karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 اردیبهشت 1399

به روز رسانی

02 مرداد 1401

با خواندن این مقاله کوتاه، متوجه می‌شوید چرا در سفر به استانبول باید استانبول کارت خرید. هزینه خرید استانبول کارت را خواهید دانست و از مزایای خرید آن باخبر خواهید شد. همچنین در انتها به شما می‌گوییم چطور و کجاها می‌توانید استانبول کارت خود را شارژ کنید. همراه کارناوال باشید. 

استانبول کارت چیست؟

«استانبول کارت» بلیت الکترونیکی شهر استانبول است که برای پرداخت هزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی استفاده می‌شود. حالا چرا استانبول کارت؟ زیرا که ...

  • با استفاده از استانبول کارت در پرداخت هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید.
  • می‌توانید از یک کارت برای 5 نفر استفاده کنید.
  • دیگر از دردسر خرید بلیت‌های کاغذی، پلاستیکی و یا ژتون‌ها خلاص می‌شوید.
  • برای پرداخت هزینه‌های مترو، اتوبوس، اتوبوس تندرو، تراموا، کشتی، قایق و تله‌کابین شهر کاربرد دارد.
  • برای کودکان زیر 6 سال، نیازی به پرداخت هیچ‌گونه هزینه نخواهید داشت.
  • استانبول کارت 3 سال تاریخ انقضا دارد.

هزینه خرید:  50 لیر ترکیه (119,000 تومان)

استانبول کارت

مزایا و معایب استانبول کارت

استفاده از استانبول کارت مزایا و معایب خاص خودش را دارد:

1- صرفه جویی در هزینه ها

همانطور که گفتیم با استانبول کارت قدری در پرداخت هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد، به همین جهت در اینجا مقایسه‌ای بین هزینه کارت و ژتون‌های استانبول ارایه کرده‌ایم. خوب است بدانید ژتون‌ها، بلیت‌های پلاستیکی و ساده ای هستند که اگر نخواهید استانبول کارت بخرید، باید این بلیت ها را تهیه کنید.

2- استفاده از تخفیف‌های کوتاه‌مدت

یکی دیگر از مزایای استانبول کارت آن است که اگر در مدت یک تا یک ساعت و نیم، چندین بار از استانبول کارت خود استفاده کنید، تخفیف‌های بیشتری برای هر بار استفاده به شما تعلق می‌گیرد. 

3- غیر قابل برگشت بودن بیعانه 

شاید تنها عیبی که می‌توان روی استانبول کارت گذاشت، آن است که نمی‌توانید بیعانه اولیه را پس بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که این موضوع شامل اعتبار باقیمانده در کارت هم می‌شود. پس با توجه به نیازتان و با یک حساب و کتاب سرانگشتی، استانبول کارت خود را شارژ کنید تا اعتبار قابل توجهی در کارت باقی نماند. 

استانبول کارت

محل خرید و شارژ استانبول کارت

 برای خرید استانبول کارت، راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد:

1- فرودگاه‌ها: شما در حال حاضر می‌توانید استانبول کارت را از هر دو فرودگاه شهر یعنی فرودگاه استانبول و فرودگاه صبیحه گوکچن تهیه کنید.

2- مغازه دارها و فروشندگان خصوصی: استانبول کارت را تقریبا می‌توانید از 1600 مغازه مختلف در اطراف ایستگاه‌های مترو و اتوبوس خریداری کنید. پیش از ورود به مغازه‌ها، حتما عبارت «Istanbulkart» یا پایانه‌های شارژ کارت یعنی «Akbil Dolum Noktası» را خواهید دید. با مراجعه به این فروشگاه‌ها، علاوه بر تهیه استانبول کارت، می‌توانید کارت خود را هم شارژ کنید و یا بلیت‌های یک سفره، دو سفره، پنج سفره و ده سفره را خریداری کنید.

3- دستگاه های خودکار فروش بلیت: این دستگاه ها که با نام (Biletmatik) شناخته می‌شوند را به راحتی در نزدیکی ورودی ایستگاه‌های مترو خواهید دید. این دستگاه‌ها نه تنها محلی برای تهیه استانبول کارت بوده، بلکه برای شارژ کارت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها قابلیت دریافت اسکناس‌های 5، 10 و 20 لیری را دارند.  

4- پیشخوان ها و نمایندگی های استانبول کارت  | IETT Counters: خوب است بدانید که IETT شرکتی است که حمل و نقل عمومی شهر استانبول را به عهده دارد و بنابراین طبیعی است که استانبول کارت را بتوانید از نمایندگی های این شرکت خریداری کنید. حدود 55 پیشخوان مختلف از این شرکت وجود دارد که در مسیر اتوبوس‌های تندرو و بی‌آرتی استانبول به چشم می‌خورند. 

5- دستگاه های خودکار شارژ یا OSM: با استفاده از این دستگاه‌ها به راحتی می‌توانید استانبول کارت خود را شارژ کنید. این دستگاه‌ها چند زبانه بوده و برای استفاده از آن، فرمان‌های صوتی پخش می‌شود. این دستگاه‌ها تنها اسکناس های 5، 10 و 20 لیری را قبول می‌کنند. 

استانبول کارت

سخن آخر

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، خواندن این مطلب کوتاه برای شما مفید خواهد بود. بدون شک برای بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول و گشت در شهر، برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد در شهر باید استانبول کارت بخرید. از تجربیات خود از سفر به استانبول بگویید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ممنون واقعا عالی بود

انتشار:04 اردیبهشت 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام وقتتون بخیر . سوالم اینه که میشه از استانبول کارت در شهرهای دیگر ترکیه هم استفاده کرد یا خیر؟ مثل ازمیر. بدروم و ... با تشکر

سلام برای ازمیر اطلاع دارم که نمیشه چون ازمیزکارت باید تهیه کنین قاعدتا برای شهرهای یگه هم همینطوره

05 مرداد 1402

انتشار:19 تیر 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سيده زهرا

ضمن عرض سلام و تشکر بابت مطالب بسیار مفیدتون اگر من بخوام ۱۰ لیر شارز کنم و اسکناس ۱۰۰ لیری داشته باشم خود دستگاه باقی پول رو پس میده ؟

انتشار:13 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.