karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ارمنستان، کشوری مسیحی نشین در قاره ی آسیا، که طبیعت مسحور کننده و خوراکی های محلی متنوعش از جالب ترین نکات برای گردشگران به شمار می روند.

به جرأت می توان گفت ایرانیان یکی از اصلی ترین بازارهای هدف صنعت گردشگری کشور ارمنستان هستند. در شلوغی های سفر نوروزی و باقی تعطیلات، ارمنستان یکی از اولین نقاطی است که گردشگران ایرانی به سراغش می روند، که البته با توجه به مزایای سفر به ارمنستان، این مسئله جای تعجب ندارد. طبیعت سرسبز و پربار ارمنستانِ را دریاچه هایی که در نقطه نقطه ی این کشور یافت می شوند تکمیل می کنند.  پس از دیدار از طبیعت فوق العاده ی این کشور، بازدید از معابد، کلیسا ها و صومعه های ارمنستان، شما را با تاریخ و معماری این مردمان دوست داشتنی آشنا می کند.

برای داشتن سفری بهتر به ارمنستان و رعایت هرچه بیشتر فرهنگ مردمان این کشور، پیش از این شما را با 10 مورد از نکات ضروری سفر به ارمنستان آشنا کردیم، هم اکنون نیز به بررسی دانستنی های بیشتر در رابطه با سفر به این کشور می پردازیم.

در کنار کارناوال باشید تا پا به سرزمین ارامنه بگذاریم...

پرچم ارمنستان

Zareh Safaryan

11- پیش از سفر، کمی اطلاعات کسب کنید

می خواهید راهی ارمنستان شوید؟

صبر کنید و ابتدا کمی در ارتباط با تاریخ و فرهنگ این کشور مطالعه کنید. هنگامی که شما بدانید چه بر مردم کشور مقصدتان گذشته است، آنها چه چیزهایی را دوست دارند و از چه چیزهایی بیزارند، رعایت چه نکاتی برایشان مهم است و چه چیزی را توهین محسوب می کنند، سفر آرام تر و بهتری خواهید داشت. به علاوه داشتن اطلاعات اولیه در مورد ارمنستان، برای بومیان این کشور بسیار حائز اهمیت است.

چشم اندازی از طبیعت ارمنستان

Artsrun Ganjalyan

ارمنستان

Sergey Kozlov

12- با مردم محلی راحت باشید

ممکن است در اولین نگاه اهالی ارمنستان خیلی گرم و صمیمی به نظر نرسند، اما با کمی دقت متوجه می شوید که قلب های بسیار مهربانی دارند و از ارائه ی هیچ کمکی، به خصوص به گردشگران خارجی دریغ نمی کنند.

در خیابان های هرکدام از شهرهای ارمنستان، اگر حس کردید که گم شده اید، با آرامش سراغ یکی از محلی ها بروید و با خیال راحت بگذارید که با مهربانی کمکتان کنند.

ارمنی ها در راهنمایی شما، پاسخ به سوالاتتان و کمک رساندن به شما در شرایط سخت، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

مردم ارمنستان

Narek Hovas

13- حداقل یک بار به پیک نیک بروید

آفتاب و طبیعت ارمنستان را برای پیک نیک از دست ندهید. لیستی تهیه کنید و به خرید بروید، هیچ کدام از خوراکی های خوش مزه ی ارمنستان را از قلم نیاندازید. سبزیجات و میوه های تازه و خوشمزه و پنیرهای متنوع ارمنی را حتما در لیست خرید خود جای دهید. تمامی وسایل مورد نیاز برای یک پیک نیک به یاد ماندنی را فراهم کنید و با همسفرانتان نیمروزی را در هوای آزاد بگذرانید.

دریاچه ای د رارمنستان

Nicolay Epifanov

14- برای هر مسیری، هزار درام به رانندگان بدهید

هزار درام ارمنستان، برای ما یعنی حدودا 8 هزار تومان، پس شاید خیلی هم مبلغ زیادی به نظر نیاید. اگر می خواهید که راننده تاکسی های این کشور را راضی نگه دارید تا خستگی رانندگی در ترافیک از تنشان در برود، فرقی نمی کند که از کجا به کجا رفته یا چند دقیقه در راه بوده اید، با پرداختن هزار درام، می توانید لبخند را بر لبانشان ببینید.

تاکسی ارمنستان

15- کمی هم هیجان تجربه کنید

در ارمنستان هیجان و آرامش در هم تنیده اند. در این کشور کوچک و آرام، تفریحاتی پرشور هم پیدا می شوند، پس خود را از آنها بی نصیب نگذارید.

می خواهید استراحت کنید؟ در کافه ای یا در گوشه ای از شهر بنشینید، از خوردن خوراکی های ارمنی لذت ببرید و از تماشای چشم انداز های شهر و مردمی با فرهنگی متفاوت لذت ببرید، ارمنستان یکی از بهترین مقاصد برای شماست. اما در کنار این تفریحات از پاراگلایدر سواری، صخره نوردی و اسکی هم نباید چشم پوشی کرد. کمی تحرک و شور را چاشنی سفرتان کنید.

