karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت هر بار که توانسته، با تمام وجود موهبت هایی را به انسان هدیه کرده است؛ از سرسبزی و طراوت گرفته تا آرامشی که با حضور در آن به سراغمان می آید. گاهی هم انسان منتظر رسیدن هدیه از سمت طبیعت نمی ماند و خود دست به کار می شود؛ گاهی ماهیگیر می شود و دل به دریا می زند تا نانی از جنس دریا به کف آورد و گاهی کشاورز می شود و تکه ای از زمین را از آن خود می کند تا این بار نانی از جنس طبیعت برای خود مهیا کند.

بهار، یعنی سرزندگی، نشاط و تلاش ... وقتی بهار می آید همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. در کنار این لباس تازه ای که طبیعت به تن می کند، عده ای هم حاصل دست رنج سالیانه شان را درو می کنند، مثل مردمانی که در شمال کشورمان زندگی می گذرانند.

چندی پیش تصاویری از ماهیگیرانی را با هم به تماشا نشستیم که با آمدن موسم بهار، ماهیگیری را از دریای خزر آغاز می کردند که می توانید از طریق لینک زیر، این عکس ها را ببینید. 

تصاویری از صید ماهی در دریای خزر | نانی از جنس دریا

این بار می خواهیم به سراغ کشاورزان زحمت کش و صبوری برویم که بعد از مدت ها تلاش، در فصل بهار حاصل دست رنجشان را برداشت می کنند. به استان گیلان و شهر لاهیجان می رویم. در این شهر  اواسط بهار، یعنی زمان برداشت برگ چای از مزارع و همین موضوع سوژه عکاسی امروز ما شده است.

لاهیجان با داشتن 6 هزار و 800 هکتار باغ چای در سال چیزی در حدود 2015 تن چای برداشت می کنند و جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور دارند. 

در ادامه همراه کارناوال به لاهیجان بیایید تا با هم نظاره تلاش و کوشش این کشاورزان عزیز باشیم.

این تصاویر توسط آقای مجتبی محمدی ثبت و در خبرگزاری ایران منتشر شده است.

برداشت چای در لاهیجان

1- فرش و تاج سبزی که خبر از رسیدن فصل درو می دهند...

برداشت چای در لاهیجان

2- کار شروع می شودف آن هم گروهی

برداشت چای در لاهیجان

3- کار سختی در پیش است، اما کشاورز برایش سختی معنا نمی دهد...

برداشت چای در لاهیجان

4- برگ های چای، یکی پس از دیگری چیده می شوند

برداشت چای در لاهیجان
برداشت چای در لاهیجان

6- زن و مرد فرقی ندارد؛ همه دوشادوش هم در تلاشند

برداشت چای در لاهیجان
برداشت چای در لاهیجان

7- بعد از برداشت برگ سبز چای، محصول به کارخانه های چای سازی منتقل می شود

برداشت چای در لاهیجان
برداشت چای در لاهیجان
برداشت چای در لاهیجان

8- برگ های سبز می روند که خشک شوند

برداشت چای در لاهیجان
برداشت چای در لاهیجان

9- و از آن همه سبزی، این چای سیاه است که می ماند

برداشت چای در لاهیجان
برداشت چای در لاهیجان

سخن آخر

آیا تا به حال از مراحل برداشت چای دیدن کرده اید؟

در سفرهایتان به خطه شمال، آیا از مزارع چای دیدن کرده اید؟

اگر در روزها آینده راهی شمال هستید، خرید چای بهاره را از دست ندهید...

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سعيد اميني

سلام خسته نباشيد فراوان ممنون از عكس هاي زيبايي كه از شهرم لاهيجان هميشه سبز رو منتشر كرديد . لاهيجان واقعاً يكي از سبزترين شهرهاي دنياست ولي افسوس كه مسئولين نميتونن شهرهاي زيباي ايران به درستي در كشورهاي ديگه تبليغ و به نمايش بذارن لاهيجان يكي از شهرهايي هست كه هر ايراني بايد براي يكبار هم كه شده اين شهر رو ببينه به اميد روزي همه ايراني ها بتونن از تمام شهرهاي زيبا ايران ديدن كنن

انتشار:23 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.