karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

استانبول از شهرهایی است که توانسته به خوبی صنعت گردشگریش را گسترش دهد و از محبوب ترین سرزمین ها برای تفریح در اوراسیا باشد. اغلب افرادی که استانبول را برای سفر انتخاب می کنند قصد خرید و گشت و گذار در مراکز تفریحی متنوع و لوکس آن را دارند و شاید بازدید از موزه های زیبای این شهر، انتخاب اول افراد زیادی نباشد.

اما شاید اگر کمی بیشتر با موزه های استانبول آشنا شوید با اشتیاق زیادی به دیدار موزه های این شهر روید. استانبول اماکن تاریخی، کلیساها و موزه های بسیار زیادی دارد که معماری خاص و ویژه ی آن ها توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

کمی پیش تر با برخی از موزه های این شهر آشنا شدیم که با کلیک روی لینک زیر می توانید آن ها را مشاهده نمایید:

بهترین موزه های استانبول | قسمت اول

به دلیل آن که، تعداد موزه های استانبول زیاد است، کارناوال امروز باری دیگر به این شهر سفر می کند و به دیگر موزه های این شهر تاریخی سر می زند. موزه هایی که برخی از آن ها کلیساهای فاخر، بعضی کاخ ها و برخی دیگر مدرن هستند.

اگر می خواهید اطلاعت کاملی از استانبول به دست بیاورید و با هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و دیدنی های آن آشنا شوید، بر روی لینک زیر کلیک و راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید:

راهنمای سفر به استانبول

با کارناوال همراه باشید تا بیشتر با موزه های شهر زیبای استانبول آشنا شویم.

موزه های استانبول ترکیه

1- موزه نظامی استانبول | Military Museum  

این موزه در سال 1950 میلادی در ساختمان ستاد ارتش جمهوری تشکیل شد. آثار موجود در این موزه اسلحه، توپ، خمپاره و لوازم نظامی است که بیشتر آن ها متعلق به دوران حکومت عثمانیان می باشند. اما وسایلی هم در این مکان وجود دارد که از جنگ جهانی اول باقی مانده اند.

این مجموعه در سال 1993 میلادی بازسازی شد و امروزه دارای 22 اتاق مجزا با لوازم خاص و جالب نظامی است که به طور کلی شمارشان به 50 هزار شی می رسد.

طبقه ی اول این موزه به جنگ جهانی اول و نبرد گالیپولی و جنگ استقلال ترکیه اختصاص داده شده است، اما مجموعه های تیر و کمان و اسلحه های این موزه از محبوب ترین قسمت ها در این مکان دیدنی و زیبا هستند. با بازدید از این موزه می توانید با تاریخ نظامی و سیاسی کشور ترکیه بیشتر آشنا شوید.

هزینه ورود:

3 لیر (حدودا معادل 3 هزار و 500 تومان)

ساعت بازدید:

8 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، سیسلی، محله مسدیکو.

.Address: Mecidiyeköy Mahallesi, Valikonağı Caddesi Harbiye Askeri Bölge Komutanlığı No:2, 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

موزه نظامی استانبول
موزه نظامی استانبول

2- موزه تایلد کیوسک | Tiled Kiosk

موزه ی تایلد کیوسک یا کیوسک کاشی مجموعه ای دیدنی در اطراف کاخ پوپکاپی است. این موزه بنایی تاریخی متعلق به سال 1472 میلادی می باشد. این کاخ موزه را سلطان محمد دوم یکی از حکام عثمانی ساخت تا از آن به عنوان عمارتی ییلاقی استفاده کند.

از نظر ظاهری بنای این موزه دو طبقه و با نمایی آجری است، دارای درب هایی بزرگ و گنبدی شکل و کاشی کاری های بسیار دیدنی می باشد، این مشخصات از مهم ترین ویژگی های معماری ایرانی است و از معدود بناهای موجود در استانبول می باشد که ردپای معماری بیزانس در آن دیده نمی شود. این موزه تا به حال بارها مرمت و بازسازی شده و امروزه از مهم ترین موزه های استانبول به حساب می آید.

