karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

25 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با رانلف فینس، نویسنده و جهانگرد انگلیسی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

 وی در طول زندگی خود دست به ماجراجویی های بسیار خطرناکی زده و در کتاب گینس به عنوان بزرگترین جهانگرد عصر معاصر شناخته می شود. رانلف در طول زندگی خود به قاره های مختلف سفر کرده و 3 سفر اکتشافی بزرگ و بلند مدت داشته است.

او به قطب جنوب و قطب شمال نیز سفر کرده و سفر قطب شمال وی بدون همراه و کمک دیگران بوده که بر اثر یخ زدگی و سرما در این سفر در سال 2000 بخش های از انگشتان دست چپ خود را از دست داده است.

 فتح قله اورست در سن 65 سالگی را نیز به کارنامه افتخارات رانلف اضافه کنید. همچنین او در کارهای خیریه نیز بسیار فعال می باشد.

سال 2003 وی دچار سکته قلبی می شود و سه روز نیز در کما باقی می ماند اما کمتر از 4 ماه پس از این اتفاق در مسابقه دوی مارتونی 7 روزه در 7 قاره شرکت می کند!

تولد

 رانلف روز 7 مارچ سال 1944 میلادی ویندسور انگلستان چشم به جهان گشود.

زندگی 

 پدر رانلف در همان دورانی کودکی وی درگذشت و پس از جنگ او با همراه مادر و خانواده اش به آفریقای جنوبی مهاجرت کردند. چندین سال بعد پس از بازگشت به انگستان رانلف وارد مدرسه نظامی شد.

وی پس از فارغ التحصیلی در مدرسه نظامی به عضویت هنگ سلطنتی اسکاتلند درآمد همان جایی که پدرش نیز خدمت کرده بود. وی پس از مشکلات ایجاد شده در ارتش از خدمت معاف شد و وارد دنیای جهانگردی و ماجراجویی خود شد.

در حال حاضر

 رانلف ماجراجویی را هرگز کنار نگذاشته اما به دلیل بالا فتن سن انجام کارهای خطرناکی که در گذشته انجام داده است کمی دور از ذهن است و اکنون به نویسندگی می پردازد و در چند سال گذشته چندین کتاب از وی به چاپ رسیده است.

رانلف فینس
رانلف فینس
رانلف فینس

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رانلف واقعا اراده اش را تحسین میکنم. شجاعت میخواد جهانگردی شجاعت میخواد زندگی به سبک شخصی خدایا شکرت که هر روز داره تعداد این افراد بیشتر و بیشتر میشه رضا جان سپاس گزارم که یک روزی این را نوشتی با قلم قشنگ و روانت سپاس گزارم برای هر دوی شما آرزوی شادی و ثروت و فراوانی و خوشبختی بیشتر و بیشتر را دارم.

انتشار:05 مرداد 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.