karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

28 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این که  در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد مشخص نیست.

امروز پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه #تکنولوژی به وقوع می پیوندد و هر روز بر این پیشرفت ها اضافه خواهد شد.

در حوزه #گردشگری هم این پیشرفت ها قابل ملاحظه می باشد.

در این مطلب قصد داریم از طراحی بسیار جالب یک شرکت انگلیسی از فضای داخلی هواپیماها با شما صحبت نماییم.

این طراحی بسیار جالب و حیرت آور است و شاید یکی از رویاهای بشر بوده که حالا به آن دست پیدا کرده است.

با کارناوال همراه باشید تا شما را با این پروژه جذاب بیشتر آشنا نماییم.

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

پیش به سوی دنیایی جدید...

تصور کنید در هواپیما مستقر و به سمت مقصد خود در حال حرکت هستید.

شاید در گذشته سفرها بسیار کسالت آور بوده و مسافران تنها مجبور بودند آرام در جایگاه خود منتظر باشند تا به مقصد برسند.

اما امروز  امکانات بسیاری برای مسافران وجود دارد که آنها را تا مقصد سرگرم می کند و دیگر مسافت های دور هم نزدیک به نظر می رسد.

امروزه فعالیت افراد در فضای مجازی بیش از دهه های گذشته است و شاید خیلی از شما ترجیح دهید در سفر و در هواپیما هم به نت دسترسی داشته باشید.

با فراگیر شدن اینترنت امروز دیگر تفاوتی ندارد روی زمین باشید یا هوا ! زیر زمین یا روی زمین ! در هر کجا که باشید می توانید به شبکه جهانی اینترنت متصل باشید و از تمام اتفاقات اطراف خود آگاهی پیدا کنید.

این مطلب هم به یکی از طراحی های حیرت آور از کابین های هواپیمایی می پردازد که به شکل بسیار متفاوتی برای مسافران دسترسی به اینترنت را فراهم می کند.

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

مانیتوری به وسعت یک هواپیما

 حتما در فیلم های علمی و تخیلی دیده اید که چطور برای نمایش صفحه گوشی و موبایل از ابعاد فضایی و چهار بعدی استفاده می کنند. این طراحی هم چیزی شبیه به همین نمونه هاست که امروز دیگر نه در فیلم های علمی و تخیلی و بلکه در واقعیت و البته طی چند سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

یک شرکت در #بریتانیا می خواهد انقلابی در #سفر با هواپیما ایجاد نماید.  این شرکت به مسافران اجازه می دهد تا در ارتفاع 35000 فوتی ایمیل های خود را چک کنند.

در این طراحی به جای پنجره های هواپیما از صفحه نمایشی نازک استفاده شده است که به  مسافران اجازه می دهد تا بتوانند  بر روی آن فعالیت هایی مانند سرچ در صفحات اینترنت را انجام دهند.

 این صفحه نمایش بسیار نازک و انعطاف پذیر است و توسط مرکز نوآوری در شمال شرق انگلستان طراحی شده است.

این پروژه طی 10 سال آینده عملی خواهد شد.

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

پنجره ای به سبک قرن جدید

علاوه بر این که این صفحه نمایش به جای پنجره های هواپیما قرار گرفته است ، حتی در پشت صندلی ها آن را جاسازی کرده اند.

در واقع در این هواپیما هیچ پنجره ی واقعی وجود ندارد و مسافران همواره احساس می کنند دیواره ای شفاف بین آنها و بیرون وجود دارد ؛ اما با این که خبری از پنجره فیزیکی نیست ، اگر از دیدن صفحه مانیتور خسته شدید ، می توانید با تغییر تنظیمات آن به راحتی نمایی #پانوراما از بیرون را مشاهده نمایید.

دوربین هایی که در بیرون متصل است نمایی پانورامیک از بیرون را نشان می دهد و در این تصاویر باله ها و موتور هواپیما دیده نمی شود.

پروژه ای مشابه با این مورد هم وجود دارد که به تولید جت های بدون پنجره مشغول است اما این پروژه در طول 10 سال آینده تکامل خواهد یافت.