سبک معماری: ترکی و ایرانی

هزینه ورودی:

15 لیر (معادل حدود 16 هزار تومان)

ساعت بازید:

9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، محله کنکورتوران.

.Address: Cankurtaran Mahallesi, Osman Hamdibey Yokuşu, 34122 Fatih/Istanbul - Europe, Turkey

موزه استانبول
photo by Walter Shalev
موزه استانبول

3- موزه ملی نقاشی استانبول | national place painting

موزه ی ملی نقاشی استانبول یکی از محبوب ترین موزه های ترکیه است. این موزه علاوه بر وسایل دیدنیش ساختمان چشم نواز و زیبایی دارد که به خودی خود جذاب است. این موزه در اسکله ی بسفر قرار دارد و در حال حاضر به روی عموم گردشگران باز می باشد.

موزه ی نقاشی استانبول دو طبقه دارد که هرکدام به قسمت های مختلفی تقسیم شده اند که مهم ترین آن ها بخش عثمانی است که در آن دوران حاکمیت سران عثمانی به تصویر کشیده شده است. با بازدید از این موزه می توانید با نقاشی های هنرومندان ترک در زمان های مختلف آشنا شوید. اغلب آثار موجود در این موزه متعلق به سال های 1870، 1890، 1980 و 1930 میلادی می باشند.

پیشنهاد می کنیم اگر در طول سفرتان به تنگه ی بسفر می روید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

هزینه ورود:

این موزه جزئی از کاخ دلمه باغچه (Dolmabahce) می باشد و هزینه ی ورودی جداگانه ای ندارد.

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعد از ظهر (روزهای دوشنبه و پنجشنبه بسته است)

آدرس: ترکیه، استانبول، بسیکتاس، دلمه باغچه، موزه ی نقاشی.

.Address: Vişnezade Mahallesi, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

موزه های استانبول
موزه های استانبول
موزه های استانبول

4- موزه رحمی ام کوچ | Rahmi M. Koç

 موزه ی رحمی ام کوچ مکانی خصوصی و فعال در زمینه ی صنعتی است. در این موزه می توانید ماشین و وسایل حمل و نقل و ارتباطات را مشاهده نمایید. این موزه متعلق به رحمی ام کوچ یکی از ثروتمندان سلسله های کهن ترک است. این موزه در 13 دسامبر سال 1994 میلادی بازگشایی شد. لازم به ذکر است که چنین موزه ای البته در ابعاد کوچکتر در آنکارا نیز وجود دارد که در سال 2005 میلادی افتتاح شد.

شما با بازدید از موزه می توانید انواع اتومبیل مسابقه ای، اسپرت، کوپه و موتور سیکلت، انواع قایق و کشتی، هواپیما و وسایل نقلیه ی هوایی و ابزار الات علمی مانند ساعت، اجزای اتومبیل و هواپیما، تلفن و ... را مشاهده نمایید.

هزینه ورود:

بزرگسال: 15 لیر (معادل حدود 16 هزار تومان)

دانشجو: 6 لیر (معادل حدود 7 هزار تومان)

ساعت بازدید:

سه شنبه تا جمعه: 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر (اول اکتبر تا 31 مارس)؛ 10 صبح تا 7 بعد از ظهر (اول آوریل تا 30 سپتامبر). 

دوشنبه ها تعطیل است.

آدرس: ترکیه، استانبول، محله ی کسسی پیری.

.Address: Keçeci Piri Mahallesi, Rahmi M Koç Museum Hasköy Cad. No:5, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

موزه رحمی ام کوچ استانبول
موزه رحمی ام کوچ استانبول

5- موزه یخ | ice museum 

یکی از موزه های جذاب در استانبول موزه ی یخ است که همه ی اجسام موجود در آن از جنس یخ و برف هستند و بازدیدکنندگان هنگام ورود باید با لباس های گرم وارد این موزه ی جالب شوند، چرا که دمای این محل منفی 5 درجه ی سانتیگراد است.

