karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

05 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با فرانسیس بوفورت، سیاح و فیزیکدان ایرلندی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

 وی علاوه بر سفر به مناطق مختلف دست به ابداعاتی همچون مقیاس بوفورت زد که برای اندازه گیری قدرت باد مورد استفاده قرار می گیرد. او یک دریانورد قهار نیز بود و به همین دلیل با کشتی به مناطق زیادی سفر می کرد.

همچنین به افتخار فعالیت ها و کارهای که وی انجام داده است 3 منطقه زیر به نام او نامگذاری شده است:

1) دریای بوفورت

2) جزیره بوفورت 

3) خلیج بوفورت واقع در اقیانوس اطلس شمالی

تولد

 فرانسیس در روز 27 می سال 1774 میلادی چشم به جهان گشود.

زندگی 

 وی از خانواده ای ایرلندی تبار بود که در حین جنگ های مذهبی رخ داده به لندن مهاجرت کردند. پدر وی یک نقشه کش حرفه ای بود که فرانسیس نیز این مهارت را از او آموزش دید.

او که در ولز مشغول به تحصیل بود در سن 14 سالگی مدرسه را ترک کرد و وارد دنیای دریانوردی شد. اما او هرگز تحصیلات را نیمه تمام نگذاشت و در آینده با دانشمندان و ریاضیدان های بزرگی نشست و برخاست داشت.

 علاقه وی به دریا باعث شد که در دوره های نظامی نیز شرکت کرده و به درجه افسری نیروی دریایی بریتانیا نیز دست پیدا می کند و ماجراجویی هایش را در دل دریا آغاز شده و اکتشافات بسیاری را با خود به همراه داشت.

مرگ

 او 17 دسامبر سال1857  در سن 83 سالگی در  انگلستان درگذشت. مزار وی در باغ کلیسای سنت جان در هکنی در لندن هنوز نیز قابل مشاهده است.

فرانسیس بوفورت

مزار فرانسیس بوفورت

فرانسیس بوفورت

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.