karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

یکی از بهترین چیزهایی که من در عکاسی به آن عشق می ورزم ، کشف تکنیک های جدید عکاسی است.

این را prabhesh kumar sharma ( پرابهش کومار شارما ) که خود را یک عکاس و طرح گرافیکی می داند ، می گوید.

او چندی پیش به گفته ی خودش یک سفر علمی به راجستان #هند داشته و چیزهای زیادی پیرامون عکاسی در این #سفر یاد گرفته است.

کومار شارما در بازدید اش از هند به چهار شهرستان کوچک در راجستان با نام های BIKANER ، JODHPUR،  PUSHKAR و JAIPUR رفته و تصاویر بسیار زیبایی را با استفاده از تکنیک پانوراما ثبت کرده است.

او در کنار انتشار برخی از این تصاویر چند پیشنهاد کوچک هم دارد تا با به کارگیری آن ها بتوان عکس های بسیار خوبی در سفرها به ثبت رساند.

راهکارهای او برای یک عکاسی بی نقص و بینظیر عبارت است از:

تکنیک WAKE EARLY | صبح زود بیدار شدن :

بهترین نور برای عکاسی در مناظر طبیعی را می توان در ساعت اولیه بعد از طلوع آفتاب ، تقریبا یک ساعت بعد از طلوع خورشید پیدا کرد.  پس اگر به دنبال عکس هایی فوق العاده و هنری هستید باید کمی به خودتان زحمت دهید و صبح زود بیدار شوید تا بتوانید از این مناظر استفاده کنید و درست زمانی که دیگران در خواب هستند ، شما زیبایی ها را ثبت کنید. همچنین یک ساعت قبل از غروب آفتاب هم می توان به این نور و زیبایی ها دست پیدا کرد.

تکنیک DO SOME RESEARCH | کمی تحقیق کنید : 

اگر می خواهید به بهترین تصویر ممکن در بهترین شرایط ممکن برسید ، کمی تحقیقات انجام دهید و همه چیز را به شانس واگذار نکنید. در مورد جایی که هستید و زیبایی هایی که دارد کمی اطلاعات کسب کنید.

تکنیک CHOICE THE RIGHT LODGING | انتخاب بهترین مکان برای اقامت :

زمانی که به سفر می روید ، بهترین مکان ممکن را برای اقامت انتخاب کنید. داشتن یک اتاق با یک چشم انداز زیبا می تواند فرصت های بسیاری برای عکاسی به وجود بیاورد.

تکنیک GET INSPIRED | الهام بگیرید :

عکس های دیگر عکاسان مطرح دنیا را ببینید و الهام بگیرید. این راهکار برای ثبت تصاویری زیبا ، می تواند بسیار الهام بخش باشد.

تکنیک TRAVEL LIGHT | سبک سفر کنید :

وقتی به سفر می روید ، تمام آن چه که در خانه دارید ر به همراه نبرید ؛ تنها وسایل ضروری ... من برای سفر تنها خودم و دوربینم را به همراه دارم...

تکنیک KEEP IT NATURAL | از نور طبیعی استفاده کنید :

شاید مهمترین چیزی که برای رسیدن به عکس هایی زیبا و بینظیر نیاز است تا رعایت کنید ، این است که به هیچ وجه از فلش دوربین استفاده نکنید ، از نور طبیعی محیط استفاده کنید.

 و اما مهمترین تکنیک :

اگر می خواهید یک عکاس حرفه ای شوید ، هرگز سفر کردن را فراموش نکنید.

به همراه کارناوال نگاهی به برخی از تصاویر فوق العاده ی پانورامای این عکاس در سفرش به #راجستان بیاندازیم.

 

1 ) شام در شهرستان BIKANER 

شام در شهرستان BIKANER

2 ) قلعه Junagarh در شهرستان BIKANER 

قلعه Junagarh در شهرستان BIKANER

3 ) شهرستان آبی رنگ jodhpur 

شهرستان آبی رنگ jodhpur

4 ) کاخ بهاوان درجادهاپور

کاخ بهاوان درجادهاپور

5 ) جیپور ، پایتخت راجستان

جیپور ، پایتخت راجستان

6 ) قلعه ی امبر در راجستان و دریاچه باغ آن

قلعه ی امبر در راجستان و دریاچه باغ آن

7 ) قلعه Mehrangarh 

قلعه Mehrangarh

8 ) شهر جیپور

شهر جیپور

9 ) شهر pushkar

شهر pushkar

10 ) جال محل ، جیپور

جال محل ، جیپور
جال محل ، جیپور
جال محل ، جیپور

11 ) قلعه ی امبر 

قلعه ی امبر
قلعه ی امبر

سخن آخر

نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا به نظر شما راهکارهای ارائه شده می تواند مفید باشد ؟ اگر تجربه ی عکاسی پانوراما را داشته اید ، یا این راهکارها در ثبت تصاویر زیبا به شما کمک کرده اند ، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.