مساحت این مرکز تفریحی 1400 متر مربع می باشد و در آن 34 مجسمه نگهداری می شود. در ساخت این مجسمه ها از 70 تن یخ استفاده شده است. این موزه به بخش های مجزایی تقسیم شده که اجزای موجود در آن ها با هم هماهنگ و شبیه هستند. برای مثال اولین قسمت آن درباره ی وایکینگ هاست و در آن بزرگترین قایق یخی وانکینگ ها در جهان قرار گرفته است. قسمت دوم موزه حول محور قطب شمال می چرخد و شرایط اسکاندیناوری را به تصویر کشیده است.

هزینه ورود:

20 لیر (معادل حدودا 21 هزار تومان)

ساعت بازدید:

10 صبح تا 22 شب

آدرس: ترکیه، استانبول، بایرام پاشا،خیابان استانبول فروم.

.address: Kocatepe Mah. Pasa Cad B1 Blok No:2I, stanbul Forum Avm,Bayrampasa – Istanbul,34045 Turkey

موزه یخ استانبول
موزه یخ استانبول

6- موزه سدبرک حانیم | Sadberk Hanım

این مجموعه موزه ای خصوصی واقع در تنگه ی معروف بسفر است. صاحب این موزه همسر مرحوم وهبی کوچ از بزرگان ترک می باشد. ساختمان این موزه ویلایی ییلاقی متعلق به قرن 19 میلادی است که در ساختش از سبک معماری اروپایی بهره گرفته اند.

خانواده ی بزرگ و قوی کوچ این بنا را در سال 1950 میلادی خریداری کردند و در سال  1978 میلادی تصمیم گرفتند این مکان با شکوه را به موزه تبدیل کنند. نهایتا با توجه به مراحل بازسازی در سال 1980 میلادی سدبرک به موزه تبدیل شد.

اگر کمی با دقت تر به بنای سدبرک نگاه کنید از گچ سفید و سنگ مرمر زیاد استفاده شده است که از نکات مهم معماری یونان باستان می باشد. در موزه ی سدبرک قسمت های زیادی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به باستان شناسی، عصر آهن، عصر برنز، دوره کلاسیک، تمدن روم، طلا و جواهر، سکه و... اشاره کرد.

سبک معماری: یونان باستان

هزینه ورود:

7 لیر (معادل حدودا 7 هزار و پانصد هزار تومان)

ساعت بازدید:

10 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، نزدیک بازار بویوکدری.

.Address: Büyükdere Piyasa Cad. No: 27- 29, 34453, Turkey

موزه های استانبول
موزه های استانبول

7- موزه نیروی دریایی استانبول | Istanbul Naval

در محله ی بشیکتاش استانبول موزه ای وجود دارد به نام موزه ی نیروی دریایی که در سال 1897 میلادی توسط حسن پاشا وزیر عثمانی ساخته شد. در این موزه مجموعه ی منحصر به فردی از وسایل نظامی نیروی دریایی در زمان عثمانی حفظ و نگهداری می شود. در حال حاضر حدود 20،000 قطعه در این موزه وجود دارد.

لازم به ذکر است که در سال 2013 میلادی مجموعه ای دیگر به این موزه اضافه شد و هم اکنون هم در حال گسترش است. از مهم ترین مجموعه های موجود در این موزه می توان زیورآلات و وسایل تزئینی کشتی، قطعات کشتی های گوناگون و... را نام برد.

هزینه بازدید:

6.5 لیر (معادل حدودا 7 هزار تومان)

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، محله سینان پاشا.

.Address: Sinanpaşa Mahallesi, 34353 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

موزه های استانبول
موزه های استانبول

8- موزه اسباب بازی | Toy Museum

یکی از موزه های نسبتا جدید و مدرن استانبول موزه ی اسباب بازی آن است. ای موزه در سال 2005 میلادی توسط شاعر و نویسنده ی ترک (Sunay Akın) تاسیس شد. در حال حاضر 4000 اسباب بازی و مینیاتور که مربوط به اقوام ترک و دیگر مردمان دنیا است به نمایش گذاشته شده، قدمت برخی از وسایل موجود در این موزه به 200 سال هم می رسند.

