karnaval.ir

فهیمه شریفی

انتشار

07 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پرتقال یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین نعمت های خداست ، جدا از طعم خوب پرتقال ، برای انواع بیماری ها از سرما خوردگی گرفته تا بعضی از سرطان ها و کلسترول بالا ، پرتقال با ویتامین c خود معجزه می آفریند. خیلی ها هم از پوست پرتقال به عنوان ماسک برای رفع چین و چروک پوستشان استفاده می کنند . بعضی مردم هم هستند که از پرتقال استفاده های عجیب و غریب می کنند ؛ مثل مردم Ivrea در ایتالیا ! با ما همراه باشید تا یک نبرد پرتقالی رو تجربه کنیم " جشنواره نبرد پرتقالی "
مقاومت پرتقالی karnaval.ir7
مقاومت پرتقالی
هر ساله با فرا رسیدن ماه فوریه جشنی سه روزه در شهر ایورا (Ivrea) در شمال ایتالیا برگزار می شود . مردم این شهر 25 هزار نفری با شنیدن صدای طبل در میدان شهر جمع می شوند و آماده نبرد می شوند. نبرد پرتقالی پس از عبور کالسکه ملکه ویولتتا از میان جمعیت رسما آغاز می شود. نبردی که در آن مردم پرتقال ها را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند. شاید فکر کنید که این هم مانند بقیه فستیوال ها ، کارناوال ها و یا جشن هایی است که در سراسر دنیا برگزار می شود ، اما این مراسم علاوه بر شور و هیجانی که مانند بقیه جشن ها داره ، یک فلسفه خاصی پشتش داره و می تونیم به جرات بگیم این یک "مقاومت پرتقالی" است.
مقاومت پرتقالی karnaval.ir3
مقاومت-پرتقالی-karnaval.ir12
فستیوال-پرتقال-www.karnaval.ir7_
مقاومت پرتقالی karnaval.ir0
روزهای قبل از برگزاری مراسم
جالبه بدونیم که در کوهپایه ها و زمین های کشاورزی این منطقه از ایتالیا پرتقال کاشته نمی شود ! از چند روز قبل از مراسم مسولین شهر به فکر می افتند! برای برگزاری فستیوال پرتاپ پرتقال ها چیزی حدود 57000 جعبه یا 400 تن پرتقال با کیفیت پایین از قسمت های جنوبی ایتالیا مخصوصا جزیره سیسیل به این شهر فرستاده می شود تا با خیال راحت بتوان نبرد پرتقالی را شروع کرد !
مقاومت پرتقالی karnaval.ir2
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir15
برگزاری مراسم ...
این جشن سه روزه در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود . طریقه شروع این نبرد سه روزه به این طریقه که نه تیم نماد زورگویان و ستمگران می شوند که بر ارابه ای می نشینند و بقیه به عنوان جمعیت مردم عادی حق طلب هستند که این مبارزه بین مردم عادی و ستمگران صورت می گیرد و این جشن آگاهی مردم را در مقابل ستگران و زورگویان می رساند.
مقاومت پرتقالی karnaval.ir1
مقاومت پرتقالی karnaval.ir1
وقایع دیگر
این بزرگترین جشن ایتالیاست که از یک ماده غذایی به عنوان سلاح استفاده می شود ، البته ابتدا از لوبیا به عنوان سلاح استفاده می شد و بعدها از سیب ؛ اما از قرن 19 ام میلادی پرتقال جای همه ی این ها را گرفت ! پرتقال نماد سنگ برای تخریب قلعه ستمگران نیز می باشد !
مقاومت پرتقالی karnaval.ir1
مقاومت پرتقالی karnaval.ir18
مقاومت پرتقالی karnaval.ir19
در طول مراسم شرکت کنندگان را با لباس های متنوع خواهید دید ، گروهی به عنوان نگهبانان سلطنتی ، گروهی به عنوان افسران و ارتشیان و ... همه نوع پوشش قرون وسطی در مقاومت پرتقالی یافت می شود !
مقاومت پرتقالی karnaval.ir24
مقاومت پرتقالی karnaval.ir20
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir13
برندگان مسابقه
باید گفت که هیات داوران در انتها 3 تیمی را که مهارت بهترین پرتاب پرتقال ها را داشته باشد ، از روی لباسشان شناسایی کرده و به آن ها جایزه می دهند. البته تزئینات کالسکه و عدالت در پرتاب پرتقال ها در قضاوت داوران دخالت دارد.
مقاومت پرتقالی karnaval.ir6
مقاومت پرتقالی karnaval.ir10
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir2
حوادث و کبودی ها!
