karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم به یکی از پهناورترین سرزمین های دنیا قدم بگذاریم و با جاذبه های آن آشنا شویم. به جمهوری خلق چین سفر می کنیم؛ کشوری که نه تنها مساحت چشم گیری در جهان دارد بلکه بیش ترین جمعیت دنیا را نیز در خود جای داده است.

هزاران سال پیش در شرق قاره آسیا و کنار رود زرد یا خوانگ خه (Huang He) تمدنی شکل گرفت که تا به امروز قدرتمند باقی مانده است و تاثیر به سزایی در وضعیت اقتصادی جهان دارد. چینی ها راه شان را از رود زرد باز کرده و طی سالیان دراز مناطق پایین رود را یک به یک از آن خود کردند؛ به طوری که اکنون کشور چین دومین کشور پهناور دنیا از نظر وسعت خاکی ‏‏(بدون احتساب آب‌های داخلی) به حساب می آید.

سرزمین چین از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است؛ بیابان گبی در مرز این کشور با مغولستان، جنگل‌های گرمسیری در سرزمین های مرطوب جنوبی، رشته کوه های هیمالیا و تیان شان در مرز این سرزمین با هندوستان و آسیای میانه، همه و همه باعث شده آوازه چین در جهان بپیچد و هر سال گردشگران بسیاری به سوی این سرزمین روانه شوند. حتا یانگ تسه (Yangtze)، بزرگترین رودخانه آسیا نیز در این خطه جاری شده است تا شک و شبهه ای درباره منحصر به فرد بودن این سرزمین باقی نماند.
از سازه های دیدنی این کشور نیز نمی توان گذشت؛ دیوار بزرگ چین که تمام دنیا از ساختش در عجب مانده اند، معابد بودایی بسیار، آسمان خراش های جزیره خودمختار هنگ کنگ، شهر ممنوعه در پکن و صدها جاذبه دیگر باعث شده اند چین سرزمینی فراتر از تصورها باشد.
اما با وجود چنین سرزمین پهناوری و با داشتن بیشترین جمعیت دنیا، نگه داری از منابع طبیعی و کنترل تمام کشور کمی دشوار می شود؛ که چینی ها با نظم و ترتیب و قانون های سخت و فشرده شان به خوبی از پس این معضل بر آمده اند. همان طور که حتما می دانید دوچرخه سواری به فرهنگی جدا نشدنی در این سرزمین بدل گشته است و چینی ها این گونه با مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک های سخت دست و پنجه نرم می کنند. از طرف دیگر با ساخت سازه هایی که مانند دومینو در کنار هم چیده شده اند برای این جمعیت کثیر مکانی برای زندگی مهیا کرده اند. تلاش چینی ها زمانی خود را نشان می دهد که می بینیم این سرزمین از مهمترین صادرکننده های جهان است و تولیداتش بازار جهانی را از آن خود کرده است.
تصاویر بهتر گویای طبیعت شگفت و نظم و قانون مندی مردم چین است. پس با کارناوال همراه شوید تا از دریچه عکس ها این سرزمین را بهتر بشناسیم. امروز تعدادی از عکس های این مجموعه را می بینیم و در مطلبی دیگر تصاویر هوایی بیشتری را نشان تان خواهیم داد.

درختان پاییزی استان نانجینگ چین

1- عبور از روی ترسناک ترین پل دنیا

گروهی از مردم از روی بلندترین پل شیشه ای دنیا در بلندی های شهر ژانگجیاجی (Zhangjiajie) عبور می کنند؛ این شهر در جنوب شرقی چین و در استان هونان (Hunan) قرار دارد.

پل شیشه ای شهر ژانگجیاجی استان هونان چین

2- دیوار بزرگ چین

بخشی از دیوار بزرگ چین در نزدیکی شهر پکن که با برف زمستانی سپیدپوش شده است.

دیوار بزرگ چین

3- خانه ها با نظم و ترتیب در کنار هم صف بسته اند.

منطقه ای مسکونی را در حومه شهر ووهان (Wuhan) می بینید؛ این شهر در مرکز استان هوبِی (Hubei) واقع شده است.

حومه شهر ووهان استان هوبی چین

4- هدیه فرزند به پدر

تصویر پیش رو پس از بارش برف از بالای باغ یو یووان (Yu Yuan garden) در شهر شانگهای عکاسی شده است. این باغ زیبا در سال 1559 به دستور یکی از نیروی های دولتی سلسله مینگ به نام پان یوندوان (Pan Yunduan) برای آسایش پدرش پایه ریزی شد و در نهایت در سال 1577 به اتمام رسید.

باغ یو یووان شانگهای چین

5- نیلوفرهای آبی
منظره ای چشم نواز از نیلوفرهای آبی یا لوتوس در شهر کوجاو (Quzhou)؛ این شهر در استان چجیانگ (Zhejiang) قرار گرفته است.

