karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این فصل از گینس های گردشگری به معرفی کوچکترین پرنده ی دنیا که مرغ مگس خوار نام دارد خواهیم پرداخت.

مرغ مگس خوار ( bee hummingbird ) یا زنبور خوار کوچکترین پرنده ی جهان است، پس از بررسی و مطالعات بسیار مشخص شد گونه ای از این پرندگان که ساکن کوبا هستند حتی از دیگر مرغ های مگس خوار هم کوچکترند، آن ها طولشان با احتساب دم و نوک ۵۷ میلی متر است و تنها ۱٫۶ گرم وزن دارند.

در حال حاضر اعتقاد بر این است که مرغ های مگس خوار کمترین وزن را بین حیوانات خون گرم در جهان دارند، جالب است بدانید که مرغ مگس خوار رکورد دار تولید کوچک ترین تخم در دنیا هم هست.

مرغ های مگس خوار گونه ای هستند کوچک، پر تحرک و فوق العاده زیبا که نامشان در افسانه و داستان های کهن هم برده شده است. نکات جالب و دانستنی در رابطه با این پرندگان زیاد است اما از مهم ترین آن ها می توان به نوع غذا خوردنشان اشاره کرد، مرغان مگس خوار دو نیمه ی منقارشان را به هم می چسبانند تا نوکشان شبیه به لوله ای باریک شد آن وقت منقار را داخل گل فرو می برند و شهد آن را می مکند و تغذیه می کنند. این پرندگان به راستی جلوه ی کوچکی از هنر دست توانمند خداوند در طبیعت هستند.

مرغان مگس خوار از زیباترین و پرطرفدارترین گونه های پرندگان نیز می باشند و در سال های اخیر که پرنده نگری علاقمندان زیادی پیدا کرده، افراد زیادی در جستجوی این پرنده از سرزمینی به سرزمین دیگر می روند تا چند لحظه ای را از دیدن این جاندار فوق العاده دیدنی لذت ببرند، شما هم اگر علاقمند به دیدن و تماشای کوچکترین پرنده ی دنیا هستید کوبا سرزمین این مرغان کوچک است، البته باکمی تحقیق شاید بتوانید نژاد مرغان مگس خوار کوچک کوبایی را در برخی باغ وحش ها نیز پیدا کنید.

کارناوال تا به حال چند بار به مبحث پرنده نگری پرداخته است برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک های زیر کلیک کرده و با دیگر پرندگان نیز آشنا شوید:

پرنده نگری | تفریحی مسئولانه و آرامش بخش

آشنایی با پرنده های رکورددار در گینس

تهرانی ها ۵ آذر به تماشای پرنده های آسمان بنشینند

پرنده دل فریب

جدول گینس

رکورد دار مرغ مگس خوار
مکان کوبا
زمان ثبت رکورد نامشخص
کوچکترین پرنده دنیا
کوچکترین پرنده دنیا
مرغ مگس خوار
مرغ مگس خوار

#گینس های گردشگری ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

احسان طباطبایی اصل

برای شما متاسفم که نظرات درست کاربران را تایید نمیکنید کیفیت که نباشه همینه تا یه نظر میاد منتشر نمیشود

کارناوال .

احسان عزیز سلام در مورد انتشار دیدگاه حق با شماست ، با تشکر فراوان بابت تذکر و انتقاد سازنده ای که برای بهبود کارناوال ارائه فرمودید ، ترجیح دادیم بجای انتشار ادامه نظرات این موضوع ، راهکار عملی برای رضایت شما در پست های بعدی را فراهم نماییم . مطمئنا اولویت شما هم مثل ما بهبود و رشد فضای اطلاع رسانی صنعت توریسم می باشد ، لذا خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را دائما با ما در میان بگذارید تا با هم به سمت تکامل کارناوال حرکت کنیم . با تشکر و آرزوی موفقیت ، تیم سردبیری کارناوال

19 دی 1395

انتشار:18 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

احسان طباطبایی اصل

جالب بود ولی هیچ ربطی به گردشگری نداشت من سایتتون را هر روز چک میکنم ولی واقعا این هیچ ربطی به گردشگری نداره و این موضوع توی سایتهای علمی و حیوان شناسی خوبه مرسی خوبان

زهرا میرزایی

سلام دوست کارناوالی عزیز خوشحالیم که خوانندگان تیزبین و علاقمندی چون شما داریم و از تذکر به جای شما ممنونیم، مرغان مگس خوار از محبوب ترین پرندگان دنیا هستند و در مطلب هم اشاره کرده بودیم که باید برای دیدن این پرندگان به کوبا بروید تا پرنده نگری کنید، قرار نیست که در گینس های گردشگری به معرفی حیوانات و پرندگان بپردازیم و رکورد مرغ مگس خوار تنها به دلیل موقعیت زیستی و محبوبیتش به صورت بسیار مختصر توضیح داده شد. منتظر حضور سبز دوباره ی شما هستیم.

احسان طباطبایی اصل

سلام و ممنونم از پاسخگویی گفته شما به هیچ عنوان به جا نیست زیرا هر مکانی دارای حیوانات منحصربفردی ایست ولی دلیل بر رابطه آن با دنیای گردشگری آن نیست زیرا هیچکس کوبا را به دلیل این نوع پرنده نمی شناسد و برای دیدن آن سفر نخواهد کرد.در نتیجه این موضوع و معرفی پرنده ربطی به گردشگری ندارد.

17 دی 1395

17 دی 1395

انتشار:16 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.