karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

آنتالیا
photo by Sergii Chernov

همیشه اولین دفعه ای که به سوی یک شهر یا کشور جدید راهی می شویم هزاران سوال ذهنمان را درگیر می کند و فکرهایی مثل امنیت آن شهر، نوع برخورد ساکنین با توریست ها، سبک و آداب زندگی خاص آن ها، بهترین جاهای دیدنی و... همه ی انرژی ما را می گیرد و لذت سفر را به دلهره و نگرانی تبدیل می نماید.

در گذشته بهترین راهِ کم کردن نگرانی ها در این باره پرس و جو از اطرافیان بود و باید حسابی جست و جو می کردیم تا اطلاعات درستی درباره ی مقصد مورد نظرمان بیابیم اما این روزها با پیشرفت رسانه های جمعی تبادل اطلاعات آسان تر شده است و به راحتی می توانید تجربیاتی که دیگران در سفرهایشان داشته اند و مشکلاتی که سر راهشان قرار گرفته را مطالعه نمایید.

به همین دلیل امروز شهر آنتالیا را هدف قرار داده ایم، زیرا هم اکنون از جمله مقاصد محبوب نزد ایرانی هاست. تعدادی از نکات مفیدی که گردشگران بیان کرده اند و امیدوار بودند که کاش پیش از سفرشان می دانستند را با هم مرور می کنیم، خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد که دیدی واقعی تر نسبت به شهر آنتالیا پیدا کنید و در مواجهه با برخی مشکلات آمادگی داشته باشید.

با کارناوال همراه باشید تا سعی کنیم سفری خوب و امن را به شهر زیبای آنتالیا در کشور ترکیه تجربه کنیم.

راهنمای سفر به آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا

1- باهوش باشید

ساکنان شهر آنتالیا مردمانی بسیار مهربان و خونگرم هستند و بدون شک اگر مشکلی برای شما پیش آید شما را راهنمایی خواهند کرد، حتی اگر با آن ها صمیمی شوید امکان دارد شما را برای صرف غذا یا یک فنجان نوشیدنی به منزلشان دعوت کنند زیرا غذاهای مردمان ترکیه بسیار زبانزد و معروف است.

نکته ی مهم اینجا است که باید در روابطتان با مردمان آنتالیا هوشمند عمل کنید زیرا برخی از آن ها بخصوص مردان با چرب زبانی شما را فریب می دهند تا از گردشگرانی مثل شما پول در بیاورند. چهره ی شاد و لبخندی که بر لب دارند اعتماد شما را به خود جلب می کند و همه ی سخنانشان را باور می کنید.

پیشنهاد می کنیم در برخورد با افراد ناشناس، تمام شرایط را بررسی و هوشمندانه عمل کنید.

آنتالیا
آنتالیا

2- پول نقد همراه داشته باشید

در آنتالیا هم لیر و هم دلار به کارتان می آید بنابراین هر دو را همراه داشته باشید تا در مواقع مورد نیاز از آن ها استفاده کنید، حتی اگر یورو هم داشتهذباشید در برخی مواقع می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین برایتان راحت تر است که از ابتدا دلار و لیر و حتی یورو همراه داشته باشید تا نیازمند تبدیل ارز در آنتالیا و ایستادن در صف های طولانی صرافی ها نشوید.

نکته ی دیگر این که اگر کارت اعتباری ندارید همراه بردن پول نقد را در همه جا فراموش نکنید زیرا ممکن است در هر لحظه به آن نیاز پیدا کنید.

آنتالیا

3- به پوششتان توجه کنید

در آنتالیا فرهنگی مخلوط از شرق و غرب حکم فرماست. شما می توانید با حجاب کامل و هم بدون حجاب در جامعه ظاهر شوید اما ما توصیه می کنیم حجاب معمول و متوسطی را برای خود در نظر بگیرید تا از این گونه دغدغه ها دور شده و مسبب ناراحتی قشری از جامعه نباشید.

