karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، روزنامه ایتالیایی لا استمپا (La Stampa) در گزارشی از یزد، این شهر را به عنوان میراث بشری یونسکو مورد بررسی قرار داد و نوشت:

این شهر ایران از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و همانند یک مروارید کوچک می درخشد.

این روزنامه در ادامه افزود:

یزد بیست و دومین میراث به ثبت رسیده یونسکو در ایران است و از زمان ثبت آن تحت عنوان یک میراث جهانی در 9 جولای 2017، مایه غرور برای ایرانی ها به شمار می رود. بافت تاریخی این شهر و حوالی آن مجموعه ای از معماری مذهبی در یک فضای بسیار گسترده و متشکل از عناصر مختلف معماری اسلامی است که به دوران مختلفی تعلق دارند. این عناصر با ظرافت خاصی با شرایط اقلیمی این شهر و اطراف آن که در کوهپایه و در نزدیکی کویر است، ترکیب شده اند.

این روزنامه از جاده ابریشم نیز سخن به میان آورد:

یزد با 3 هزار سال تاریخ، یکی از باستانی ترین مناطق جهان، چهارراه تجارت کاروان ها و نقطه ورود به جاده ابریشم بوده است. بخش قدیمی این دیاز همانند یک گوهر کوچک می درخشد و کوچه های درهم و خانه های اُخرایی رنگ، ترکیب جالبی با مسجدهای پوشیده از کاشی های آبی و فیروزه ای رنگ ایجاد کرده اند.

لا استمپا در ادامه به صحبت از مسجد و قنات یزد پرداخت:

مسجد جامع یزد مناره های 48 متری دارد و بر تمام شهر باستانی مسلط است. این مسجد کاشی ها و موزاییک های ارزشمندی دارد که درگاه و گنبد آن را مزین کرده اند. یزد قنات های متعددی نیز دارد. قنات ها راه های زیرزمینی گذر آب هستند که آب را از کوهستان به سوی دشت هدایت می کنند و هنوز هم تامین 75 درصد آب این شهر از طریق آنها صورت می گیرد. مجموعه قنات از یک سری تونل های عمودی شبیه به چاه تشکیل شده که از طریق یک کانال زیرزمینی شیب دار به یکدیگر متصل هستند.

این روزنامه همچنین نوشت:

یزد یکی از شهرهای بسیار مهم به عنوان مرکز معماری ایرانی است که به دلیل خشکی آب و هوا یکی از گسترده ترین قنات های جهان را در خود دارد. این شهر و روستاهای اطراف آن دارای ساختمان های باستانی است که برای مقابله با تابستان های داغ مجهز به فضاهای بزرگ زیرزمینی و برج های باد یا بادگیر هستند. بادگیرهای یزد بلندترین این نوع بناها در سراسر ایران به شمار می روند و یک نمونه عالی از عناصر معماری ایرانی محسوب می شوند. 

این شهر همچنین دارای نمونه های مهم یخچال است؛ ساختارهایی باستانی که از برخی از آنها هنوز برای نگه داشتن یخ استفاده می شود. یزد یکی از بزرگترین مراکز شهری جهان است که تماما از خشت ساخته شده است. در این شهر معابدی متعلق به زرتشتیان نیز وجود دارد که قدیمی تر از میلاد مسیح هستند و این مساله به ارزش آن می افزاید. 

یزد

باغ دولت آباد یزد

یزد

یزد

میدان امیرچخماق یزد

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

من واسه کنفرانس رفته بودم یزد و خیلی دوست داشتم آرامش داشت. غذاهاشون هم عالی بود. 

انتشار:27 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

جواد

تصویر وسط مربوط به یزد نیست بلکه نمایی از بافت قدیم روستای تاریخی فهرج هستش!!!!

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست کارناوالی

روستای فهرج در بخش مرکزی یزد قرار دارد و قسمتی از این دیار محسوب می شود.

با تشکر از دقت نظر شما

27 دی 1396

انتشار:27 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.