نیلوفرهای آبی شهر کوجاو چین

6- نقش و نگاری از برنج

کشتزارهای برنج در نزدیکی روستای تایگر ماوس (Tiger-Mouth) این منظره حیرت انگیز را پدید آورده اند. این ناحیه در جنوب چین و استان یون نان (Yun'nan) واقع شده است.

کشتزارهای برنج استان یون نان چین

7- نگاهی به شهر آسمان خراش ها

برج ها یک به یک در شهر هنگ کنگ و در نزدیکی کوه ویکتوریا قد کشیده اند. برای مدت طولانی جزیره هنگ کنگ در جنوب چین، مستعمره بریتانیا بوده و نام قله ویکتوریا نیز یادگار همان سال هاست؛ البته از این قله با نام های دیگر مانند کوه آستین (Mount Austin) نیز یاد می شود.

آسمان خراش های هنگ کنگ چین

8- پل نانپو در شهر شانگهای

 پل نانپو (Nanpu Bridge) یکی از پل های اصلی شانگهای است.

پل نانپو شانگهای چین

9- فرهنگ دوچرخه سواری و پیامدهای جالبش

 هزاران دوچرخه را می بینید که پلیس آنها را به دلیل سد معبر از نقاط جمع آوری کرده است و حالا در گوشه ای از شهر هانگژو (Hangzhou) در استان زجیانگ (Zhejiang) نگه داری می شوند.

هزاران دوچرخه دست دوم هانگژو چین

10- نور خورشید، از مهم ترین انرژی های تجدیدپذیر

در پیش رو صفحات خورشیدی را می بینید که قسمت جنوبی تپه ها را در یکی از بخش های روستایی چین پوشانده اند. استفاده از این صفحه ها باعث صرفه جویی در استفاده سوخت های تجدیدناپذیر می شود.

صفحا خورشیدی چین

11- ریگ های روان بیابان گبی، نرم مانند بالشی از پر

بیابان گبی (Gobi Desert) را می بینید که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد؛ این بیابان، قسمت هایی از جنوب مغولستان و شمال غربی چین را در بر می گیرد.

بیابان گبی شمال غربی چین

12- نگاهی به اقلیت ها

یکی از قوم های اقلیتی در کشور چین، قوم میائو (Miao People) نام دارد که در جنوب این کشور زندگی می کنند. آن چه در تصویر می بینید بزرگترین روستای متعلق به این قوم در استان گوئیژو (Guizhou) است؛ در این روستا بیش از هزار خانوار زندگی می کنند.

استان گوئیژو جنوب چین

13- نظم چینی ها مثال زدنی ست.

منظره ای هوایی از کارخانه تولید سرکه و سس سویا در شهر جنجیانگ (Zhenjiang)؛ این شهر در استان جیانگسو (Jiangsu) و در غرب کشور چین قرار دارد.

کارخانه تولید سرکه شهر جنجیانگ غرب کشور چین

14- منظره ای از شکوفه های گیاه منداب در استان یون نان

منداب، از جمله گیاهان دارویی ست که از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت چشم و ... استفاده می شود.

شکوفه های گیاه دارویی منداب چین

15- بر فراز جنگل در فصل سرد زمستان

این تصویر در شهر شی‌آن (Xi'an) عکاسی شده است؛ جایی که یکی از چهار پایتخت باستانی کشور چین به شمار می آمده و پایانی ست بر جاده معروف ابریشم.

جنگل های شهر شی‌آن کشور چین

16- منظره ای فیروزه ای از زمین های مرطوب چین

در پیش رو تصویری از پارک ملی تالاب های ژیژی (Xixi National Wetland Park) را می بینید. این پارک ملی در زمین های مرطوب شهر هانگژو (Hangzhou) قرار گرفته است.

پارک ملی شهر هانگژو چین

سخن آخر

به پرجمعیت ترین کشور جهان سفر کردیم و از بالا نگاهی به آن داشتیم. چند مورد از مهمترین جاذبه های این کشور را از نظر گذراندیم و با فرهنگ و نظم چینی ها بیش تر آشنا شدیم. این تصاویر مجموعه ای از برترین عکس های هوایی چند سال اخیر چین بودند و بهترین های این سرزمین را به خوبی به نمایش می گذاشتند. خوبست بدانید تصاویر هوایی چین دو بخش دارد که در هفته های آینده بخش دومش را نیز با شما به اشتراک می گذاریم.

با دیدن این عکس ها نظرتان درباره جمهوری خلق چین چیست؟

آیا این کشور را همان گونه بود که پیش از این تصور می کردید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

یوسف

بله خیلی مفید بود نسیم عزیزم

انتشار:05 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.