karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

04 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با گنسالو خیمنس، جهانگرد و ماجراجوی اسپانیایی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

 گنسالو خیمنس در سال 1536 میلادی به کمک پادشاه وقت برای پیدا کردن سرزمین افسانه ای ال دورادوی به همراه گروهی بزرگ و 900 نفره به سرزمین های آمریکای جنوبی سفر می کند. این سفر و ماجراجویی به قدری دشوار و سخت بود که پس از عبور از جنگل ها و گردش در سرزمین های مختلف تنها 166 نفر از افراد گروه زنده ماندند!

در این مدت آن ها مجبور به شکار و خوردن حیواناتی همچون مار، قورباغه، مارمولک و . . . بودند. حتی در طول این سفر با بومیان نیز درگیر شدند.

در نهایت نیز شهر نیز در کلمبیای کنونی بنا نهادند که امروز بوگتا نام دارد.

تولد

 به صورت دقیق زمان تولد گنسالو خیمنس مشخص نیست و منابع مختلف سال های مختلفی را به او نسبت داده اند. سال هایی همچون: 1495، 1506 و 1509 میلادی

مکان تولد وی شهر کوردوبا در کشور اسپانیا می باشد.

زندگی 

 وی در خانواده ای مکتشف و جهانگرد به دنیا آمده بود، عموزادگان او از مکتشفان پرو و مکزیک بودند. خانواده او پر جمعیت و مذهبی بود. 

خانواده گنسالو از یهودی هایی بوده که به مسیحیت تغییر دین دادند. وی دوره ای به قضاوت در دادگاه پرداخت اما با پیشنهاد سفر به آمریکای جنوبی و کشف گنج و زمرد به دلیل مشکلات مالی که برایش پیش آمده بود، کار قضاوت را کنار گذاشته و به همراه گروهی بزرگ که از طرف فرمانده جزایر قناری تجهیز شده بودند، سفر پر ماجرای خود را آغاز کرد.

آن ها در انتظار سرزمینی بسیار غنی و پر از طلا و مروارید بودند که با سختی های بسیار زیادی مواجه شدند.

مرگ

 وی به دلیل شکست در آخرین ماموریت خود که در کلمیا به وی محول شده بود، دچار افسردگی شده و چندی بعد به دلیل ابتلا به بیماری جذام در 16 فوریه 1579 در  کلمبیا درگذشت. 

گنسالو خیمنس

نقشه سفرهای گنسالو خیمنس

گنسالو خیمنس

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.