karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در اینجا می خواهیم با بزرگ ترین خانه ی اسکیمویی در دنیا آشنا شویم.

یکی از جالب ترین رکوردهایی که تا به امروز در گینس به ثبت رسیده مربوط به بزرگ ترین ساختمان ساخته شده با برف و یخ یا همان خانه ی اسکیمویی است که به صورت اتاقک هایی با سقف های گنبدی شکل ساخته می شوند.

این کلبه ی اسکیمویی در زرمات ( Zermatt ) سوئیس ( Switzerland ) با 10.5 متر ارتفاع و 12.9 متر مساحت توانست نام خود را در گینس جاودان کند، سازنده ی این کلبه شرکت ( Iglu Dorf ) که سازنده ی هتل های یخی و برفی در اروپا است، می باشد.

یک سخن گوی ( Iglu Dorf ) در این رابطه می گوید:

ما دوست داشتیم که با ساخت این کلبه به جهانیان ثابت کنیم که می توانیم بزرگ ترین خانه های اسکیمویی را بسازیم.

جالب است بدانید این کلبه ی غول پیکر تنها طی سه هفته و با کمک 18 نفر تکمیل شده است، در این سازه از 1400 بلوک یخی استفاده کرده اند.

سازندگان و هنرمندان حرفه ای و ماهر کلبه پس از تکمیل آن شروع به تزیین فضای داخلیش کردند تا گردشگران و علاقمندان بتوانند از این خانه ی اسکیمویی بیشتر لذت ببرند.

رکورد قبلی را کلبه ای اسکیمویی به ارتفاع 8.1 متر داشت که توسط تیمی تلویزیونی به نام گالیله در اتریش از آن خود کرده بودند، این رکورد در سال 2011 میلادی به ثبت رسیده بود.

یکی از نکات جالب توجه در رابطه با کلبه های اسکیموها این است که این خانه ها تا حدود زیادی عایق سرما هستند و دمای درون این کلبه ها از منفی 7 درجه ی سانتیگراد تا مثبت 16 درجه ی سانتیگراد متغیر می باشد. در گذشته اسکیموها از برف هایی استفاده می کردند که مدت زیادی در مقابل باد قرار گرفته باشد تا آسان تر بتوانند آن را قطعه قطعه کنند و در ساخت خانه هایشان بکار ببرند.

شرکت ( Iglu Dorf ) سال ها است که در زمینه ی ساخت هتل های برفی و یخی فعالیت می کند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فعالیت و آثار این شرکت می توانید از وبسایتشان از طریق این لینک دیدن نمایید.

جدول گینس

رکورد دار Iglu Dorf
مکان سوئیس
زمان ثبت رکورد 2016 میلادی
بزرگ ترین خانه اسکیمویی دنیا
بزرگ ترین خانه اسکیمویی دنیا

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.