با این که اعلام شده است که در مقاومت پرتقالی کسی به صورت جدی آسیب نمی بیند ، اما فردای روزی که جشن به پایان می رسد ، بعضی افراد بر روی بدنشان کبودی هایی به اندازه یک پرتقال می بینند ! البته برای کمک به مجروحین و پرتقال زدگان چادر کمک های اولیه در نزدیکی محل برگزاری جشن تعبیه شده است.در صورت اصابت پرتقال و هر گونه مجروحیت و لیزخوردگی خود را به این چادر های کمک های اولیه تحویل دهید! خیلی از افراد برای حفاظت از سر خود در مقابل پرتقال های شتابان از کلاه استفاده می کنند ، خیلی ها هم کلاه قرمزی بر سر می گذارند تا اعلام کنند که فقط تماشاگر هستند و قصد جنگیدن ندارند ! خیلی از مردم شهر نیز ترجیح می دهند که در خانه بمانند و مقاومت پرتقالی را از پشت نرده تماشا کنند ، البته شور و اشتیاق جنگجویان خیلی ها را به خیابان ها می کشاند!
مقاومت پرتقالی karnaval.ir33
مقاومت پرتقالی karnaval.ir2
مقاومت پرتقالی karnaval.ir32
پس از نبرد
در پایان زمین شهر Ivrea ، با پرتقال نقاشی می شود ! البته پرتقال که نه ! حلیم پرتقال پس از پایان مراسم شهرداری Ivrea فورا اقدام کرده و خیابان های شهر را مثل سه روز قبل می کند ! انگارنه انگار که سه روز در این شهر مقاومت پرتقالی رخ داده بود ! البته مردم هم پاکیزگی شهرشون براشون مهمه و در این کار به شهرداری شهر کمک می کنند .
مقاومت پرتقالی karnaval.ir13
مقاومت پرتقالی karnaval.ir0
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir0
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir3
تاریخچه جشن
افسانه ای در بین مردم ایتالیا وجود داره که میگه در قرون 12 و 13  قانونی وجود داشت که یک دوک ظالم و ستمگر باید یک شب را با هر دختر تازه عروسی می گذراند ، اما دختر یک آسیابان در مقابل این قانون می ایستد و سر این دوک ظالم رو از بدنش جدا می کنه. ملکه ویولتتا که امروزه ملکه جشن می باشد نمادی از همان دختر آسیابان شجاع می باشد و پرتقال نمادی از سر فرد ستمگره که در نبرد پرتقالی استفاده میشه !یعنی هرگز نباید در مقابل ظلم کوتاه آمد !
مقاومت پرتقالی karnaval.ir2
دسترسی و بلیط برای حضور در نبرد پرتقالی
اگر می خواهید در نبرد پرتقالی بعدی جزو مبارزان باشید ، راحت ترین راه پرواز به تورین (Turin) می باشد ، پس از آن که از فرودگاه تورین بیرون آمدید ، باید سوار قطارهای خط Turin-Aosta شوید و در Ivrea از قطار پیاده شوید. توضیح بیشتر در مورد این شهر این است که Ivrea یکی از شهر های کوچک و دوست داشتنی ایتالیاست که متعلق به قرون وسطی می باشد و ارزش یکبار دیدن را دارد ، علاوه بر بازدید از قلعه ها ، کلیسای جامع و کلیسای گوتیک شرکت در مقاومت پرتقالی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم ؛ راستی برای شرکت کردن افراد غیر محلی و بیگانه در جشن مبلغ 120 دلار به عنوان ورودی دریافت می شود.
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir00
چرخی در شهر Ivrea
اگر برای تفریح به این شهر سفر کرده اید ، هتل های متعدد برای شما وجود داره تا شب رو با خیال راحت استراحت کنید و فقط 70 یورو برایتان هزینه بر خواهد بود. اما اگر برای شرکت در نبرد پرتقال ها به Ivrea آمده اید ، اتاق رایگان در اختیار شما قرار داده خواهد شد که باید حداقل از چهار ماه قبل از جشن اقدام به رزرو کردن اتاق ها بنمائید. ارائه اتاق رایگان به گردشگران بر محبوبیت این منطقه و این جشنواره اضافه کرده است.
فستیوال پرتقال www.karnaval.ir0
توصیه های کارناوالی
حتما صورت خود را با ماسک های آهنی بپوشانید تا از چشم ها و سرتون محافظت کند. لباسی بپوشید که نگران کثیف شدن یا حتی پارگی آن نباشید. البته بر سر گذاشتن کلاهی قرمز هم توصیه می شود تا بیشتر در امان باشید .
مقاومت پرتقالی karnaval.ir29
مقاومت پرتقالی karnaval.ir25
یک پیشنهاد مقوی کارناوالی!
اگر در نبرد با پرتقال شرکت نمودید ، کارناوال به شما پیشنهاد می کنه  که پس از مدتی دست از جنگ بردارید و به جای پرتاب کردن پرتقال ، آن را میل کنید. این گونه هم برای ادامه پیکار تجدید قوا کرده اید و هم ویتامین c به بدنتان خورانده اید !
مقاومت پرتقالی karnaval.ir23
این ویدئو نبرد با پرتقال را به شما نشان می دهد !
امیدوارم که شور و هیجان این جشن به شما منتقل شده باشه ، اونم یه شور و هیجان پرتقالی ! حرف آخر : اگر امروز تنها میتوانی یک چیز باشی ، پس مهربان باش !  

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.