karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بر هیچ کس پوشیده نیست که انسان ها، قدرتمندترین موجودات بر روی پهنه خاکی زمین هستند. از دیرباز، بشر به کمک نیروی تفکر و تعمق در موضوعات مختلف، راه چاره ای برای تمامی مشکلات خود یافته و این گونه بر دیگر جانداران، چیره شده است. این موجود فانی، به کمک سازندگی توانسته اثری همیشگی بر روی زمین باقی بگذارد.

تاکنون، سفرهای بسیاری به دور کره زمین داشته و تاثیر انسان ها را بر گوشه گوشه آن بررسی کرده ایم. امروز نیز، می خواهیم رد انسان ها را در کشور کانادا دنبال کنیم. پیش از این، سفری به کانادا داشتیم و به کمک تصاویر هوایی بناهای ساخته شده در این سرزمین را تماشا کردیم و حال خود را برای تماشای بخش دوم این تصاویر آماده می کنیم. این مجموعه تصویری به کمک ماهواره ها، به ثبت رسیده است و نمایی کلی از سرزمین کانادا را به نمایش می گذارد. اما قبل از آغاز سفرمان، بد نیست کمی با این کشور آشنا شویم.

سرزمین کانادا در شمال قاره آمریکا قرار گرفته است و با مناطق قطبی، فاصله چندانی ندارد؛ از همین رو، در بیشتر مواقع آب و هوای سرد این خطه، ساکنین را به ستوه می آورد. این سرزمین با اقیانوس های اطلس، آرام و منجمد شمالی احاطه شده و از جنوب با ایالت متحده آمریکا هم مرز است. کانادا، پس از کشور روسیه پهناورترین سرزمین در دنیاست. اما همانند روسیه، به خاطر سرما و بوران، نقاط بسیاری از آن خالی از سکنه باقی مانده اند. البته، انسان ها، همیشه راهی پیدا می کنند تا در گوشه گوشه کره خاکی، اثری از خود بر جای بگذارند؛ در نتیجه راهکارهایی برای بهره برداری از بخش های یخ زده کانادا نیز یافته اند.

در مورد شکل گیری کانادا باید بگوییم، سال ها پیش، مهاجرانی از کشورهای فرانسه و انگلستان راهی این خطه شدند و آن را به مالکیت خود در آوردند. اگرچه برای مدتی طولانی، میان فرانسه و انگلستان بر سر مالکیت کانادا کشمکش وجود داشت اما در نهایت، هر کدام قسمتی از این خطه را از آن خود کردند. اگر به این سرزمین سفر کنید خواهید دید که در استان کبک (Québec)، مردم هنوز به زبان فرانسوی صحبت می کنند و تعصب خاصی در مورد زبان مادری شان دارند.

راه ها و جاده ها، معادن، زمین های زراعی، بنادر، کانال های آب و شهرها، همگی، یادگار فرانسوی ها و انگلیسی ها در این سرزمین هستند که در ادامه، به کمک تصاویر گوگل مپ به تماشای آن ها می نشینیم.

در این سفر تصویری همراه کارناوال بمانید.

ورود به صفحه تصاویر هوایی از کانادا (بخش اول)

کانادا هوایی

1- رود نه چندان قرمز! 

 تصویر پیش رو در استان منیتوبا (Manitoba) و در همسایگی شهر وینیپگ (Winnipeg) به ثبت رسیده است و بخشی از رد ریور یا رود قرمز (Red River) را به نمایش می گذارد. تنها قسمت کوچکی از این رودخانه در کشور کانادا جاری ست و بخش اعظم آن از کشور آمریکا و ایالت داکوتای شمالی (North Dakotan) عبور می کند.

رود رد استان منیتوبا کانادا

2- مرز میان دو کشور

این خط زیگزاگی که در تصویر مشاهده می کنید در حقیقت مرز میان دو سرزمین آمریکا و کاناداست. در پایین خط، ایالت مین (Maine) آمریکا قرار دارد و مناطق بالایی، در استان کبک هستند و از نواحی اطراف دریاچه متجرمت (Metgermette) به شمار می روند.

مرز میان آمریکا و کانادا

3- طلای سبز فدای طلای سیاه شد.

در تصویر مقابل، دو نوع خط وجود دارد. خط های کمرنگ تر در واقع جاده هایی هستند که در میان درختان ایجاد شده تا مسیرهای رفت و آمد برای کاوش نفت خام را میسر کند. از طرفی، خطوط سفید، مربوط به زمین شناسی و یافتن نفت خام هستند.

به وسیله این خط ها که خطوط لرزه ای (Seismic lines) نام دارند، موج لرزه ای تولید می شود. این امواج که از جنس انرژی هستند به درون زمین رخنه می کنند و با بررسی بازتاب حاصل از آن ها، می توان از اتفاقات زیر پوسته زمین خبردار شد.

کاوش نفت خام کانادا

4- قطارها را پیدا کن!

اگر به دقت به تصویر نگاه کنید شش قطار را می بینید که در نزدیکی ایستگاه قطار سن لازار (Saint-Lazare) در استان کبک جای خوش کرده اند.

ایستگاه قطار سینت لازار استان کبک کانادا

5- در جست و جوی نفت خام

زمین های حفاری، مسیرهای دسترسی، خطوط کندوکاو برای به دست آوردن نفت خام و ...، همه این ها را در ناحیه ای به نام برن استیک لیک (Burnstick Lake)، در استان آلبرتا ایجاد کرده اند.

