینا تجربه کنید

دیدنی های دبی

13- در رستوران های عالی شهر، یک وعده غذای خوشمزه را تجربه کنید

دیدنی های دبی

14- در دبی می توانید انواع غذاهای محلی و بین المللی را تجربه کنید

دیدنی های دبی

15- برنامه گردشگری دبی در آینده

دبی برنامه ریزی می کند تا در سال 2020 از 20 میلیون گردشگر پذیرایی کند.

دیدنی های دبی

سخن آخر

آیا تا به حال به دبی سفر کرده اید؟

نظرتان در مورد این شهر توریستی چیست؟

به نظرتان لایق این لقب هست؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محمد

بسیار زیباست عده ای میگن عرب ها سوسمار خور هستن نفهم هستن و .... الان ببینید بعضی کشورهای عربی چقدر پیشرفته هستن (هرچند کمی محدود و با کمک غربی ها اما پیشرفته هستند) ما بهتریم اگر بخواهیم و کار کنیم نه اینکه دیگران رو تحقیر کنیم .

انتشار:14 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حامد

به عنوان مهندس اهل تهران 5 سال در بندر عباس کار کردم خواهش میکنم یه عکاس بفرستید این شهر را که واقعا پایتخت اقتصادی ایران هست را بررسی کنید ببخشید لحن من کمی تند هست ولی تحمل بفرمایید این مراکز را عکس بگیرید مردم فکر نکنن دوبی چه خبره 1- اسکله شهید ذاکری با کشتی های مدرن و زیبایش 2-خیابان دانشگاه با رستوران های زیبا و منحصر به فردش که اغلب دارای اکواریوم هایی زیبا هستند 3-منطقه کانی فلزی و پالایشگاه 4- بازار قدیم بندر عباس که شما را یاد بمبی میندازه 5- مجتمع های خرید مدرن ستاره شهر و .... 6- قشم درست نیست وقتی مملکتتو درست ندیدی تبلیغ یه جایی رو بکنی که حتی ریال مملکتتو مسخره میکنن

امير

حامد جان كشوري كه اين همه زيبايي داره مثل ايران اينكه شكي توش نيس ولي اولين چيزي كه باعثش ميشه مردم به كشورهاي ديگه سفر كنن نداشتن محدوديت هاي پيش پاافتاده اي هست مانند الزامي شناسنامه در هتل ها و خيلي چيز هاي مسخره كوچك ديگر

17 اسفند 1397

علی

کس نگو بابا

06 مهر 1397

انتشار:14 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.