karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری قصد داریم کمی شما را با کوچکترین بیابان دنیا آشنا کنیم.

شاید برایتان سوال پیش آید که بزرگترین و کوچکترین بیابان های دنیا کدامند؟ چندی پیش کارناوال به بزرگترین بیابان دنیا سر زد و آن را برای شما عزیزان معرفی نمود که می توانید با کلیک روی لینک مقابل با آن آشنا شوید: بزرگترین صحرای دنیا | گینس های گردشگری

کوچکترین بیابان دنیا آتاکاما ( ATACAMA ) نام دارد، این بیابان که از خشکترین بیابان های جهان نیز هست در آمریکای جنوبی واقع شده و تنها 105,200 کیلومتر مربع مساحت دارد.

در سال 2003 میلادی گروهی محقق این بیابان را شبیه مریخ دانستند و در آن به مطالعات و آزمایشات گوناگون پرداختند و سر انجام به این نتیجه رسیدند که حدودا هر 10 سال یکبار آن هم به مقدار بسیار کم در این بیابان باران می بارد، آتاکاما ویژگی های خاص زیادی دارد و تنها به دلیل کوچک بودنش صاحب آوازه نیست به همین علت در اینجا به چند مورد از ویژگی های بارز آن می پردازیم:

_ شن و نمک زار است.

_ در سه کشور پرو، شیلی و بولیوی قرار دارد.

_ از خشک ترین بیابان های دنیا است.

_ مواد معدنی زیادی در خاکش وجود دارد که مهم ترینش نیترات سدیم می باشد.

_ در این بیابان فسیل هایی از ماهی و نهنگ یافت شده است.

_ یکی از بیابان های مورد علاقه ی توریست ها است.

توجه داشته باشید که در این بخش تنها به رکورد ثبت شده در گینس این بیابان زیبا پرداخته ایم و در آینده حتما به صورت اختصاصی به بیابان آتاکاما خواهیم پرداخت، بیابان و کویر نوردی از تفریحات پرطرفدار در جهان هستند و کارناوال هم تا کنون به بسیاری از کویر و بیابان و صحرا های دنیا سفر نموده که از طریق لینک های زیر می توانید با آن ها آشنا شوید:

کویر مصر اصفهان | پهنه ای وسیع از آرامش در قلب ایران

کویر ریگ جن | مثلث برمودای ایران

صحرایی به سفیدی برف | بیابان فرافره مصر

ساحل بیابانی | جایی که بیابان به استقبال اقیانوس می رود

سردترین کویر دنیا | گینس های گردشگری

جدول گینس

رکورد دار بیابان آتاکاما ( ATACAMA )
مکان شیلی
زمان ثبت رکورد نامشخص
بیابان آتاکاما
بیابان آتاکاما
بیابان آتاکاما

#گینس های گردشگری ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.