karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

07 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سخن نویسنده

پارک فرهنگی HARBIN یکی از شاهکارهای معماری قرن ۲۱ است.  این پارک اسکلتی شبیه به اختاپوسی غول پیکر  دارد و  در شمال شرق چین ساخته شده است . منطقه HARBIN  در گذشته تنها یک پایگاه مرزی بوده است اما امروزه با گسترش ساخت و سازها و ظاهر شدن برج ها وساختمان های بلند نمای شهری صنعتی را به خود گرفته است، جالب است بدانید ساکنان محلی این منطقه هرگز تصورش را هم نمی‌کردند که در داخل این اختاپوس غول پیکر قرار است یک خانه اپرا و مرکزی فرهنگی دایر شود بلکه در انتظار یک شهربازی بزرگ بودند و این مکان را شبیه به ترن شهربازی تصور می‌کردند.

همراه کارناول باشید تا با خانه اپرا HARBIN بیشتر آشنا شویم....

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)3

پروژه فرهنگی Harbin

چین یکی از پر جمعیت‌ترین کشورهای دنیاست و هر روز به تعداد شهرها و استان‌های این کشور اضافه می‌شود. اما در همه این شهرها هیچ پروژه‌ی فرهنگی و هنری در نظر گرفته نشده و تعدا موزه‌ها کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی بسیار کم است یا این که اصلا وجود ندارد. به همین دلیل یکی از تیم‌های برجسته معماری در چین( MAD) که تابه حال چندیدن پروژه بزرگ را انجام داده است برای احداث پارکی فرهنگی در جزیره ای کوچک به نام Songhua دست به کار می‌شود. این گروه در سال ۲۰۱۰ پیشنهاد ساخت این مرکز فرهنگی را در مسابقه ای بین المللی مطرح کرد و اتفاقا جایزه مسابقه را هم برد ، آغاز پروژه در سال ۲۰۱۰ بود تا این که در سال ۲۰۱۵ ساخت آن به پایان رسید.(این پارک شامل سه پروژه جداگانه می باشد، سینما، هتل، و سالن اپرا، که در حال حاضر ساخت خانه اپرا به پایان رسیده است، و دو پروژه دیگر در حال ساخت هستند.) .

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)4

خلاقیت به سبک تیم معماریMAD

بعد از اتمام پروژه موزه مجسمه سازی در پکن، گروه MAD پروژه خانه اپرا را در کلان شهر HARBIN آغاز کردند. گروه MAD پروژه های بسیاری را با موفقیت در چین به اتمام رسانده اند. رسالت این گروه خلق سازه هایی کاملا جدید و به سبک نو می باشد زیرا که معتقد هستند سازه ها و مکان‌های دیدنی هر کشور نماینده فرهنگ و هنر آن کشور است و نباید از کشورهای دیگر کپی برداری شود.

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)14

چگونگی ساخت  HARBIN

خانه اپرا  HARBIN در زمینی به مساحت ۸۵۰،۰۰۰ متر مربع احداث شده است ، و سالن  اصلی آن به اندازه ۱۶۰۰ نفر گنجایش دارد. از آن جایی که این سازه در شمالی‌ترین منطقه چین ساخته شده و زمستان‌های سختی دارد ، طوری طراحی شده که  با شرایط آب و هوایی کاملا سازگار باشد. نمای بیرونی آن منعکس کننده نور است زیرا از آلمینیوم و شیشه ساخته شده، که این ویژگی الهام گرفته شده از آب اطراف این سازه بوده است. از طرفی نمای مارپیچ سازه هم یادآور کانال‌های طبیعی رودخانه است.  طراحی نمای شیشه ای Harbin  هم برگرفته از ملوکول‌های میکروسکوپی کریستال‌های برفی است، که در ترکیب با آلمینویوم طراحی آن را منحصر به فرد کرده است.

