karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

02 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با لئونید روگوزوف، دکتر و قطب نورد روس آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

در دوران سخت جنگ سرد میان آمریکا و شوروی هنگامی که نبردها بر سر تسلیحات هسته ای، اقتصاد و . . . به اوج خود رسیده بود، نبرد بر سر حضور در قطب جنوب نیز مورد جدیدی از این کشمکش های دو کشور بود. در فوریه سال 1961 میلادی ایستگاه نووولازاروسکایا که متعلق به کشور روسیه بود در قطب جنوب برپا شد و گروهی قطب نورد به همراه یم دکتر به نام لئونید روگوزوف به این مکان سرد سفر کرده و تحقیقات و اکتشافات خود را آغاز کردند. 

اما در حین عملیات لئونید متوجه بیماری پریتونیت خود می شود و دکتر دیگری وجود ندارد که بر روی آپاندیس وی عملی انجام دهد! فاصله دریایی روسیه تا قطب جنوب نیز 36 روز بود و طبق برنامه تا سال دیگر هیچ کشتی به آن جا نمی آمد! وضعیت آب و هوایی نیز آن چنان بد بود که گروه نمی توانست وی را به جایی برساند! دکتر لئونید در نهایت به دلیل اهمیت وضعیت سیاسی کشور شوروی در جنگ سرد و اهمیت عملیات آن ها در قطب تصمیم به عمل خود می گیرد و یکی از مشهور ترین جراحی ها در سطح دنیا را رقم می زند! و اینگونه هیچ خللی در برنامه سفر و عملیات آن ها پیش نمی آید.

تولد

 او در 14 مارچ سال 1934 میلادی در استان چیتا در شوروی سابق چشم به جهان گشود.

زندگی 

 وی در روستایی دورافتاده در مرز بین شوروی و مغولستان دوران کودکی خود را سپری کرد و چند سال در 1943 پدرش در جنگ جهانی دوم کشته شد.

اودر مدرسه مینیسینک تحصیلات دوران متوسطه خود را به پایان رساند و پس آن به دانشکده پزشکی وارد شده و در سال 1959 به عنوان یک پزشک عمومی فارف التحصیل شد.

بلافاصله پس از فارغ التحصیلی تحصیل تخصص در جراجی را آغاز کرده اما در 1960 از تحصیل منصرف شده و به گروهی که خود را آماده اعزام به قطب جنوب می کردند، پیوست.

مرگ

 لئونید 21 سپتامبر سال 2000 میلادی در سن پترزبورگ درگذشت.

لئونید روگوزوف

تصویر جراحی لئونید روگوزوف به شکل نقاشی

لئونید روگوزوف

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.