توجه کنید که بافت سنتی آنتالیا هنوز پا برجاست و افرادی که به رعایت حجاب اهمیت زیادی می دهند هم در این شهر وجود دارند و عدم رعایت حجاب معمول جامعه و پوشیدن لباس های نامناسب آن ها را آزار می دهد.

آنتالیا

4- توجه به سرویس بهداشتی

در آنتالیا سرویس بهداشتی هایی مثل آن چه در ایران یافت می شود، وجود دارد که برای بسیاری از گردشگران اروپایی و آسیایی امری عجیب است، خوشبختانه ما ایرانی ها از این نظر مشکلی نداریم اما باید در نظر داشته باشید که همه ی سرویس های بهداشتی به شکل ایرانی نیستند و اتفاقا سرویس های فرنگی بیشتر کاربرد دارند.

همانطور که ذکر کردیم آنتالیا شهری کاملا توریستی است به همین دلیل تلاش شده که سرویس های بهداشتی مدرنی در مراکر عمومی این شهر بکار رود، اگر به نوع خاصی از توالت عادت دارید حتما به این موضوع توجه داشته باشید و بعد از رسیدن به مقصد به سرویس های بهداشتی دقت نمایید.

همچنین برای استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی در بسیاری مکان ها باید سکه پرداخت نمایید، بنابراین کمی پول هرد نقد هم همراه داشته باشید.

آنتالیا

5- تا حدودی تُرکی بلد باشید

در آنتالیا اغلب توریستان به زبان انگلیسی با اهالی شهر ارتباط بر قرار می کنند به همین دلیل در بسیاری موارد شاهدیم که دو طرف نمی توانند به خوبی با هم تعامل داشته باشند و دچار مشکل می شوند بنابراین پیشنهاد می کنیم مکالمات اولیه را به زبان ترکی یاد بگیرید تا سفر شیرین تری به آنتالیا داشته باشید. البته مردمان این شهر صبور هستند و به شما در بیان مقصودتان کمک می نمایند. بنابراین اگر زمانی برای یادگیری کلمات اولیه ندارید جای نگرانی نیست اما دانستن کمی ترکی توصیه می شود.

آنتالیا
آنتالیا

6- با فرهنگ غذایی ترکیه آشنا باشید

در کشور ترکیه به ویژه شهر های مهمی چون آنتالیا انواع و اقسام غذاهای ترکی ارائه می شود که هریک طعم و رنگ خاصی دارند و بخصوص اگر تا به حال خوراکی های ترک را امتحان کرده اید چشیدن این غذاها برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

گردشگرانی که با غذاهای ترکی آشنایی ندارند اغلب خوراکی های زیادی سفارش می دهند و علاقه دارند تعداد زیادی غذا را امتحان کنند اما از این نکته غافل هستند که تنوع غذایی در آنتالیا به این زودی ها تمام نمی شود و آن ها نمی توانند همه ی خوراکی های زیبا و خوش طعم ترکی را بچشند.با توجه به این موضوع توصیه می شود تا حدودی با فرهنگ غذایی کشور ترکیه آشنا باشید تا بتوانید وعده های غذایی لذیذ و باب طبعتان را انتخاب نمایید.

برای آشنا شدن با خوراکی ها و خوشزه های ترکیه می توانید لینک زیر را تماشا کنید:

بهترین و لذیذ ترین غذاهای ترکیه

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

آنتالیا
آنتالیا

7- از شهر خارج شوید

یکی از اشتباهات رایج توریست ها در سفر به آنتالیا این است که اصلا از شهر خارج نمی شوند، در آنتالیا هزاران هتل و مرکز تفریحی و خرید وجود دارد که گردشگران را محو خود می کند به همین دلیل افراد کمی به دیدنی ها و جاذبه های اطراف شهر توجه می کنند. اما باید بدانید که مناطق اطراف آنتالیا و روستاهای دور از مرکز شهر بسیار جالب هستند، محیط سرسبز و آب و هوای فوق العاده ی این مناطق بدون شک به خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهنتان حک خواهد کرد.

پس کمی شجاع باشید و از هیاهوی شهر دور شوید.

