karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

20 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مراسم استقبال از سال نو در هر کجای دنیا با آداب و رسوم مخصوص به خود همراه است و مردمان مختلف بسته به آن که در کجا زندگی می کنند مراسم خاص خود را برای خوش آمد گویی به سال نو اجرا می کنند. در کنار این آداب و رسوم مختلف، زمان برگزاری سال نو نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. یکی از تقویم های متفاوت دنیا، تقویم چینی است که کشورهای زیادی بر اساس آن زندگی می کنند. بر اساس این گاه شمار، هر سال در روز اول دوازدهمین ماه سال، همزمان با حلول ماه، سال نو می شود. این اتفاق در ماه بهمن رخ می دهد اما روز دقیق آن بستگی به شب اول ماه دارد. به همین علت گاه تقویم چینی را تقویم قمری نیز می دانند.

کشور ویتنام هم بر اساس همین تقویم پیش می رود. عید سال نوی ویتنامی ها نام  عید تت (Tet) است. همزمان با آغاز سال نو مردم به مدت دو هفته با پوشیدن لباس های رنگین سنتی به جشن و پایکوبی می پردازند و همه جا پر می شود از شادی مردم و صحبت در مورد آینده.

یکی از دهکده های ویتنام به نام موک چائو ( Moc Chau ) در مرتفع ترین فلات استان سون لا واقع در شمال غرب این کشور به علت وجود علفزارهای زیبا و رنگارنگ و مردمان دوست داشتنی و جالب، محلی مناسب برای جذب گردشگران به ویژه در هنگام سال نو است. امروز این شهر کوچک مقصد ماست. می خواهیم در مراسم عید سال نو مردمان این دهکده شرکت کنیم و جشن بگیریم.

تصاویری که در ادامه می بینید، کار یک عکاس ویتنامی با نام نگوین وو فوک ( NGUYEN VU PHUOC ) است. او از سال 1993 مشغول عکسی است و این بار تصمیم به ثبت تصاویری از جشن سال نوی کشورش گرفته است.

در ادامه همراه کارناوال باشید تا نگاهی به مراسم سال نو که در دهکده ی موک چائو ویتنام بیاندازیم. البته این را هم فراموش نکنید که این تنها یک سفر تصویری است و در آینده کارناوال مطلب کامل و مفصلی از این مراسم برای شما آماده خواهد کرد.

اگر دوست دارید تصاویر بیشتری از این کشور شگفت انگیز را مشاهده کنید به مطالب زیر سری بزنید:

سفری تصویری به ویتنام از لنز دوربین عکاسان حرفه ای

آلبوم تصاویر ویتنام ، آمیزه ای از تضاد

تصاویری نادر و کم یاب از ویتنام

تصاویری دیدنی و زیبا از روستای هوین | ویتنام

همچنین کارناوال شما را به مطالعه مطالبی جالب و هیجان انگیز از ویتنام دعوت می کند:

خلیج هالونگ ویتنام | طبیعتی اعجاب انگیز در آسیا

عید تت

1- کودکان و لذت لباس های نو

در آستانه تعطیلات تِت همه کودکان لباس سنتی جدیدی می پوشند و به شادی و بازی مشغول می شوند.

عید تت ویتنام
عید تت ویتنام

2- فرفره بازی، بازی بومی کودکان

توپ بازی و فرفره بازی از بازیهای محلی کودکان همونگ است.

مردمان همونگ یک گروه قومی اهل مناطق کوهستانی لائوس، تایلند، چین و ویتنام است که زیر گروه قومیت میائو جین قرار می گیرند.

عید تت

3- دویدن در فضای آزاد و توپ بازی

عید تت
عید تت
عید تت

4- رهایی در طبیعت

مردمان همونگ در طول این 15 روز با پوشیدن لباس های سنتی به دشتهای وسیع و یا ارتفاعات سر سبز می روند و اوقات خود را با خانواده و دوستان سپری می کنند.

عید تت

5- باز هم کودکان و بازی های دسته جمعی محلی

عید تت
عید تت

6- روزهای خوش و پر از سرگرمی در تعطیلات تِت

عید تت

7- دخترانی با لباس ها و زیورآلات سنتی

عید تت
عید تت
عید تت

8- دره هایی مملو از چای های سرسبز

عید تت ویتنام
عید تت ویتنام

9- دشت های پر گل و چشم نواز

مزرعه های کلم چینی و دشت گل های سفید و سیاه که از دامنه کوه تا میان درختان تازه شکوفه زده هلو امتداد یافته اند.

عید تت

سخن آخر

تا به حال درباره جشن سال نو ویتنام چیزی شنیده بودید؟

از آداب و رسوم ویژه مردمان در این منطقه خبر داشتید؟

آیا از زیبایهای طبیعت موجود در عکس ها لذت بردید؟

خیلی زود منتظر مطلبی کامل از این جشن در کارناوال باشید.

احساستان را در رابطه با تصاویر با کارناوال در میان گذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بی نام

یادم میآید در یکی از سالها در همین عید تت بود که ژنرال جیاپ با ده لشگر به ویتنام جنوبی حمله کرد و تا قلب سایگون پیش رفت او حتی سفارت امریکا در سایگون ( هوشی مینه سیتی ) را گرفت و اگرچه نیمی از نیروهای خود را در این حمله از دست داد و سرانجام عقب نشست ولی این حمله سرآغازی برای تخلیهء ویتنام از امریکائیان گردید.

انتشار:22 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.