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

وزن کم تر صرفه جویی بیشتر

 این طراحی مزیت های بسیاری را هم دارد که در ادامه به آنها شاره خواهیم کرد.

وزن یک مسئله اساسی در پرواز با هواپیما هاست.

80 درصد وزن هواپیما مربوط به خود بدنه و سوختی است که هواپیما حمل می کند.

با هر 1 درصد صرفه جویی در وزن هواپیما حدود 0.75 درصد صرفه جویی در هزینه ها حاصل می شود.

 اگر شما وزن هواپیما را کم کنید در واقع به عبارت دیگر سوخت مصرفی هواپیما را هم کاهش داده اید و در نتیجه کربن دی اکسید تولید شده توسط هواپیما هم کاهش می یابد.

از طرفی شرکت CIP ادعا می کند با این طراحی حتی در فضای داخلی هواپیما هم صرفه جویی می شود و ظرفیت هواپیما هم افزایش خواهد یافت.

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

نحوه طراحی

برای طراحی این هواپیما از یک قسمت هایی خاص از فضا یا کل فضای داخلی  برای پوشاندن با صفحه نمایش استفاده می نمایند.

روکشی که به عنوان صفحه نمایش در بدنه داخلی هواپیما نصب می شود هم می تواند به عنوان مانیتور و هم به عنوان پنلی برای تنظیم نور استفاده شود . این بستگی به مسافران دارد که از کدام قابلیت آن استفاده نمایند.

 مزیتی که در این طراحی وجود دارد این است که می توانید از آن به عنوان پنجره ای استفاده نمایید که نمایی پانورامیک از بیرون را نشان می دهد.

این طراحی به گونه ای است که از یک دوربین داخلی هم برای تنظیم صفحه نمایشگر مطابق با چشم کاربر استفاده می کند. این دوربین طوری طراحی شده با حرکت سر مسافر می تواند زاویه صفحه نمایشگر را تنظیم نماید.

 

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

ویدئویی کوتاه از این هواپیمای بدون پنجره ببینید...

 مشخصات پیش بینی شده این صفحه نمایش

 برای ساخت پنلی با این مشخصات حداقل 5 سال زمان نیاز است ؛ البته پیش تولید پنل ها با تکنیک bond/de-bond و لیتوگرافی انجام شده است.

CPI معتقد است صفحه نمایشی که این ویژگی ها را داشته باشد دارای مشخصات زیر است:

اندازه : 50 سانتی متر

وضوح رنگ : dpi 150

درخشندگی صفحه نمایش : cd/m200

عمر مفید : 20,000 ساعت

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

CPI Centre for Process Innovation

CPI عضو شبکه ای از 7 سازمان خبره در توسعه تکنولوژی های هوا فضا و دیگر صنایع با ارزش می باشد.

این سازمان دارای بهترین امکانات تحقیق و توسعه در انگلستان می باشد.

تمام محصولات این سازمان در آزمایشگاه CPIS تست شده و بعد به بهره داری می رسد.

 از آنجایی که این سازمان به صورت کنسرسیومی اداره می شود و دارای زنجیره تامینی کارآمد است محصولاتش سریعا به بهره برداری رسیده و تجاری می شوند.

هواپیماهای بدون پنجره، شگفتی در قرن ۲۱

سخن آخر

امروز با هم یکی نوآوری های تلکنولوژیک در زمینه مسافربری با هواپیما را بررسی کردیم. به راستی سرعت پیشرفت علم واقعا سرسام آور است.

شما در مورد آینده چه دیدگاهی دارید؟ آیا سفر با ماشین های پرنده یا مواردی دیگر را که فقط در داستان ها  و فیلم ها دیده ایم به وقوع می پیوندد؟

تا آن جایی که من می دانم واقعا پیش بینی آینده مشکل است و حتی من عقیده دارم خیلی از ابداعات و نوآروی ها خیلی زودتر از آن چه که ما فکرش را بکنیم به عرصه ظهور می رسند.

دیدگاه شما چست؟ با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.