karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

06 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دریا و اقیانوس ها تنها برای انسان ها نیستند. #موجودات دریایی زیادی در آن ها زندگی می کنند و برخورد انسان با آن ها می تواند خطرناک باشد. سواحل یکی از مکان هایی هستند که افراد زیادی برای شنا کردن و یا آفتاب گرفتن جذب خود می کنند. برای مثال سواحل استرالیا و آمریکا سالانه افراد زیادی را به خود می بینند. جالب است که بدانید کوسه ها در آب های اطراف ساحل زندگی می کنند و گاهی برای شکار به نزدیکی خشکی می آیند.

ترسناک است؟ ولی مردم دست از ترس می کشند و باز به این سواحل می روند. 

تمهیداتی برای مقابله با حملات کوسه ها به مردم صورت گرفته است ولی باز هم افراد زیادی کشته می شوند. 

کسانی که رفتار کوسه ها را مطالعه می کنند راه کارهایی را برای برخورد نکردن و مقابله با حمله ی کوسه ها ارائه کرده اند.

همراه با کارناوال باشید تا به همراه هم 10 راه کار را مطالعه کنیم.

کوسه در آب
کوسه در آب

کوسه ها و انسان ها

حملات کوسه ها همیشه برای بدست آوردن غذا به انسان ها صورت نمی گیرد. گاهی اوقات مجموعه رفتارهایی اشتباه و یا وارد شدن به حریم آن ها باعث بروز اتفاقاتی ناگوار می شود.

جالب است بدانید که احتمال حمله ی یک کوسه به شما در آب بسیار کم است و کشته شدن شما توسط کوسه بسیار کم تر. بهتر است این گونه به شما بگوییم احتمال کشته شدن افراد توسط رعد و برق بسیار بیشتر از حمله ی یک کوسه خواهد بود. میلیون ها سال است که کوسه ها در آب های اقیانوس ها زندگی می کنند و در آینده هم این گونه خواهد بود. 

اتفاقی که می تواند ناراحت کننده باشد این است که سالانه تعداد زیادی کوسه برای استفاده هایی مختلف شکار می شوند، شکارچی تبدیل به شکار برای انسان ها شده است.

در ادامه چند راه کار را خواهیم خواند تا از حملات احتمالی کوسه ها در امان باشیم.

کوسه در آب

1) مانند غذای کوسه به نظر نرسید

اگر می دانید در منطقه ای که ساحل قرار گرفته است غذای کوسه مانند شیرهای دریایی و یا فک ها زندگی می کنند به آب نروید. زیرا ممکن است یک کوسه شما را با یکی از آن ها اشتباه گرفته و به شما حمله ور شود.

اگر برای انجام کاری مهم باید وارد آب شوید، مانند عکاسی و انجام تحقیقات از یک قایق کوچک و یا کایاک استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده که کوسه ها نسبت به رنگ های روشن مانند زرد و سبز واکنش نشان می دهند. بهتر است که اگر برای شنا و غواصی به آب می روید از رنگ آبی و یا رنگ های دیگر استفاده کنید، رنگ های مات. بهتر است برای رنگ کایاک خود نیز از همین رنگ ها استفاده کنید.

از به همراه داشتن فلزات براق و همینطور اشیایی که جلب توجه می کند بپرهیزید.

کوسه در آب

2) استفاده از سناریو های گیج کننده

شاید برای شما گیج کننده نباشد ولی برای کوسه ها اینطور خواهد بود. هوا مه گرفته است؟ باران می بارد؟ نور کم است؟ آب کثیف است؟ بدن شما خونریزی می کند؟ این شرایط می تواند باعث شود یک کوسه به شما آسیب بزند.

شاید برای دفاع از خود و یا شاید برای حمله به قصد بر طرف کردن گرسنگی خود.

زمانی که کوسه ها شاهد شرایط گیج کننده ای در اطراف خود باشند به شدت به کوچکترین موضوعی واکنش نشان میدهند. بهتر است زمانی که شرایط جوی و بدنی خوبی ندارید وارد آب نشوید.

کوسه در آب

3) آرام باشید

زمانی که در قسمت هایی از دریا شنا می کنید و این احتمال وجود دارد که کوسه ای در نزدیکی شما باشد و یا حرکت کند حرکات ناگهانی نکنید تا آب های اطراف نا آرام شود. این اتفاق باعث می شود حس کنجکاوی کوسه به سمت شما کشیده شود و این جاست که می توانید تبدیل به غذایی لذیذ برای کوسه شوید.

مستقیم و نرم شنا کنید و آرام به جلو حرکت کنید.

کوسه ها به راحتی امواج الکترومغناطیسی را حس می کنند و این یعنی اگر بترسید و یا ضربان قلب شما تند تند بزند به راحتی متوجه این موضوع می شود.

این اتفاق می تواند شما را به یک طعمه تبدیل کند.

کوسه در آب

4) به همراه خود حیوانات خانگی را وارد آب نکنید

زمانی که به همراه سگ خود وارد آب می شوید تکان خوردن و صدا کردن حیوان شما نظر کوسه ها را جلب خواهد کرد. شاید این اتفاق کوسه ها را عصبی کند و این باعث حمله ور شدن آن ها می شود.

البته بسیاری بر این باور هستند که شنا کردن در کنار حیوان خانگی خود در آب ها احتمال حمله کوسه ها را بالا نخواهد برد.

