karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری قصد داریم به صورت مختصر با بلندترین ساختمان مسکونی دنیا آشنا شویم.

کارناوال تا به امروز بارها و بارها به بهانه های گوناگون به دبی سفر کرده است، شهر مدن دبی در سال های اخیر از نظر جذب توریست توانسته بسیار قوی عمل کند و از محبوب ترین اماکن گردشگری در سطح آسیا باشد.

در شهر دبی آسمان خراش ها و ساختمان های زیادی به وجود آمده اند که توانسته اند نامشان را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند، رکوردهایی مانند:

بلندترین برج جهان | گینس های گردشگری

مرتفع ترین رستوران دنیا | گینس های گردشگری

بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا | گینس های گردشگری

و صدها رکورد دیگر.

همانطور که مشاهده می کنید بلندترین برج دنیا هم در شهر دبی است، برجی که کاربری تجاری، اداری دارد اما این بار در گینس به رکوردی برخوردیم که مربوط به بلندترین ساختمان مسکونی در دنیا می باشد، این ساختمان برج پرنسس ( Princess Tower ) نام دارد که البته به زبان عربی برج الأمیرة خوانده می شود و به این نام شهرت دارد.

برج الأمیرة 1356 فوت ( معادل 413.4 متر ) ارتفاع و 101 طبقه دارد. این ارتفاع درست از پایین ترین سطح تا پشت بام این ساختمان اندازه گیری شده و ارتفاع آنتنی که روی آن نصب است محاسبه نشده است.

ساخت این برج مسکونی در سال 2005 میلادی ساخته شد و حدودا 134 میلیون یورو هزینه در بر داشت. در ابتدا تصور می شد که این ساختمان تنها بلندترین ساختمان مسکونی امارات متحده ی عربی خواهد شد اما با اندازه گیری های دقیق برج پرنسس به بلندترین برج مسکونی دنیا تبدیل گشت و یک رکورد دیگر به نام امارات در گینس به ثبت رساند.

دیگر گینس های گردشگری را هم در کارناوال دنبال کنید: رکوردهای گردشگری در گینس

جدول گینس

رکورد دار برج الأمیرة 
مکان امارات متحده ی عربی، دبی
زمان ثبت رکورد نامشخص
بلندترین ساختمان مسکونی دنی
بلندترین ساختمان مسکونی دبی
بلندترین ساختمان مسکونی جهان

#گینس های گردشگری ایران وجهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.