karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

23 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با انگلبرت کمپفر پزشک و جهانگرد آلمانی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت انگلبرت کمپفر

یکی از دلایل شهرت کمپفر  سفرهای طولانی و زیاد او بوده است که حاصل آن کتاب سفرنامه کمپفر که در 5 جلد، 18 سال پس از بازگشت به میهنش در سال 1712 میلادی به چاپ رسید.او سفرهای زیادی به روسیه، ایران، هند، آسیای شرقی و ژاپن در بین سال‌های ۱۶۸۳ تا ۱۶۹۳ داشته و شهرت او هم به سبب همین سفرها و سفرنامه های اوست.

او سال ها پس از بازگشت به کشورش تصمیم می گیرد سفرهای خود را به صورت سفرنامه منتشر کند.

سفرنامه های او در 900 صفحه و 5 جلد جداگانه منتشر شد. بخش های زیادی از سفرنامه او به کشور ایران اختصاص دارد. در جلد دوم این سفرنامه مطالبی در رابطه با باکو و مازندران نوشته شده است که برای مردم اروپایی موضوعاتی نو و جدید بود.

او علاوه بر پزشکی دستی هم در نقاشی داشته و سه تصویر از شخصیت‌های تاریخی ایران از جمله شاه سلیمان، شیخ صفی الدین اردبیلی و امیرتیمور به یادگار گذاشته‌است.

کمپفر علاوه بر نقاشی در طول سفرهایش در ایران نقشه ها و طرح هایی از باغ های اصفهان و دیگر شهرهای ایران تهیه کرده است و اکنون می توان با باغ ها و باغچه هایی که به طور کلی از بین رفته اند، را بررسی و شناسایی کرد. علاوه بر تمام این فعالیت ها او کتابی در باره گیاهان ایران نیز منتشر کرده است.

تولد

او در روز 16ام ماه سپتامر 1651 در شهر لمگو کشور آلمان چشم به جهان گشود. انگلبرت در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و پدر او یکی از کشیش های لمگو بود.

زندگی

او پس از اتمام تحصیلات مقدماتی خود در شهرهای مختلفی چون لمگو، لونبورگ و هاملن در 17 سالگی برای اولین بار برای ادامه تحصیل خود به هلند سفر می کند او در دانشگاه به تحصیل فلسفه، تاریخ و زبان های خارجی می پردازد. پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۶۷۴ در شهر کراکوف به تحصیل ادامه می‌دهد و در سال ۱۶۷۶ در شهر ورشو با محمدحسین باقر ایلچی ایرانی که برای ماموریتی از دربار ایران به لهستان سفر کرده بود، آشنا می‌شود.

او سال های انتهایی تحصیل طب و پزشکی خود را در شهر پروس به اتمام می رساند و پس از آن به کشور سوئد نقل مکان می کند و به صورت اتفاقی با یکی از حقوقدان های معروف کشور یعنی ساموئل فن پفندورف آشنا می شود.
در آن دوره پادشاه کشور سوئد (کارل یازدهم) قصد داشت تا دربار ایران را ضد عثمانیان تحریک کند به همین دلیل گروهی را مشخص کرده و برای انجام این ماموریت به دربار ایران (دوره شاه سلیمان) فرستاد.  همانطور که پیشتر گفتیم، ساموئل فن پفندورف از حقوقدان های مشهور بود و با توصیه او کمپفر به عنوان پزشک این گروه اعزامی را همراهی کرد.

کمپفر حدود 20 ماه در اصفهان اقامت داشت، زبان فارسی و ترکی را آموخت و در این مدت به بازدید از نقاط مختلف شهر و تماس با طبقات مختلف مردم پرداخت و از مشاهداتش با دقت بسیار یادداشت برداشت. اسامی کوه‌ها و ارتفاعات محلی را ضبط نمود و اسامی کلیه بناهای مهم از جمله مدارس، کاروانسراها و... را در کتاب خود ذکر کرد. 

مرگ

انگلبرت کمپفر چهار سال پس از انتشار سفرنامه‌اش در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۷۱۶ در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

نقاشی صورت انگلبرت کمپفر
طرح میدان نقش جهان به دست انگلبرت کمپفر

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.