این موزه در سال 2012 میلادی نامزد جایزه ی آکادمی اروپا در مورد کودکان بود. اگر به استانبول سفر می کنید بازدید از این موزه برای شما و کودکانتان تجربه ی جالبی خواهد بود.

هزینه بلیت:

8 لیر (معادل حدودا 8 هزار و پانصد تومان)

دانش آموزان: 5 لیر (معادل حدودا 5 هزار و پانصد تومان)

ساعت بازدید:

9:30 صبح تا 6 عصر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: ترکیه، استانبول، کدیکوی، گوزتپی، عمر پاشا.

.Address: Omer Pasa Cad. Dr. Zeki Zeren Sok. No:17 Goztepe, Kadikoy, Istanbul, Turkey

موزه اسباب بازی استانبول
موزه اسباب بازی استانبول

9- موزه پاماکاریستوس | Pammakaristos

موزه ی پاما کاریستوس در واقع کلیسایی است که به موزه تبدیل شده. این کلیسا یکی از مهم ترین عبادتگاه های دوره ی بیزانس در ترکیه می باشد. موزاییک هایی در این موزه به کار رفته که بسیار دیدنی و منحصر به فرد هستند. پاماکاریستوس سومین کلیسای استانبول است که بیشترین کاشی کاری را از دوره ی بیزانس به یادگار دارد.

در قرن شانزده با فتح گرجستان توسط سلطان مراد این حاکم بزرگ لقب مسجد را به این کلیسا داد و از آن پس پاماکاریسوس با نام مسجد فتحیه نیز شناخته می شود.

با بازدید از این کلیسای زیبا علاوه بر آشنایی با ساختمان سازی دوره ی بیزانس می توانید یکی از شاهکارهای معماری در استانبول را هم تماشا کنید.

کاربری: موزه

هزینه ورود:

5 لیر (معادل حدودا 5 هزار و 500 تومان)

ساعت بازدید:

تابستان: 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

اکتبر تا آوریل: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، فتیح، محله ی بلت.

.Address: Balat Mahallesi, 34087 Fatih/İstanbul, Turkey

موزه های استانبول
موزه های استانبول

10- موزه هوانوردی | Aviation

در شهر زیبای استانبول موزه ای وجود دارد که در آن انواع وسایل مربوط به حمل و نقل هوایی نگهداری می شود. اغلب این آثار ابزارآلات جنگی ترکیه هستند که در سال های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته اند. انواع هلیکوپتر، سلاح های جنگی هوایی، قطعات هواپیما و... در این مکان قابل دیدن هستند.

همچنین با بازدید از این مکان دیدنی می توانید غنائم جنگی مختلف که نیروهای ترک از جنگ ها به ارمغان آورده بودند را نیز مشاهده نمایید. جالب است بدانید که سال ها طراحی و ساخت این موزه به طول انجامید، حدودا در سال 1977 میلادی ساخت این مرکز آغاز شد و نهایتا در سال 1983 میلادی به پایان رسید.

مساحت کلی این موزه  65،000 متر مربع است و از بهترین موزه ها در نوع خود در ترکیه می باشد که سالانه علاقمندان زیادی را به سوی خود می کشاند.

هزینه ورود:

30 لیر (معادل حدودا 31 هزار تومان)

ساعت بازدید:

9 صبح تا 4 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، محله یاشیلکوی.

.Address: Yeşilköy Mahallesi,, Eski Havaalanı Caddesi,, 34149 Bakırköy/İstanbul, Turkey

 
 
موزه های استانبول
موزه های استانبول

11- کاخ ابراهیم پاشا | Ibrahim Pasha Palace

در میدان سلطان احمد ولسوالی فاتح شهر استانبول کاخی زیبا وجود دارد که با نام ابراهیم پاشا معروف است. امروزه از این کاخ به عنوان موزه هنر اسلامی استفاده می شود و از محبوب ترین مراکز تفریحی و دیدنی در این شهر محسوب می شود.