برن استیک لیک آلبرتا کانادا

6- تلاش برای کسب یک انرژی تجدیدپذیر

این تصویر، یکی از هزاران راه ایجاد شده برای به دست آوردن انرژی برق-آبی یا همان هیدروالکتریسیته در شرق کانادا نشان می دهد.

انرژی هیدروالکتریسیته شرق کانادا

7- شهرک مسکونی

خانه هایی را می بینید که به صورت فشرده در کنار زمین های زراعی ساخته شده اند. این منطقه مسکونی، کمبریج (Cambridge) نام دارد و در استان انتاریو (Ontario) کانادا قرار گرفته است.

منطقه مسکونی کمبریج استان انتاریو کانادا

8- به دنبال سنگ خارا

معدن گرانیت در نزدیکی بارو (1) لَ به (La Baie)، استان کبک. بد نیست در اینجا ذکر کنیم که گرانیت یا سنگ خارا، از مقاومترین سنگ هاست و به همین دلیل در کارهای ساختمانی، بسیار از آن بهره می برند.

پاورقی


1: بارو، نوعی از تقسیمات کشوری ست که معمولا در سرزمین های انگلیسی زبان استفاده می شود.

معدن گرانیت استان کبک

9- مسیر پر پیچ و خم رود

رودخانه ای را می بینید که با پیچ و خم زیاد از میان شهر یاماسکا (Yamaska) در استان کبک می گذرد.

رودخانه شهر یاماسکا استان کبک

10- مجتمع تصفیه آب

مجتمع تصفیه آب در نزدیکی شهرک توربون (Terrebonne)، استان کبک

کارخانه تصفیه آب استان کبک

11- رها در آب

محموله های بار را می بینید که در بندر نانایمو (Nanaimo) شناور هستند. این ناحیه در بریتیش کلمبیا (British Columbia)، غربی ترین استان کشور کانادا قرار گرفته است.

بندر نانایمو بریتیش کلمبیا

12- یک رویای کوچک پاییزی

 اگر به بالای تصویر نگاهی بیندازید، مجموعه ای از درختان را می بینید که با رنگ های پاییزی مزین شده اند و در اطراف آنها، تنها زمین های زراعی به چشم می خورند. این منطقه جالب و دیدنی در سابرووآ (Sabrevois) در استان کبک قرار گرفته است.

سابرووآ استان کبک

13- باز هم کاوش برای نفت خام

پروژه حفاری برای رسیدن به نفت در نزدیکی یکی از شهرهای استان آلبرتا، به نام ادسون (Edson) نیز ادامه دارد. در این تصویر نیز می توانید خطوط لرزه ای (Seismic lines) را مشاهده کنید که در هرسو به چشم می خورند. 

کاوش نفت خام حوالی شهر ادسون استان آلبرتا

14- موج شکن و بندر فرانسوی

 تصویر مقابل نیز در استان کبک به ثبت رسیده است، پس نباید از نام طولانی و فرانسوی آن متعجب شد. موج شکن و بندری که در پیش روی تان می بینید در شهر له-ایل-دو-لا-مادلن (Les-Iles-de-la-Madeleine) قرار دارد. 

شهر له-ایل-دو-لا-مادلن استان کبک کانادا

15- خیابان های شهر مونترآل

مونترآل (Montréal)، بزرگترین شهر استان کبک است و پس از تورنتو، دومین شهر بزرگ کانادا به شمار می رود.

شهر مونترآل استان کبک کانادا

16- نقش شبدر بر روی جزیره

نمایی از جزیره چارون (Charron Island) را می بینید؛ همه مسیرهای این جزیره به شهر مونترآل ختم می شود.

جزیره چارون استان کبک کانادا

17- پیشروی در خشکی

اوپایناکا ریزرویر یا ذخیره گاه اوپایناکا (Opinaca reservoir) نام دریاچه ای در شمال غربی استان کبک است. در تصویر، حاشیه این دریاچه را می بینید و آب هایی که مرزها را شکسته اند و به درون خشکی راه کشیده اند.

ذخیره گاه اوپایناکا استان کبک کانادا

18- انباری کبک

ماشین های حمل بار در انبار جنکو (Genco) صف کشیده اند. این انبار و مزارع اطرافش، در نزدیکی شهرک کوتو-دو-لاک (Coteau-du-Lac) در استان کبک قرار گرفته اند.

انبار جنکو نزدیک شهرک کوتو-دو-لا استان کبک کانادا

19- بهشت فیروزه ای انتاریو

نمایی چشم نواز از دریاچه وابیگین (Wabigoon) در منطقه مسکونی درایدن (Dryden)، استان انتاریو

دریاچه وابیگین در منطقه مسکونی درایدن استان انتاریو

20- دنیای کشاورزان کانادایی

زمین های زراعی، رودخانه ها و جریان های کوچک آب در نزدیکی هافس کرنرز (Huffs Corners)، استان انتاریو

زمین های زراعی استان انتاریو

سخن آخر 

به تماشای تصاویر هوایی در کشور کانادا نشستیم و کمی با این خطه از آمریکای شمالی آشنا شدیم. البته بیشتر در استان فرانسوی زبان کبک و استان انتاریو گشت زدیم و اثری که انسان ها در این سرزمین ها بر جای گذاشته اند دیدیم. زمین های زراعی، خطوط حفاری، معدن روباز، جاده ها و راه ها، همگی رد پای بشر در این نقاط را به نمایش می گذارند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

چه قدر با کشور کانادا آشنایی دارید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.