karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

28 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با فریتیوف نانسن،جهانگرد، دانشمند و سیاستمدار نروژی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

 سفرهای وی به گرین لند و اکتشفات جدید در این ناحیه باعث شهرت وی شده است. نقشه های جدیدی نیز به وسیله او برای این مناطق تهیه شد.

او مدتی نیز رییس موزه تاریخ طبیعی شهر برگن در نروژ بود.

همچنین او به دلیل کارهای سازنده و صلح طلبانه خود در طی جنگ جهانی اول در سال 1922 میلادی برنده جایزه صلح نوبل شد.

کتاب های بسیاری نیز توسط وی تالیف شده است:

آنسوی گرینلند، شمالی ترین نقطه، در شب و یخ، سفرهای اکتشفای نروژی ها به قطب شمال، روسیه و صلح، ارمنستان و خاور نزدیک از جمله این کتاب ها هستند.

تولد

 وی در 10 اکتبر سال 1861 میلادی در شهر کریستینا نروژ به دنیا آمد.

زندگی 

 وی در سال 1882 رئیس موزه تاریخ طبیعی شهر برگن شد و به شغل خود نیز بسیار علاقه مند بود. در سال های 1888 میلادی بو که سفرهایی را در سرزمین گرین لند انجام داد. در طول سال های زندگی خود توانست جزایر سیبری جدید را کشف کند.

در سال 1922 بود که وی به دلیل کارهای صلح جویانه در راستای جنگ جهانی اول و بهبود خرابی ها جایزه ی صلح نوبل را دریافت کرد.

مرگ

او در ۱۳ مه سال ۱۹۳۰ در لیساکر، بیرون از شهر اسلو دار فانی را وداع گفت.

فریتیوف نانسن
فریتیوف نانسن

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.