سبک معماری این بنا عثمانی است و در حدود قرن شانزدهم ساخته شده و در سال 1521 میلادی نیز مرمت گردیده است. استفاده های زیادی از جمله مکانی برای برگزاری عروسی و جشن های دیگر، زندان، محل اقامت وزیران بزرگ ترک و... از این بنای زیبا شده است. امروزه نیز گردشگران می توانند از این اثر فاخر و ماندگار  به عنوان یک موزه ی تاریخی دیدن نمایند.

کاربری: موزه

سبک معماری: عثمانی

هزینه ورود:

25 لیر (معادل حدودا 26 هزار تومان)

ساعت بازدید:

9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، کاخ ابراهیم پاشا.

.Address: Ibrahim Pasha Palace, Binbirdirek Mh., 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

موزه ابراهیم پاشا
موزه ابراهیم پاشا

12- موزه پست استانبول | Postal Museum

این موزه با نام های پست، پستی و PTT شناخته می شود. اجسامی که در این موزه نگهداری می شوند مربوط به تاریخ پست در ترکیه می باشند. تجهیزات مخابراتی دوران عثمانی نیز در این مکان نگهداری می شوند که از جذاب ترین دیدنی های موزه به شمار می آیند.

گفتنی است که یادواره و جشنواره هایی نیز که مربوط به تجهیزات ارتباطی هستند هم در این محل برپا می شوند. این مکان چهار طبقه دارد و به بخش های تلگراف، تلفن، تمبر و پست الکترونیکی تقسیم می شود.

این موزه دقیقا در بیست و سوم ماه اکتبر سال 1840 میلادی تاسیس شد و از آن زمان به روی عموم باز است.

هزینه ورود:

20 لیر (معادل حدودا 21 هزار تومان)

ساعت بازدید:

9 صبح تا 7 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، فتیح، محله هوبیار.

.Address: Hobyar Mahallesi, 34112 Fatih/İstanbul, Turkey

موزه های استانبول
موزه های استانبول

13- موزه آتاتورک | ataturk museum 

مصطفی کمال آتاتورک از شناخته شده ترین چهره های ترکیه است، او بنیان گذار جمهوری ترکیه بود به همین دلیل ارزش و احترام زیادی در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه دارد. موزه ی آتاتورک ساختمانی سه طبقه است که در سمت اروپایی ترکیه و در محله ی شیشلی واقع شده. این مکان خانه ای بوده که در سال  1908 میلادی آتاتورک پس از بازگشت از سوریه آن را اجاره و در آن زندگی کرد.

این خانه در سال 1928 میلادی توسط شهرداری استانبول خریداری و به موزه تبدیل شد. هنوز هم وسایل شخصی آتاتورک در این آپارتمان وجود دارد و علاقمندان می توانند از آن دیدن نمایند. با بازدید از این موزه می توانید لباس ها، عکس ها، اسناد تاریخی و نقاشی های آتاتورک را از نزدیک مشاهده نمایید.

کاربری: موزه

هزینه ورود:

10 لیر (حدود 10 هزار و پانصد تومان)

ساعت بازدید:

9 صبح تا 4 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، محله ی مشروطیت.

.Address: Meşrutiyet Mahallesi, Halaskargazi Cd. No:250, 34810 Şişli/İstanbul, Turkey

موزه آتاتورک
موزه آتاتورک

14- موزه آدام میکیوویچ | Adam Mickiewicz

موزه ی آدام، مرکزی است که به معرفی آدام میکیوویچ شاعر معروف لهستانی اختصاص داده شده  است. او شاعر، مترجم، ناشر و نویسنده ی سیاسی لهستان بود و همیشه از او به عنوان یکی از سه شاعر برتر ادبیات لهستان یاد می شود. 

