karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا،‌ وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه تعداد گردشگران ایرانی را که در سال جاری میلادی (2017) به این کشور سفر کرده اند 2 میلیون و هشتصد هزار نفر اعلام کرد. 

بر این اساس و با گواه به آمار اداره پلیس این کشور، امسال ایرانی ها پس از روس ها و آلمانی ها بیشترین تعداد گردشگران ترکیه را تشکیل می دهند. همچنین بر پایه آمار اعلام شده، سال گذشته میلادی یک میلیون و 700 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند. 

مطابق با اعلام نظر این مرجع رسمی ترکیه ای، در ده ماه اول سال 2017 میلادی چهار میلیون و 565 هزار گردشگر روس،‌ سه میلیون و 336 هزار گردشگر آلمانی و 2 میلیون و 118 هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده اند. 

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه خبر داد که در این مدت مجموع گردشگران خارجی که از ترکیه بازدید کرده اند نسبت به دوره مشابه سال قبل 28 درصد افزایش پیدا کرده و به 29 میلیون و 53 هزار نفر رسیده است. 

در همین راستا،‌ رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده بود که درآمد امسال ترکیه از صنعت گردشگری بر اساس پیش بینی ها به 30 میلیارد دلار می رسد. 

بر اساس گزارش ها و پژوهش های انجام شده، گردشگری ترکیه در سال 2016 به شدت ضرر کرد و با کاهش 9 میلیون نفری گردشگر روبه‌رو شد. همچنین درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی 30 درصد افت داشت که این موضوع بر درآمدهای ارزی این کشور نیز بسیار تاثیر گذاشت. 

ترکیه برای جبران این خسارت سیاست هایی تسهیل کننده را در پیش گرفت و روابط خود را با روسیه بهبود بخشید. علاوه بر آن گردشگران برخی کشورها مانند اوکراین و گرجستان نیز توانستند تنها با کارت ملی به ترکیه سفر کنند که این امر باعث رونق گردشگری در این کشور شد. 

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای سفر به ترکیه

استانبول

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.