به هر حال هر اتفاقی که بیفتد مطمئنا نمی خواهید خود شما و یا حیوان خانگیتان مورد حمله قرار بگیرد.

کوسه در آب

5) گروهی شنا کنید

تحقیقات نشان می دهد کوسه ها بیشتر به اهداف تنها حمله می کنند و به عنوان طعمه در نظر می گیرند، پس اگر احتمال وجود کوسه را در آن منطقه می دهید تنهایی به آب نروید.

بیایید باهم صادق باشیم، بهتر است کلا وارد آب نشوید.

کوسه در آب

6) از محیط اطراف خود آگاه باشید

زمانی که در حال شنا کردن هستید ممکن است آب های اطراف شما پر طلاطم شود و یا باله ی یک کوسه را ببینید. حتی ممکن است دسته ای از فک ها را ببینید که با سرعت به سمت ساحل می روند. 

در این زمان مطمئن باشید که خطر در کمین شما است و بهتر است جان خود را نجات دهید.

آگاهی از تمامی این موضوعات تنها نیازمند آگاه بودن شما از محیط اطراف خواهد بود.

کوسه در آب

7) از محیط هایی که به تازگی کوسه در آن مشاهده شده است دوری کنید

کوسه ها بر حسب غریزه ی خود مدتی را در یک منطقه ی مشخص به گشت زنی برای پیدا کردن غذا و یا باقی مانده ی آن می گذرانند. این موضوع می تواند به شدت مهم باشد که اجازه دهید مدتی بگذرد و سپس وارد آب شوید.

اگر ساحل را به مدت 1 روز به دلیل حضور کوسه بسته اند شما بعد از گذشت 1 یا 2 روز وارد آب شوید.

این گونه می توان گفت که کوسه دیگر در نزدیکی ساحل حضور ندارد.

کوسه در آب

8) از دور کننده های کوسه استفاده کنید

لباس هایی وجود دارد که دارای خاصیت جالبی هستند و آن مسدود کردن ارسال امواج الکترومغناطیسی می باشد و این باعث می شود تا کوسه ها متوجه حالات بدن انسان نشوند. مانند ترس، هیجان و ...

به یاد داشته باشید که استفاد از این لباس ها به هیچ عنوان خطر حمله کوسه به شما را کاملا به صفر نمی رساند.

ممکن است باز به شما حمله شود.

کوسه در آب

9) نادان نباشید

نیازی نیست که این موضوع را به شما بگوییم و یا از یک متخصص بشنوید، زیرا خود شما این را می دانید که اگر یک کوسه دیدید باید هرچه سریع تر از آب بیرون بیایید. صبر نکنید تا عکس بگیرید، آن را لمس کنید و یا نزدیکش شوید.

به آرامی و سرعت زیاد به سمت قایق و یا ساحل شنا کنید و آرامش خود را حفظ کنید.

به هیچ عنوان فکر ادامه دادن به شنا و تفریح خود را نداشته باشید، ممکن است توسط کوسه شکار شوید.

کوسه در آب

10) اگر کوسه به شما حمله کرد ...

اگر کوسه ای را در نزدیکی دیدید به خشکی بروید و اگر گرفتار شدید بهتر است این نکات را بدانید.

1) ثابت نمانید

2) از خود دفاع کنید

3) به آرامی به سمت خشکی بروید

4) سعی کنید از طریق چشم و شش ها به کوسه آسیب وارد کنید

5) تا جایی که امکان دارد نترسید

6) اگر زخمی شده اید و خونریزی دارید سعی کنید جلوی آن را بگیرید

کوسه در آب

سخن آخر

نظر شما درباره ی این راه کارها چیست؟

دیگر چه راه هایی برای مقابله وجود دارد؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

کوسه از لباس سیاه میترسدن و تکون نخوری حمله نمیکن تکون بخوری بدتر فکر میکنه ماهی که دست پا میزنه میگه به به به

انتشار:10 تیر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

به نظرم وقتی نزدیک کوسه هستیم اصلا نباید فرار کنیم یا هعی دست و پا بزنیم این کار بیشتر توجهشو جلب میکنه وباعث حمله میشه اونا معمولا به چیزای ثابت و بی صدا حمله نمیکنن و توصیه من به دوستانی که به ساحل دریا هایی ک کوسه داره میخوان برن این هست که قبلش یه تحقیق کنن ک کوسه ها کدوم منطقه هستن و چه نژادی هستن و کدوم منطقه امنه. اما خودم به شخصه حتی ریسک تفریحشم نمیکنم چون جایی ک ادم نمیشناسه و نمیدونه چه حیواناتی تو اون دریا هست چرا باید بره ک باعث پشیمونی و دردسر بشه. درسته که میگن کوسه ها همیشه به انسان ها حمله نمیکنن ولی گاهی اوقات اتقافه میوفته ادم باید حواسش باشه شاید یه جای بدن ادم زخم باشه و ندونه شاید اون منطقه کوسه داشته باشه و کسی اعلام نکنه . شاید از شانس بد طرف کوسه گرسنه باشه

من یه حرفی دارم لباس سیاه باعث ترسیدن کوسه می‌شود و دوری میکند

10 تیر 1402

انتشار:25 آذر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

از نویسنده ی این مطلب متشکرم

انتشار:16 خرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.