پاراگلایدینگ در ارمنستان

اسکی در ک.ه های ارمنستان

Hrach Hovhannisyan

16- برای تغییرات دما آماده باشید

تابستان های ارمنستان به طور معمول گرم هستند اما با این حال باید به اندازه کافی لباس زمستانی با خود همراه کنید. اما در همین روزهای گرم و خشک تابستانی، هر از چند گاهی هم احتمال بارش باران وجود دارد. همچنین مناطق ییلاقی و خارج از شهر، تفاوت دمای فاحشی با خود شهر دارند که شاید وادارتان کند لباس هایی کمی گرمتر بپوشید.

اگر هم خیال سفر در فصل زمستان به سرتان زده است، حسابی لباس گرم تهیه کنید و خودتان را برای سرمایی نسبتا شدید آماده کنید.

طبیعت ارمنستان

John Wrigt

17- ارمنستان، موزه ای در هوای آزاد

در کنار طبیعت فوق العاده و کلیساهای حیرت انگیز، نباید معماری و موزه های آموزنده ی ارمنستان را نادیده گرفت. قدمت 3500 ساله ارمنستان برای این کشور مجموعه ای تکرار نشدنی از معماری های کهن، سالن های تاتر و اپرا، خرابه های تاریخی و قلعه های مختلف به ارمغان آورده اند. بهترین نمونه های هنر معماری ارمنستان را در شهر ایروان می توانید مشاهده کنید.

تاوت مناستری ارمنستان

Arthur Nerseyan

معبدی در ارمنستان

Gor Aleksanyan

18-  قهوه ی معروف ارمنستان را بنوشید

امکان ندارد به ارمنستان بروید، قهوه ارمنی را امتحان نکنید و برگردید. قهوه ای غلیظ، که با شیوه ای متفاوت از دیگر قهوه ها درست می شود. در ارمنستان دانه های قهوه را خرد می کنند و پس از مخلوط کردن با آب، آن را در قهوه جوش هایی مخصوص می جوشانند. هرگاه قهوه شروع به کف کردن کند، یعنی قهوه تان آماده است. شاید هم بتوانید سرنوشتتان را در باقی مانده های قهوه در کف فنجان مشاهده کنید!

قهوه ارمنی

Victoria Dim

19- غذاهای محلی ارمنستان را بچشید

آشپزی ارمنستان، مانند تاریخ و فرهنگش غنی و منحصر به فرد است.

عادات غذایی ارامنه تا حد زیادی به مذاق ما ایرانی های خوش می آید. دلمه ی برگ مو که از خوراک های جا افتاده بین ماست، یک غذای سنتی ارمنی است. سعی کنید در بازدید از ارمنستان حتما انواع کوفته های ارمنی، کباب های خوشمزه، سالادهای مختلف و شیرینی ها دسر های ارمنی از جمله باقلوا را امتحان کنید.

دلمه ارمنستان

Satine Sargsyan

باقلوا ارمنستان

Pamela Hunt

20- در مورد روابطشان با ترک ها صحبت نکنید

مشکلاتی که ریشه در تاریخ دارند، به سختی فراموش می شوند. هر ملتی ممکن است بنا به اتفاقات گذشته، مانند جنگ یا کشت و کشتار، نسبت به کشوری احساس خوشایندی نداشته باشد. نسل کشی ارامنه یا به اصطلاح خودشان، جنایت بزرگ، کشتاری هولناک بود که تحت کنترل امرای وقت عثمانی تُرک رقم خورد. این قتل عام هرگز از تاریخ ارمنستان و یاد مردمانش پاک نخواهد شد. به یاد داشته باشیم که نیت ما تنها سفر و استفاده از مزایای کشور مقصد می باشد، پس با کند و کاو در مسائل ملی و تاریخی، نباید سبب آزردگی خاطر بومیان شویم.

بنای یادبود نسل کشی ارامنه

Arthue Devrikyan

بنای یادبود نسل کشی ارامنه

Ayas Tours

سخن آخر

برای سفر و آشنایی با کشورهای دیگر، بد نیست همسایگان و هم مرزهایمان را در اولویت قرار دهیم.

آیا تجربه ای از سفر به ارمنستان دارید؟

در مورد این کشور و جاذبه های گردشگری اش چه نظری دارید؟

پیشنهادات خود را برای داشتن سفری بهتر به ارمنستان، با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

باسلام ایرانیان عزیز لطفا در موقع رزرو اطاق برای اقامت در ارمنستان گول عکس هایی که برای شما فرستاده میشود را نخورید آن چیزی که در عکس نمایش داده شده آن نیست شما حتما قبل از رزرو محل اقامت متراژ و اندازه آن را بپرسید والا به جای اطاق خواب به شما انباری گوشه حیاط را می دهند وپول را قبلا ازشما گرفته اند و مجبورید در کشور غریب به جای اطاق خواب انباری کوچک در پاسی از شب تحویل بگیرید اندازه ومتراژ اطاق ها را حتما بپرسید . در کشور غریب وقت شکایت را نخواهید داشت

انتشار:05 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.