او پیرو سبک رومانتیسم بود و شعر های بسیار زیبایی در وصف استقلال سروده است. کشور او در زمان حیات آدام یعنی بین سال های 1998 تا 1855 میلادی در تصرف روسیه بود. در ترکیه و در سال 1955 میلادی برای زنده نگهداشتن نام این شاعر بزرگوار خانه ای به او اختصاص داده شد تا در آن آثار مربوط به آدام را به نمایش گذارند. در حال حاضر گردشگران و علاقمندان به تاریخ و ادبیات مب توانند از این موزه دیدن کنند.

هزینه ورود:

نامشخص

ساعت بازدید:

9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، محله بوستون.

.Address: Bostan Mahallesi, Tatlı Badem Sk. No:10, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

موزه های استانبول

آدام میکیوویچ

آدام میکیوویچ

موزه آدام میکیوویچ

موزه های استانبول
موزه های استانبول

15- موزه معصومیت | Masumiyet

در استانبول موزه های زیادی وجود دارد اما موزه ی معصومیت ویژگی خاص و منحصر به فردی دارد. دلیل به وجود آمدن این موزه عشق دو دلداده به یکدیگر بوده است. ماجرا از این قرار است که یکی از مرفه نشینان این شهر عاشق فردی از قشر فقیر می شود و این موزه محلی برای نگهداری آثار عشق این دو نفر است.

یادداشت ها، عکس ها، خاطرات و همه چیز درباره ی این عشق با دقت و ظرافت خاصی در موزه ی معصومیت در معرض دید عموم قرار دارد. بیش از هزار اثر دیدنی در این موزه حفظ و نگهداری می شود که بسیار چشم نواز و دیدنی هستند.

لازم به ذکر است که کمی تخیل هم در داستان های این موزه به کار گرفته شده و همه ی اشیا آن مربوط به داستانی واقعی نیستند. این موزه در سال 2012 میلادی بازگشایی گشت. گفتنی است که نویسنده ای به نام اورهان پاموک رمانی بر طبق داستان عاشقانه ی این موزه نوشت و توانست جایزه ی نوبل را از آن خود کند.

هزینه ورود:

بزرگسال: 25 لیر (معادل حدود 26 هزار تومان)

دانش آموزان: 10 لیر (معادل حدود 11 هزار تومان)

ساعت بازدید:

10 صبح تا 6 بعد از ظهر

آدرس: ترکیه، استانبول، بی اغلو، محله فیروزآقا.

.Address: Firuzağa Mahallesi, Dalgıç Sk. No:2, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

موزه معصومیت استانبول
موزه معصومیت استانبول

سخن آخر

آیا تا به حال به استانبول سفر کرده اید؟

از چه مکان هایی در این شهر زیبا دیدن نموده اید؟

آیا بازدید از موزه های این شهر را دوست دارید؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

وحید

باسلام، میخواستم در مورد موزه رحمی ام کوچ بگم که برای ورود به موزه و بازدید از کشتی، هواپیما، زیر دریایی، قطار و ماشین ها نیازی به پرداخت پول نیست. و برای دیدن واگن های لوکس مجموعه و دیدن سینما چند بعدی باید هزینه های فوق را پرداخت کرد. بازهم متشکرم از سایت خوبتون

انتشار:28 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

دیانا

سلام. لطفاً راهنمایی بفرمایید از میدان تکسیم چطور بریم به موزه اسباب بازی و همچنین موزه راحمی کوچ
با سپاس

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی

ما مطالبی داریم که می توانند شما را یاری کنند:

راهنمای استفاده از گوگل مپ

راهنمای حمل و نقل استانبول

شما می توانید با استفاده از این دو مطلب همه مسیرهای خود را در استانبول پیدا کرده و با بهترین وسایل نقلیه عمومی به آن ها برسید.

با تشکر از شکیبایی و دیدگاه شما

10 خرداد 1397

انتشار:26 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.