karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

10 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز کارناوال به همراه چارلز وود ( Charles Wood ) یک عکاس جوان راهی #کشور برزیل شده تا از نزدیک از پارک ملی Lençóis Maranhenses در شمال شرقی در این کشور بازدید کند.

این پارک ملی که به تپه های شنی اش معروف است هر ساله در فصل های بارانی دچار پدیده ای عجیب می گردد...

این منطقه با چشم انداز بیابانی اش در فصل ها بارانی و در اوج آن ماه جولای میزبان پدیده ای عجیب و زیبا است که آن را "دریای تپه های شنی" می نامند. بارانی که در این منطقه می بارد باعث ایجاد تالاب های  زیبایی در دل این منطقه بیابانی می شود.

تالاب هایی که در اوج بارش ها به عمق 3 متر نیز می رسند.

باران در این منطقه به ظاهر عجیب است اما عجیب تر از آن این که متوسط بارش در این منطقه در سال به چیزی در حدود 120 میلی متر در سال می رسد و همین شگفتی کار را سخت می کند که بتوان این منطقه را یک بیابان دانست.

شاید باور کردنش سخت باشد اما در هنگام شکل گیری تالاب ها گاهی رودخانه های اطراف این منطقه به تالاب ها متصل می شوند و شما می توانید آبزیان و ماهی ها را در این تلاب مشاهده کنید؛ این یکی دیگر از زیبایی ها و شگفتی های این بیابان باشد.

شما تنها در اوج فصل بارانی امکان بازدید از این پدیده زیبا را دارید زیرا با آغاز فصل خشک این آب ها چنان ناپدید شده که گویی هرگز وجود نداشته اند.

بهترین راه دسترسی از شهر Barreirinhas نزدیک مارانهائو می باشد که به وسیله خودروهای قدرتمند و شاسی بلند می توانید خود را به این تپه های شنی زیبا برسانید.

اما امروز با لنز دوربین چارلز وود ( Charles Wood ) و کارناوال همراه شوید تا در سفر او به پارک ملی Lençóis Maranhenses با او همسفر شویم و این زیبایی ها را در قاب تصویر ببینیم.

 

1) زیبایی های پارک ملی Lençóis Maranhenses

زیبایی های برزیل

2) دریای تپه های شنی

دیدنی های برزیل

3) آغاز حیات در دل بیابان

دیدنی های برزیل

4) غروبی متفاوت بر فراز تپه های شنی

جاذبه های دیدنی برزیل

5) دست یاری دوست

اتصال رودخانه های اطراف به برخی از این تالاب ها باعث ورود آبزیان و ماهی ها به دل این تپه های شنی می شود.

دیدنی های برزیل

6) اقامتگاهی مجهز

دیدنی های برزیل

7) مقصد همین نزدیکی هاست...

جاذبه های برزیل

8) بازگشت حیات

تقریبا هیچ پوشش گیاهی نزدیک منطقه رشد نمی کند اما این پدیده سالانه یک فرصت نه چندان طولانی برای بازگشت حیات به منطقه است!

جاذبه های برزیل

9) ملحفه مارانهائو

ترجمه این منطقه به زبان پرتغالی چیزی نیست جز ملحفه مارانهائو 

جاذبه های برزیل

10) حیات جوانه می زند

به لطف باران حیات به آرامی در دل این مناطق جوانه می زند.

طبیعت برزیل

11) رد پاها...

بیابان های برزیل

12) نابودی نزدیک است

با پایان فصل بارانی دیگر کوچکترین اثری از تالاب ها در این منطقه نخواهید دید.

تپه های بیابانی برزیل

13) ترکیبی عجیب از طبیعت

بیابان های برزیل

سخن آخر

 نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا تا به حال این پدیده را از نزدیک دیده اید یا این که جایی مثل آن را سراغ دارید ؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.