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)7
HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)5

طراحی داخلی HARBIN

طراحی داخلی این سازه هم مانند طراحی خارجی آن جذاب و خلاقانه است. برای ورود به لابی ابتدا باید از یک زیر گذر شیشه ای عبور کنید سپس بعد از وارد شدن به لابی بیش‌ترین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند نمایی چوبی است که به شکل خلاقانه ای طراحی شده است و پشت این نمای چوبی راه پله‌های سالن اپرای اصلی است. علاوه بر طراحی جالب راه پله‌ها در دو طرف لابی دیوارهایی شیشه ای وجود دارند که زیبایی این مکان را دو چندان کرده، سقف لابی هم تماما از شیشه است که نور را کاملا به داخل منعکس می‌کند در نتیجه فضایی کاملا نور گیر و روشن را به وجود می آورد.

ورودی لابی HARBIN

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)9

لابی HARBIN

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)10
HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)16
HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)13
HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)12
harbin شاهکار معماری قرن ۲۱2

طراحی سالن اصلی اپرا

به دلیل آب و هوای سرد این منطقه، برای طراحی داخلی سازه از چوب که طبیعتی گرم دارد استفاده شده است.  به صورت کلی برای طراحی این مکان فرهنگی سعی شده است تا عناصر هنری طبیعی و انسانی در کنارهم سازه ای متفاوت را به وجود بیاورند که این موضوع در طراحی سالن اصلی اپرا هم قابل مشاهده است از عنصری طبیعی یعنی چوب نمایی مدرن و هنری خلق شده است که کاملا متفاوت با نمونه‌های دیگر است.  این سالن ۱۶۰۰ نفر گنجایش دارد، و به جز این سالن سالنی فرعی هم هست که ۴۰۰ نفر گنجایش دارد.  ویو این سالن با پنجره ای شیشه ای رو به طبیعت اطراف پارک است، که فضایی سرشار از آرامش را به وجود آورده است.

تصاویری از سالن اصلی

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)15
شاهکار معماری قرن ۲۱! خانه اپرا harbin0
شاهکار معماری قرن ۲۱! خانه اپرا harbin1

سالن فرعی

شاهکار معماری قرن ۲۱! خانه اپرا harbin0

 بام جذاب HARBIN

علاوه بر بازدید از قسمت های داخلی Harbin می توانید با خرید بلیط از جذاب ترین قسمت این مرکز فرهنگی هم دیدن کنید، بام Harbin ویویی منحصر به فرد رو به افق و رودخانه دارد. حفره ای شیشه ای که قسمتی از نمای بیرونی  Harbin ست زیبایی این مکان را دوچندان کرده است.

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)18

چه جوری بریم؟

آدرس:230 Diduan St, Daoli, Harbin, Heilongjiang, China, 150010

تلفن:۸۶۴۵۱۸۴۶۱۲۷۹۱

HARBIN شاهکاری معماری قرن ۲۱(چین)6
harbin شاهکار معماری قرن ۲۱1
harbin شاهکار معماری قرن ۲۱0

دانستنی های HARBIN

در گذشته harbin منطقه ای عادی و مرزی بین چین و روسیه بوده است ، تا این که روسیه خطی ریلی را در این منطقه ساخت و همین امر منجر به رفت و آمد سالیانه ۱۶۰ هزار خارجی و توریست به این منطقه گردید. قبل از ساخت پارک فرهنگی Harbin توریست‌ها از دو مکان معروف در این منطقه بازدید می‌کردند

۱) کلیسای sophia

۲) خیابان zhongyang Dajie

کلیسای معروف sophia بزرگ ترین کلیسایی ست که در خاور دور ساخته شده است . حدود ۱۷۵ فوت ارتفاع دارد و مساحت آن ۷۲۱ متر مربع است،  zhongyang Dajie هم اصلی ترین خیابان در harbin است . نام دیگر آن مسکوی شرقی است زیرا ساختمان هایی شبیه به ساختمان های مسکو دارد. علاوه بر این دو مکان معروف برگزاری جشنواره مجسمه‌های یخی  هم در Harbin  جذب کننده توریست‌های بسیاری به این منطقه بوده است.

 

شاهکار معماری قرن ۲۱ arbin0
شاهکار معماری قرن ۲۱ arbin3

حرف آخر

بیرون زتو نیست هر آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.