آنتالیا
photo by Oliver Lo
آنتالیا

8- به تاریخ و فرهنگ توجه کنید

شاید با خود تصور کنید که در شهری مثل آنتالیا بهترین فعالیت ها دراز کشیدن در کنار دریا و یا خرید کردن است اما با به شما پیشنهاد می کنیم که در سفرهایتان با همه ی جاذبه های شهر آشنا شوید و از میان آن ها آن چه را که می پسندید انتخاب کنید.

برای مثال افراد کمی می دانند که آنتالیا تاریخ و فرهنگ کهنی در ورایش پنهان کرده و مکان های تاریخی زیادی هم در این شهر مدرن و تفریحی وجود دارد، با دیدن این گونه مکان ها می توانید اطلاعات نابی را به دست آورید که اغلب توریست ها از آن غافل هستند، پس سعی کنید به بُعد تاریخی آنتالیا هم توجه داشته باشید.

آنتالیا
آنتالیا

9- برای هر مکان لباسی خاص داشته باشید

از آنجایی که مراکز و تفریحات در آنتالیا متنوع هستند شما حتما به چند دست لباس احتیاج خواهید داشت. حتما فکر می کنید که این امری بسیار پیش پا افتاده است و مسافران حتما با خود چند دست لباس می برند اما منظور ما نکته ی دیگری است، شما در سفر به آنتالیا ممکن است هم به لباس های گرم و هم به پوشاک خنک احتیاج پیدا کنید.

برای مثال گردش در کنار ساحل پوشش خاصی را می طلبد، اما کوهنوری و رفتینگ در رودخانه های خروشان با آب های سرد نوع دیگری را، بنابراین مطابق مکان هایی که قصد سفر به آن ها را دارید لباس همراه داشته باشید.

آنتالیا
آنتالیا

سخن آخر

آیا تا به حال به شهر آنتالیا سفر کرده اید؟

در سفرتان با چه نکات جالب برخورد داشته اید؟

چه نکات مفید و توصیه های دیگری به ذهنتان می رسد که برای مسافران ترکیه و بخصوص شهر آنتالیا مفید است؟

لطفا نظر و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید تا باهم سفرهای بهتری را تجربه کنیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام.ممنون بابت گزارش زیبایی که گذاشتین میخواستم یه سفر داشته باشم نهایتش دریا و خرید بود و آیتم دیگه ای نداشتم.خوب پیشنهادهای جالبی داشتین.چند تا سوال داشتم کجا مطرح کنم.ممنون

انتشار:31 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حمید

با تشکر از نکات مهمی که فرمودید ولی ای کاش محیطی فراهم بود که دوستانی تجربه های شخصی از سفر به آنتالیا و کلا ترکیه دارن را بیان می کردن چون مطمنا برای کسانی مثل بنده که دوست داریم بریم ولی اطلاعات چندانی نداریم و بدتر از همه اینکه ترس از قرار گرفتن در محیط و شهری ناآشنا اذیتمون می کنه را راهنمایی کنن.باتشکر

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی

ما مطلبی با عنوان معرفی شهر آنتالیا داریم که طریق این لینک می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در قسمت پایین این صفحه عزیزانی که به شهر آنتالیا سفر کرده اند می توانند تجاربشان را در اختیار دیگران قرار دهند. با مطالعه این مطلب می توانید بیشتر درباره شهر آنتالیا بدانید و اگر علاقه مند باشید با جاذبه های این دیار نیز آشنا شوید می توانید به این لینک بروید. مطالبی که در این لینک هستند همه با پژوهش نوشته شده اند و می توانند به افرادی که برای نخستین بار به آنتالیا می روند کمک شایانی کنند.

با تشکر از دیدگاه شما

20 فروردین 1397

انتشار:20 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

رضا

سلام.چگونه میتوانم ۷۰میلی شربت متادون به ترکیه ببرم.نیاز شدید دارم.تورو خدا جواب بدید

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی

باید نسخه پزشک همراه داشته باشید، در این صورت با مشکلی مواجه نخواهید شد.

با آرزوی سفری خوش

10 فروردین 1397

انتشار:09 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.