karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

11 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر از گاهی شاهد طرحی خاص و تازه از یک هواپیما و یا یک کشتی هستیم که به ما نشان می دهد در آینده ای نه چندان دور دچار چه تغییراتی می شوند. این بار قرار است به همراه هم نگاهی داشته باشیم به یک قایق تفریحی نسبتا بزرگ. در اولین نگاه متعجب می شویم و با خود می گوییم چگونه چنین قایقی می تواند ساخته شود و در آب ها حرکت کند؟ 

به شما می گوییم که در آینده ای نه چندان دور تمامی این طرح های ارائه شده می توانند به واقعیت بدل شوند.

#قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای که زاها حدید ( Zaha Hadid ) ، طراح معروف آن را طراحی کرده و به ثبت رسانده است یکی از عجیب ترین کانسپت ها می باشد و همینطور زیباترین. طراحی خاص و تازه را می توانیم در این قایق تفریحی ببینیم.

همراه با کارناوال باشید تا با این قایق تفریحی بیشتر آشنا شویم.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

آشنایی با قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

این کشتی تفریحی برای اولین بار در سال 2013 طراحی آن شروع شد. طراح، زاها حدید  به همراه تیمی متشکل از طراحان و مهندسانی خبره این کشتی را برای کمپانی BLOHM & VOSS طراحی کرد. این کمپانی در زمینه ی ساخت کشتی های کروز و تفریحی نسبتا بزرگ فعالیت می کند.

دکتر Herbert Aly یکی از مدیرهای عامل از همین کمپانی گفته است که این قایق تنها برای مشتری هایی مناسب است که با این شرکت سال هاست که در ارتباط هستند. طراحی خاص و تازه ی این قایق برای تمامی افراد مناسب نیست.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای در کلاس JAZZ این کمپانی قرار می گیرد، یعنی قایق هایی با طول 90 متر.

حداکثر سرعت این قایق در حالت عادی برابر با 16.0 KN می باشد و در حالت کروز سرعتی در حدود  14.0 KN دارد. همانطور که گفته شد طول این قایق 90 متر می باشد و این سرعت قابل قبول است.

طراحی دایره ای شکل این قایق بسیار جالب است و خبری از حاشیه های تیز و مربع شکل به چشم نمی خورد و همین باعث خاص تر شدن قایق شده است.

هدف از این طراحی کانسپت بوجود اوردن طرحی نو در این صنعت بوده است.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای
قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

طراحی خارج این قایق تفریحی

مهم ترین موضوعی که در طراحی این قایق مورد توجه قرار گرفته این است که سعی شده با طبیعت اطراف یکسان شود و این را می توان در نوع گرد بودن آن متصور شد. ممکن است به همین دلیل زمانی که سوار بر این قایق هستید با محیط احساس همسانی کنید و این تجربه ای فوق العاده خواهد بود.

قسمت های بالایی این قایق یعنی عرشه و سقف آن پوشیده از پنجره هایی است که همانند سطح یک مرجان دریایی به نظر می رسد.

این پنجره ها به گونه ای خاص و زیبا قرار گرفته اند. این طور به نظر می رسد که از تابش زیاد نور خورشید و همین طور دیده شدن داخل قایق نیز جلوگیری می کنند و این یکی از ویژگی های قایق می باشد.

در برخی دیگر از طرح های ارائه شده فضایی را می توان بر روی عرشه ای قایق دید که باز است و میتوان بر روی آن آفتاب گرفت و یا از هوای مطبوع و آزاد لذت برد و به تماشای زیبایی های دریا نشست.

صادقانه باید گفت که این قایق از لحاظ طراحی بسیار زیبا و جالب به نظر می رسد.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای
قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای
قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

طراحی داخلی این قایق تفریحی

زمانی که وارد این قایق می شوید گویی پا به دنیایی دیگر نهاده اید. از قسمت های مهم داخل می توان به استخری اشاره کرد که در قسمت انتهایی قایق قرار گرفته است. تصور کنید بر روی دریا حرکت می کنید و در استخر زیبایی در حال شنا کردن هستید.

سالن اصلی نیز یکی از قسمت های مهم قایق به حساب می آید و شاید بیشترین استفاده را داشته باشد.

صندلی ها، میز غذا خوری، مبل های راحتی و ... همگی در این قسمت قرار گرفته اند. قایق دارای دو طبقه می باشد و پلکانی طبقه ی اول را به دوم متصل می کند. این پله ها از همین سالن اصلی به طبقه ی دوم می رسند.

زمانی که در سالن اصلی نشسته اید به لطف پنجره هایی که اطراف شما را احاطه کرده اند از نور کافی برخوردار خواهید بود و همینطور دیدی به محیط خارجی خواهید داشت.

سفر با این قایق بسیار لذت بخش خواهد بود.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای
قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

موتورهای قایق

در رابطه با موتورهایی که قرار است قلب تپنده ی این قایق باشند هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. ولی برای رسیدن به سرعتی که در بالا گفته شد باید موتورهایی مناسب با طراحی بدنه ی قایق در نظر گرفته شود.

به احتمال زیاد موتورها در قسمت انتهایی قرار بگیرند و توربو باشند.

به نظر می رسد از موتورهایی قدرتمند ولی کم صدا در این قایق استفاده شود زیرا آرامش یکی از مهمترین ویژگی هایی می باشد که این قایق در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

آشنایی با تیم طراح قایق

از طراحان و کسانی که در طراحی این قایق جالب دست داشته اند میتوان به Zaha Hadid، Patrik Schumacher، Thomas Vietzke، Jens Borstelmann اشاره کرد. این تیم حرفه ای هر کدام طراحی بخش مجزایی از قایق را بر عهده گرفته اند.

این تیم در آینده طرح های بیشتری را به ثبت خواهند رساند.

زاها حدید

زها حدید | Zaha Hadid

Patrik Schumacher

Patrik Schumacher

آینده و این قایق تفریحی

شاید طراحی کردن یک قایق کاری مهم و سخت باشد ولی اهمیت آن زمانی آشکار می شود که به مرحله ی ساخت برسد. کمپانی که مسئولیت به واقعیت تبدیل کردن این طرح را بر عهده دارد در تلاش است تا این قایق را بسازد.

در آینده از این دست قایق و کشتی های کوچک بیشتر ساخته خواهند شد و تعجب ما بر می انگیزند.

در دنیای امروز طراحی وارد بعد تازه ای شده و همچنان در حال تکامل و بهبود می باشد.

زمان دقیق عرضه ی قایق مشخص نیست ولی این گونه انتظار می رود که در سال های آتی شاهد حرکت قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای بر روی آب ها باشیم.

قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای
قایق تفریحی منحصر به فرد دایره ای

سخن آخر

نظر شما درباره ی این قایق تفریحی چیست؟

دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذاردید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.